italiaans handmade uitlaat voor GTT
-
PM me zn adres maar eens als je wil.
Alle zelf (laten) maken is niet zon probleem.
Alle zelf (laten) maken is niet zon probleem.
-
En woont ie in deze omgeving zodat ik eens een keer een kijkje kan gaan nemen?
ahum, het gaat om winst in oppervlakte (mm2), niet doorsnede (mm). Duzz niet de verhouding van de doorsnede (32/25 = 1.28 ) maar de doorsnede in het kwadraat ((32/25)^2 = 1.28^2 =........1.64Sander schreef:Dat zegt hij ja 63% ....Dus qua doorlaat ga je van 25 mm venturie naar een 32 mm gasklep. Ik heb vorige week een setje gezien van fastchip, maar je schiet er niet veel mee op. (25mm>32mm=28% groter)

kijk zon fastchip injectiesetje is al zo duur dat niemand hem koopt. Als ze nu ook nog es een mooi spruitsuk met mooi smoorklephuis erop gaan maken dan wordt het helemaal onbetaalbaar. En in princiepe is het een commercieel bedrijf....
Maar niemand houdt je tegen om dat "low cost" fastchip systeem erop te zetten, en dan zelf een mooi inlaatsysteem te fixen. fastchip zal daar best een mooi eprommetje voor kunnen maken natuurlijk. Voor een paar $$ natuurlijk, tis geen 5 december.
ahum, het gaat om winst in oppervlakte (mm2), niet doorsnede (mm). Duzz niet de verhouding van de doorsnede (32/25 = 1.28 ) maar de doorsnede in het kwadraat ((32/25)^2 = 1.28^2 =........1.64robert schreef:Sander schreef:Dat zegt hij ja 63% ....Dus qua doorlaat ga je van 25 mm venturie naar een 32 mm gasklep. Ik heb vorige week een setje gezien van fastchip, maar je schiet er niet veel mee op. (25mm>32mm=28% groter)

Stom stom stom, was weer eens te snel bezig.![]()
Snder
Je bedoelt van die jongen? Dan moet ik even informeren of hij daar trek in heeft. Maar hij woont in Eindhoven dus dat is niet ver hier van daan.canonballman schreef:En woont ie in deze omgeving zodat ik eens een keer een kijkje kan gaan nemen?
Ik mail hem even goed?
S

Fastchip zit niet in Eindhoven. En de eigenaar toch ook niet ? Henk Dijkstra woont in Oud Beijerland. Da's onder Rotterdam op het Zuid Hollandse eiland De Hoeksche Waard.
Dus http://www.fastchip.nl...
0186-613484
info@fastchip.nl
Dus http://www.fastchip.nl...
0186-613484
info@fastchip.nl
-
Je bedoelt van die jongen? Dan moet ik even informeren of hij daar trek in heeft. Maar hij woont in Eindhoven dus dat is niet ver hier van daan.
Ik mail hem even goed?
Ja, is goed.
-
Maar niemand houdt je tegen om dat "low cost" fastchip systeem erop te zetten, en dan zelf een mooi inlaatsysteem te fixen. fastchip zal daar best een mooi eprommetje voor kunnen maken natuurlijk. Voor een paar $$ natuurlijk, tis geen 5 december.
Ja, dat had ik dus ook in gedachten...

