[R5GTT]Sttttttottterrrrrennnnnnn

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Anonymous

Hmmmm.... wat moet ik hier van denken.Als ik onze GTT lekker door laat trekken, nou ja voorbij de 4000 toeren zo, gaat ie stotteren en inhouden. Als je het gas loslaat rijdt ie weer normaal door. Ik heb gehoord dat het een vuile carburateur kan zijn. Volgens mij is deze echter brandschoon. Als ik bijvoorbeeld in de 1e of 2e versnelling doortrek heb ik nergens last van (makkelijk voorbij de 5000 toeren),het treed pas op bij 3e versnelling en hoger.
Wat kan dit zijn ? Errug vervelend dit. :(

Groeten Willem (en Iris :) )
Tom
Moderator
Car: MB

ik heb laatst ook iets soort gelijks gehad. Ik had het in alle versnellingen en baalde er stevig van. Volgende dag even alles gecheckt onder de kap (of alles nog goed en goed vast zat) en toen even een flink stuk gaan rijden. toen was het over en het is dus waarschijnlijk een vuiltje geweest.

Is het dan nog niet over, maak dan even je carb schoon
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Steven
Car: M536

Willem, watvoor druk staat erop? (slaat de druk meter in het dichte gebied?) klinkt als een druk probleem. Het kan bijvoorbeeld je overdrukbegrenzing zijn. (heel makkelijk testen, als je 1 van die 2 stekkertjes van je slang tussen turbo en intercooler afhaalt zou ie het niet meer moeten doen).
RickGT TURBO
Contacteer:

Ik ben het helemaal met Steven eens.

Even de druk meten en je overdruk begrenzer. Verder gelijk controleren of je actuator nog goed werkt. Want misschien is die los geschoten ofzo. En heb je dus eindeloze druk.... (wat dus weer niet zo goed is voor je koppakking)
Drive it like you stole it
Anonymous

Steven (Fiets) schreef:Willem, watvoor druk staat erop? (slaat de druk meter in het dichte gebied?) klinkt als een druk probleem. Het kan bijvoorbeeld je overdrukbegrenzing zijn. (heel makkelijk testen, als je 1 van die 2 stekkertjes van je slang tussen turbo en intercooler afhaalt zou ie het niet meer moeten doen).
Ik heb zo te voelen goeie druk maar de meter komt maar tot ongeveer 0.3 bar, erg laag dus , maar ja dit hoeft natuurlijk niet de eigenlijke druk te zijn.
De carb ook al doorgeblazen en schoon gemaakt, helpt niets. Ik denk ook niet dat het het de carb is. Maar dat van die overdruk is intressant daar ga ik gelijk even naar kijken !
Groeten
Willem
Anonymous

Helaas , blijft stotteren ,ook met de stekkertjes van de druk sensor los.... :evil:
Is zo raar he; in z'n 2 geen enkel probleem maar daaboven... als je langzaam de toeren opbouwt en niet gelijk het gaspedaal vloert lijkt het alsof ie eerst een beetje afgeknepen wordt en daarna slaar ie gewoon dicht,zo voelt het aan.Gas los en probleem weg.
Roy
Moderator

De overdruk beveiliging laat hem echt niet stotteren. Je krijgt een giga klap uit je uitlaat als die inslaat. Maar niet stotteren. Kijk ff of er geen slangetje of iets dergelijks loszit.
5 GT Turbo '88 GT5
RickGT TURBO
Contacteer:

WillemD schreef:
Ik heb zo te voelen goeie druk maar de meter komt maar tot ongeveer 0.3 bar, erg laag dus , maar ja dit hoeft natuurlijk niet de eigenlijke druk te zijn.
De carb ook al doorgeblazen en schoon gemaakt, helpt niets. Ik denk ook niet dat het het de carb is. Maar dat van die overdruk is intressant daar ga ik gelijk even naar kijken !
Groeten
Willem
Oh, dat klinkt mischien als een kapotte actuator of Turbo.

Dus de Waste Gate blijft (gedeeltelijk) open staan. Bij vol gas.
0.3 bar....
Mischien lekt het turbo huis...?

Dit zou niet tot inhouden/schokken moeten lijden overigens...
Zou je mischien te rijk afgesteld staan? En dus weinig turbo druk met een heleboel benzine?

Heb je mischien een grotere sproeier in de carb zitten? Of mischien zelfs een group A carb?
Drive it like you stole it
Steven
Car: M536

Ik zou eerder aan een ontsteking gaan denken dan.

Een kapotte turbo is ook anders en een wastegate heeft ook niet zo snel problemen.