-
En kan nou iemand me vertellen wat de kosten zijn van Fastchip?
Ik bedoel dan zonder al het overige spul, wat gewoon op sloperijen is te vinden of eventueel nieuw te bestellen is.
Ik bedoel dan zonder al het overige spul, wat gewoon op sloperijen is te vinden of eventueel nieuw te bestellen is.
-
Even over dat lasersnijden: Er zijn een hele hoop bedrijven die dat kunnen (check de gouden gids). En het klopt dat de meeste machines werken met een zogenaamde DXF-file. Tekenprogramma's zoals Autocad e.d. hebben de mogelijkheid om een tekening op DXF-formaat te exporteren.
Als een van jullie een tekening/schets van een flens op deze site zetten, wil ik er wel een DXF van maken.
Als je dan effe je mail-adres erbij zet, dan stuur ik 'm wel op.
Zoals je misschien al hebt begrepen werk ik bij een Metaalbewerkingsbedrijf (Elmar, Montfoort) waar we lasersnijders hebben (1x 4KW, 2x 3.5KW).
Nog even een reactie op Speedline's commentaar:
Wat betreft de grootse restrictie bij een R5 Turbo ben ik het volledig eens: de carburateur! (maar dat was niet het onderwerp en is al vele malen aan bod geweest in eerdere discussies....)
Je uitlaatspruitstuk intapen heeft wel een gunstige invloed op een lagere temp. onder de motorkap: dat die warmte die je dan vasthoud allemaal weer bij de turbo vrijkomt is niet waar: ga maar na: je hebt een kleiner stralingsoppervlak, dus minder warmte-afgifte. Er verdwijnt dus meer warmte uit de uitlaat.
Wat natuurlijk ook zeer belangrijk is is de keuze van de nokkenas, en dan met name de nokcenters.
Bij atmosferische motoren heb je kruisspoeling (voor de leken: een kort moment dat de inlaat en uitlaatklep even tegelijk open staan). Er wordt gebruik gemaakt van nokcenters van rond de 108 graden.
Bij een turbo wil je dat niet, aangezien er een veel hogere druk in de uitlaat heerst vanwege de turbo, en bij het tegelijkertijd open staan van je kleppen zou er zgn. reversion op kunnen treden of een deel van je vers gecomprimeerde mengsel onverbrand uit de uitlaat kunnen verdwijnen. Vandaar nokcenters van rond de 112 graden. (Dus geen of nauwelijks kruisspoeling)
Tja, ik dwaal een beetje af: het ging om het spruitstuk en hiermee ben ik het weer volledig met speedline eens: Dat geld kan je beter investeren in een goed inlaatsysteem. Daar valt een veel grotere winst te halen!
Als een van jullie een tekening/schets van een flens op deze site zetten, wil ik er wel een DXF van maken.
Als je dan effe je mail-adres erbij zet, dan stuur ik 'm wel op.
Zoals je misschien al hebt begrepen werk ik bij een Metaalbewerkingsbedrijf (Elmar, Montfoort) waar we lasersnijders hebben (1x 4KW, 2x 3.5KW).
Nog even een reactie op Speedline's commentaar:
Wat betreft de grootse restrictie bij een R5 Turbo ben ik het volledig eens: de carburateur! (maar dat was niet het onderwerp en is al vele malen aan bod geweest in eerdere discussies....)
Je uitlaatspruitstuk intapen heeft wel een gunstige invloed op een lagere temp. onder de motorkap: dat die warmte die je dan vasthoud allemaal weer bij de turbo vrijkomt is niet waar: ga maar na: je hebt een kleiner stralingsoppervlak, dus minder warmte-afgifte. Er verdwijnt dus meer warmte uit de uitlaat.
Wat natuurlijk ook zeer belangrijk is is de keuze van de nokkenas, en dan met name de nokcenters.
Bij atmosferische motoren heb je kruisspoeling (voor de leken: een kort moment dat de inlaat en uitlaatklep even tegelijk open staan). Er wordt gebruik gemaakt van nokcenters van rond de 108 graden.
Bij een turbo wil je dat niet, aangezien er een veel hogere druk in de uitlaat heerst vanwege de turbo, en bij het tegelijkertijd open staan van je kleppen zou er zgn. reversion op kunnen treden of een deel van je vers gecomprimeerde mengsel onverbrand uit de uitlaat kunnen verdwijnen. Vandaar nokcenters van rond de 112 graden. (Dus geen of nauwelijks kruisspoeling)
Tja, ik dwaal een beetje af: het ging om het spruitstuk en hiermee ben ik het weer volledig met speedline eens: Dat geld kan je beter investeren in een goed inlaatsysteem. Daar valt een veel grotere winst te halen!
Technical improvements are fantastic, spoilers nothing but plastic...
-
- Moderator
- Car: MB
idd een DXF-file. Solid edge (3d-modelleren) en acad en nog een hoop meer. Al deze programma hebben de keuze om het op te slaan als DXF. Bij ons op school werkt de waterstraal machine ook met DXF, werkt uiterst makkelijk !!
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Tja, de dingen die je nieuw moet aanschaffen zijn:
* fastchip EPROM
* 2-bar map sensor
* brandstof drukregelaar
Maar zou het misschien verstandig zijn om deze dingen ook niet nieuw aan te schaffen ? Dan doel ik op:
* injectors F3N of Bosch 0280 150 126
* kabelboom (Tenzij je aan een erg "vers"exemplaar kunt komen?!)
* bobine van F7 motor
* alle sensoren (gasklep, watertemp., etc.)
Verder komt hier natuurlijk het nodige "klein" materiaal bij !
* fastchip EPROM
* 2-bar map sensor
* brandstof drukregelaar
Maar zou het misschien verstandig zijn om deze dingen ook niet nieuw aan te schaffen ? Dan doel ik op:
* bobine van F7 motor
Laatst gewijzigd door speedline op wo 12 feb 2003 18:57, 1 keer totaal gewijzigd.
klein materiaal:
sensor voor de stand van je gasklep
lambda sensor
olie en watertemp sensoren
luchttemperatuur sensor ...
dat soort dingen ?
loop je ook op leeg alles bij elkaar hoor....
sensor voor de stand van je gasklep
lambda sensor
olie en watertemp sensoren
luchttemperatuur sensor ...
dat soort dingen ?
loop je ook op leeg alles bij elkaar hoor....
there is no spoon.
de vorm van het inlaatspruitstuk is toch vooral van belang om te zorgen dat iedere cylinder evenveel van het lucht / brandstof mengsel krijgt ? (Of in ieder geval lucht in geval van de fastchip modificatie)
ik dacht wel eens ergens gelezen te hebben dat dat zo beroerd nog niet was bij de GT inlaat ....
heeft iemand hier specifieke gegevens over of bronnen waar meer te lezen valt ? hoe zou een goede voor de fastchip modificatie er dan uit zien ?
ik dacht wel eens ergens gelezen te hebben dat dat zo beroerd nog niet was bij de GT inlaat ....
heeft iemand hier specifieke gegevens over of bronnen waar meer te lezen valt ? hoe zou een goede voor de fastchip modificatie er dan uit zien ?
there is no spoon.
Jah en Cad/cam machines ook en meeste freesmachines ook etc. etc. (daarom zei ik het ook..)Tom schreef:idd een DXF-file. Solid edge (3d-modelleren) en acad en nog een hoop meer. Al deze programma hebben de keuze om het op te slaan als DXF. Bij ons op school werkt de waterstraal machine ook met DXF, werkt uiterst makkelijk !!
Kweenie hoeveel KW dat ding op me stage is, heb wel vandaag gevonden dat ie tot 40mm dik kan branden en het gaat echt megasnel en mooi zeg.
Leuk apparaat