Te rijk is het ookniet, das meer pruttelen, niet stotteren.
Anonymous

nee hoor, standaard carb en wat je zegt gaat er bij mij niet in want waarom kan ik in z'n 2 dan doortrekken tot bijna 70 per uur zonder problemen ?
Snap er geen hout van.....
Anonymous

Ik heb ook zo iets gehad, lijkt er erg veel op moet ik zeggen, en bij mij 'lekte' de bobinekabel. Misschien heb je er iets aan. Succes. 8)
Riël
Über-Spammer

Kan ook de vacuumvervroeger zijn, toch?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Heino

Dit is echt een ontstekings probleem,heb het zelf ook gehad en nu weer precies zo.In de 1e en 2e versnelling geen probleem,maar bij flink doortrekken in z'n 3,4of vijf gaat hij inhouden en pruttelen,als je het gas in blijft trappen gaat hij knallen.Vorige keer bougiekabels en verdeler enzo schoongemaakt,hielp even,toen de drukdoos van de ontsteking ingespoten met siliconen spray (in het tuitje waar het slangetje op zit)toen was het weer goed.Het is een bekend probleem dat het membraam in de onsteking uitdroogt,scheurt of vast gaat zitten.Daadoor werkt de vervroeging niet goed meer.
Jeroen Lubking
Contacteer:

Probeer eens om de brandstof druk regelaar te vervangen.Deze zit rechts onderin tegen je kokerbalk gemonteerd.Ik heb dit wel vaker gehad 1 en 2 volgas optrekken en dan in 3 bij 3000 toeren gaan stotteren.
Is waarschijnlijk het membraam gescheurd.

succes
JL-Tuning bredeweg 180 Zevenhuizen
Tel:0629571950
mail: info@jltuning.nl
Anonymous

Jeroen Lubking schreef:Probeer eens om de brandstof druk regelaar te vervangen.Deze zit rechts onderin tegen je kokerbalk gemonteerd.Ik heb dit wel vaker gehad 1 en 2 volgas optrekken en dan in 3 bij 3000 toeren gaan stotteren.

succes
Hallo Jeroen,
Waar zit dat ding precies,boven onder de moter?Ik kan het niet vinden? :(
Heb je misschien een tekening daarvan waar ik het kan vinden.
Groeten Willem&Iris
Abel
Über-Spammer

WillemD schreef:
Jeroen Lubking schreef:Probeer eens om de brandstof druk regelaar te vervangen.Deze zit rechts onderin tegen je kokerbalk gemonteerd.Ik heb dit wel vaker gehad 1 en 2 volgas optrekken en dan in 3 bij 3000 toeren gaan stotteren.

succes
Hallo Jeroen,
Waar zit dat ding precies,boven onder de moter?Ik kan het niet vinden? :(
Heb je misschien een tekening daarvan waar ik het kan vinden.
Groeten Willem&Iris
[img]http://www.clubs.nl/ClubsData/164668/in ... gelaar.jpg[/img]

deze staat toevallig ook net op de site..
Abel
Über-Spammer

volgens mij aan de bijrijderskant, volg de benzine lijdingen maar eens terug. volgens mij ergens onder aan zit dit ding.
spir@l
Car: 5 GT Turbo
Contacteer:

Als je vanaf bijrijderskant langs je carb. naar beneden kijkt moet je hem kunnen vinden.
Zit vrij laag.
Er loopt een slang vanaf recht naar boven, misschien door dat grote plastic ding van de anti-dampbelfan heen, naar de carb.

succes.

EDIT: geloof ik.... :p
Anonymous

Aha okiedokie gevonden :) Bedankt !!
Anonymous

Hmmmmm.....
2 dingen :

1. Ik doe onze auto niet meer weg :lol:

2. Probleem van het stotteren is opgelost.

Jeroen L. bedankt !! Gouden tip !!
Had dus zelf maar een benzine druk regelaar aangeschaft voor het luttele bedrag van 75 euro.
Na uitbouwen van enig pijp en slangwerk (van de antidampbelventilator) zag ik tot mijn verbazing dat de bovenste slang van de BDR overdwars gescheurd was.
Slang vervangen en auto getest. Probleem helemaal weg geen gestotter meer.
Wat ook weer terug is, is de turbodruk indicatie.
De meter sloeg maar tot 3 streepjes uit, verder niet.
Nu slaat ie weer tot in de hoek en kan ik de auto ook weer zoals het hoort doortrekken in alle versnellingen. Ik blij , vrouw blij 8)
Tja zo zie je maar weer.....
Ik had gewoon geen zin in weer allemaal gesleutel en gedoe. Maar goed dat ik het toch maar gedaan heb.
Jeroen Lubking
Contacteer:

Membraam lek of een gescheurde slang, geeft allebei het zelfde effect!
Is iig opgelost!Nog veel plezier er mee.
And your welcome :wink:
JL-Tuning bredeweg 180 Zevenhuizen
Tel:0629571950
mail: info@jltuning.nl
Ivo
Über-Spammer

...hmm, das apart, ik heb (denk) precies t zelfde probleem :(
Veel moeite om je drukregelaar te vervangen..??
Binnenkort is mn blok er toch (even) uit, kan ik t gelijk even fixen, hoop ik :D
Heino

Als het blok eruit is kun je er heel makkelijk bij.
Plaats reactie