Hier: fastchipTijn schreef:heeft iemand hier specifieke gegevens over of bronnen waar meer te lezen valt ? hoe zou een goede voor de fastchip modificatie er dan uit zien ?
en dan onder producten/ Renault R5 GTTurbo en bij download.
S

Laatst gewijzigd door Sander op wo 12 feb 2003 21:31, 1 keer totaal gewijzigd.
De chip is voor 1 bar uit gelegt. Wil je hoger dan moet je andere injectors en de chip moet herschreven worden.speedline schreef:Tja, de dingen die je nieuw moet aanschaffen zijn:
* fastchip EPROM
* 2-bar map sensor
* brandstof drukregelaar
* bobine van F7 motor
S

Roger that bumblebee...Blue Thunder schreef: Nog even een reactie op Speedline's commentaar:
Natuurlijk heb je gelijk. De totale warmteafgifte wordt kleiner, maar zal bij de turbo toch toenemen. Al is dat relatief. Alleen is dit oppassen geblazen met de relatief oude GarretAiReseach T2 unit. Ik betwijfel ofdat deze de hogere temperaturen langdurige vollast uithoudt. Zelfs al is het een Ph.2 exemplaar met watergekoeld ashuis.Blue Thunder schreef:Je uitlaatspruitstuk intapen heeft wel een gunstige invloed op een lagere temp. onder de motorkap: dat die warmte die je dan vasthoud allemaal weer bij de turbo vrijkomt is niet waar: ga maar na: je hebt een kleiner stralingsoppervlak, dus minder warmte-afgifte. Er verdwijnt dus meer warmte uit de uitlaat.
Maar ja met de vermogens die we hier op willen wekken hoef je wat levensduur betreft geen al te hoge verwachtingen te koesteren

Niets aan toe te voegen. Turbomotoren kennen idd. minder klepoverlap. Maar dat is een gevolg van de werkdrukken. Terugstromen van uitlaatgas is een kenmerk waar we bij atmospherische motoren ook rekening mee moeten houden. Bij turbomotoren komt als verschil een verhoogd gevaar van "doorblazen" van vers mengsel in het uitlaatsysteem. Dat is de primaire oorzaak van minder klepoverlap.Blue Thunder schreef:Wat natuurlijk ook zeer belangrijk is is de keuze van de nokkenas, en dan met name de nokcenters.
Affirmative...Blue Thunder schreef:Tja, ik dwaal een beetje af: het ging om het spruitstuk en hiermee ben ik het weer volledig met speedline eens: Dat geld kan je beter investeren in een goed inlaatsysteem. Daar valt een veel grotere winst te halen!
[img]http://www.plracing.com/R5gt1_600.jpg[/img]
[img]http://www.plracing.com/R5gt2_600.jpg[/img]
ook voor de GTT ... ziet er mooi uit... mooier dan Ktec vind ik..... past ook onder je hitteschild, ook niet onbelangrijk
en super-ontopic, want het is .....
italiaans
ook voor de GTT ... ziet er mooi uit... mooier dan Ktec vind ik..... past ook onder je hitteschild, ook niet onbelangrijk
en super-ontopic, want het is .....
italiaans
there is no spoon.
kolere waar haal je dat vandaan???
:p

Immer wieder die verdammte Holländer
Je hebt een PM!canonballman schreef:En kan nou iemand me vertellen wat de kosten zijn van Fastchip?

S

topic op RTOC.org-Ray- schreef:kolere waar haal je dat vandaan???:p
there is no spoon.
[img]http://www.plracing.com/mishtabella2.2_1.jpg[/img]
[img]http://www.plracing.com/mishtabella2.2_2.jpg[/img]
Mooi spruitstuk, meer twin turbo niet ?!
Oh dit was 'm niet...
Ziet er op het eerste gezicht stromingsgunstiger uit als de K-Tec variant. Call it a hunch... ?!
[img]http://www.plracing.com/Cliopp.jpg[/img]
[img]http://www.plracing.com/volumetrici/titticlio.jpg[/img]
Bekend niet ?!
Een EATON supercharger integraal met inlaatspruitstuk op een F7 motor...
[img]http://www.plracing.com/mishtabella2.2_2.jpg[/img]
Mooi spruitstuk, meer twin turbo niet ?!

Oh dit was 'm niet...
Ziet er op het eerste gezicht stromingsgunstiger uit als de K-Tec variant. Call it a hunch... ?!
[img]http://www.plracing.com/Cliopp.jpg[/img]
[img]http://www.plracing.com/volumetrici/titticlio.jpg[/img]
Bekend niet ?!

Cool flip-flop dekbed! van de ene kant is 'ie rood, en van de andere kant witTijn schreef:[img]http://www.plracing.com/R5gt1_600.jpg[/img]

Maar even terzake: het ziet er naar uit dat bij dit struitstuk de buizen allemaal netjes even lang zijn, en er zitten veel minder lassen aan dan aan dat K-Tec/Reichard ding.
Looks the business. Maar is er ook nog iets bekend van een fabrikant/importeur/prijs/leverbaarheid?
Misschien kan Jeroen Lubking er hier ook eentje van aanschaffen en een vergelijkende test doen met het K-Tec spruitstuk.
Oja, en what's the deal met die actuator? die is niet verstelbaar. Wie kan hier iets over vertellen?
Blue Thunder schreef:Wat natuurlijk ook zeer belangrijk is is de keuze van de nokkenas, en dan met name de nokcenters.
en daar geloof ik nu helemaal nix van.speedline schreef: Niets aan toe te voegen. Turbomotoren kennen idd. minder klepoverlap. Maar dat is een gevolg van de werkdrukken. Terugstromen van uitlaatgas is een kenmerk waar we bij atmospherische motoren ook rekening mee moeten houden. Bij turbomotoren komt als verschil een verhoogd gevaar van "doorblazen" van vers mengsel in het uitlaatsysteem. Dat is de primaire oorzaak van minder klepoverlap.
ja bij een glader of compressor wel, maar niet bij turbo want daar is de inlaatdruk ongeveer gelijk aan de uitlaatdruk. Bij enige last dan, bij deellast heb je niet echt verschil met een atmosferische motor.
Volgens mij zit het zo: door de lagere compressieverhouding en slechte vuldruk bij lagere rpm heeft een turbomotor onderin een slecht koppel.
Omdat te verbeteren wordt de nokkenastiming meer uitgelegd op koppel onderin. Dat geeft bv. minder klepoverlap. Dat is slecht voor het koppel bovenin, maar dat geeft niet, dat drukt de turbo er wel in.
hallo manne, opletten!: ik zei als je nu dat "lowcost" fastchip injectie systeem ready voor gtt koopt en....Sander schreef:De chip is voor 1 bar uit gelegt. Wil je hoger dan moet je andere injectors en de chip moet herschreven worden.speedline schreef:Tja, de dingen die je nieuw moet aanschaffen zijn:
* fastchip EPROM
* 2-bar map sensor
* brandstof drukregelaar
* bobine van F7 motor
Snder
kijk gtt is al turbo enzo, in dat setje zit al alles wat je nodig hebt. dus je hebt geen andere mapsensor nodig, geen injectoren, temperatuursensor enzo, tis al af.
en dan pruts je een mooi inlaatsysteem in elkaar. Hoogstens moet je een andere tps erop prutsen, maar de meeste smoorklephuizen hebben dat al.
het enige wat fastchip dan moet doen is de eprom opnieuw vullen.
En het inlaatsysteem bedenken kan je best samen met fastchip doen, ze kunnen best wat tips geven. reken maar dat ze dat ook interessant vinden. ze weten ook wel dat hun systeem kwa inlaat systeem 'low cost' is. dan kunnen ze met deze 'high end'oplossing op hun site daarmee weer mooi de sier maken. enz enz.
-
hallo manne, opletten!: ik zei als je nu dat "lowcost" fastchip injectie systeem ready voor gtt koopt en....
kijk gtt is al turbo enzo, in dat setje zit al alles wat je nodig hebt. dus je hebt geen andere mapsensor nodig, geen injectoren, temperatuursensor enzo, tis al af.
Ikke niet begrijp.......?????????
Welk setje?
Kun je bij fastchip een complete set kopen waar alles inzit?
Of bedoel jij, Robert, dat je het beste (als je het lowcost wilt doen) op de sloop een compleet injectiesysteem kunt halen en dat er op dezelfde wijze opfabriekt, en vervolgens de eprom te laten herschrijven bij fastchip?
-
Robert:
De theorie over klepoverlap is al bewezen in praktijk.
De druk in de uitlaat t.o.v. de inlaat is meestal niet gelijk. Bij zeer goed doorontwikkelde motoren komt het soms voor dat de turbodruk hoger is dan de uitlaatdruk, maar in de meeste gevallen is dat andersom. Verder heb je het nu alleen over de situatie bij vollast. Bij deellast is het toch een heel andere zaak (uitlaatdruk>turbodruk). Ik heb met een mini (met turbo) verschillende nokkenstokken kunnen testen en die met 112 graden nokcenters gaf niet alleen duidelijk meer koppel en vermogen, maar ook een beduidend lager verbruik dan de originele!
Tja, verder is er al onwijs veel geschreven over allerlei soorten nokkenassen, maar ik bekijk liever hoe het in praktijk werkt. Mijn conclusie is: minder overlap is beter voor turbomotoren.
Wat betreft het koppel onderin geef ik je zeker gelijk: Je dynamische compressie neemt toe bij een kleinere overlap en dat kan inderdaad een goede compensatie zijn voor je lagere statische compressieverhouding.
De theorie over klepoverlap is al bewezen in praktijk.
De druk in de uitlaat t.o.v. de inlaat is meestal niet gelijk. Bij zeer goed doorontwikkelde motoren komt het soms voor dat de turbodruk hoger is dan de uitlaatdruk, maar in de meeste gevallen is dat andersom. Verder heb je het nu alleen over de situatie bij vollast. Bij deellast is het toch een heel andere zaak (uitlaatdruk>turbodruk). Ik heb met een mini (met turbo) verschillende nokkenstokken kunnen testen en die met 112 graden nokcenters gaf niet alleen duidelijk meer koppel en vermogen, maar ook een beduidend lager verbruik dan de originele!
Tja, verder is er al onwijs veel geschreven over allerlei soorten nokkenassen, maar ik bekijk liever hoe het in praktijk werkt. Mijn conclusie is: minder overlap is beter voor turbomotoren.
Wat betreft het koppel onderin geef ik je zeker gelijk: Je dynamische compressie neemt toe bij een kleinere overlap en dat kan inderdaad een goede compensatie zijn voor je lagere statische compressieverhouding.
Technical improvements are fantastic, spoilers nothing but plastic...
ja.canonballman schreef:Kun je bij fastchip een complete set kopen waar alles inzit?
kijk maar op de site:
http://www.fastchip.nl
alles is al uitgelegd.
in praktijk wordt er auto's gemaakt die een zodanig compromis zijn dat ze door iedereen te rijden zijn.Blue Thunder schreef:De theorie over klepoverlap is al bewezen in praktijk.
Keuzes die automobielfabrikanten maken worden ook vaak bepaald door kostprijs, eenvoudige upgrade, het hoe dan ook hebben van het woordje "turbo" achterop, net even sneller en toch goedkoperzijn dan een bepaalde concurrent, zuinig zijn in een of andere belachelijke rijtest enzo.
Wij als sporty rijders hebben heel andere eisen. Dus de compromis van de fabrikanten kon best wel eens niet de juiste zijn voor ons.
Maar ik praat vanuit een at, die heeft belachelijk veel te weinig klepoverlap. Dus daar gaan we eens wat aan doen.
Wat ook in praktijk bewezen is dat als je een willy ofzo (heeft sporty klepoverlap) voorziet van turbo je een belachelijk snel ding hebt.

-
- Contacteer:
waarom wil die vriend van jou zijn 244 graden nokkenas dan omruilen voor een standaart nokkenstokje?
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
of je bedoelt die marktplaatsmaf die een at nokkenas wilt ruilen voor een a nokkenas: wel hij wil een atmosferische alpine blok in een daf bouwen. en heeft per toeval een at blok gekocht.
en tis niet echt een vriend.
of je bedoelt degene die op marktplaats een "race nokkenas" voor alpine aanbied: wel das een giga getunede nokkenas, goed voor koppel tot 10.000 rpm.
atmosferische tuning dus.
is ook geen vriend trouwens.
dus wat bedoelt je dan?
en tis niet echt een vriend.
of je bedoelt degene die op marktplaats een "race nokkenas" voor alpine aanbied: wel das een giga getunede nokkenas, goed voor koppel tot 10.000 rpm.
atmosferische tuning dus.
is ook geen vriend trouwens.
dus wat bedoelt je dan?
-
- Über-Spammer
[img]http://www.k-tecracing.com/products/r5/ ... nifold.jpg[/img]Matijs schreef:Cool flip-flop dekbed! van de ene kant is 'ie rood, en van de andere kant witTijn schreef:[img]http://www.plracing.com/R5gt1_600.jpg[/img]
[img]http://www.plracing.com/R5gt2_600.jpg[/img]![]()
Maar even terzake: het ziet er naar uit dat bij dit struitstuk de buizen allemaal netjes even lang zijn, en er zitten veel minder lassen aan dan aan dat K-Tec/Reichard ding.
Looks the business. Maar is er ook nog iets bekend van een fabrikant/importeur/prijs/leverbaarheid?
Misschien kan Jeroen Lubking er hier ook eentje van aanschaffen en een vergelijkende test doen met het K-Tec spruitstuk.
Oja, en what's the deal met die actuator? die is niet verstelbaar. Wie kan hier iets over vertellen?
Mzzz nu word de keuze moeilijk.
welke is effectiever?? mzz...
Dit zou idd een leuke test zijn voor een tuner..
-
- Contacteer:
Jij denkt geloof ik dat ik de geld pest heb?Matijs schreef:Cool flip-flop dekbed! van de ene kant is 'ie rood, en van de andere kant witTijn schreef:[img]http://www.plracing.com/R5gt1_600.jpg[/img]
[img]http://www.plracing.com/R5gt2_600.jpg[/img]![]()
Maar ik zou idd wel eens willen testen en vergelijken.Ik denk dat het verschil nihil is.
Alleen moet ik idd zeggen dat het er netter uit ziet als het k-tec spruitstuk,en ook het voordeel heeft dat het onder het hitteschild past.
Alleen ben ik bang dat de startmotor het een beetje warm krijgt

Nu is dit wel altijd een probleem bij de gtt geweest!
misschien in de toekomst wel intressant.

-
- Contacteer:
Okee,ik heb even zitten overleggen met de mannen in engeland.
Het zit zo:
Het eerste spagetti spruitstuk is van reichard afkomstig.Daar heeft ook k-tec hem gekocht.
Het probleem was alleen dat het spruitstuk niet paste
icm een dikkere 2.5 inch downpipe.En een bijkomend probleem was dat het mondstuk uit 1 geheel bestond en dit niet sterk genoeg bleek te zijn met een zwaardere turbo.Ook over de kwaliteit van het las werk was nog een discussie mogelijk.Iedereen mag hier zelf over oordelen!!
De eerste foto`s op de k-tec site zijn dus ook van een reichard spruitstuk !!
De spruitstukken van k-tec worden nu gemaakt in engeland door hetzelfde bedrijf die ook hun uitlaatsystemen maakt.Deze kwaliteit heb ik zelf gezien,en is naar mijn mening zeer netjes.
Ze hebben naar aanleiding van hun ervaring het spruitstuk aangepast.De vermogens winst en het ontwerp is hetzelfde gebleven alleen zijn er een paar kleine aanpssingen gemaakt dat hij nu wel past met een dikkere downpipe en een zwaardere turbo.
Er wordt overlegt met het italiaanse bedrijf om 1 van hun spruitstukken te kopen,alleen is hier waarschijnlijk de mogelijkheid voor de montage van een dikkere downpipe nihil!!En heeft het ontwerp ook geen mogelijkheid tot een eventuele aanpssing hier voor.Maar goed de tijd zal het leren.
Het zit zo:
Het eerste spagetti spruitstuk is van reichard afkomstig.Daar heeft ook k-tec hem gekocht.
Het probleem was alleen dat het spruitstuk niet paste
icm een dikkere 2.5 inch downpipe.En een bijkomend probleem was dat het mondstuk uit 1 geheel bestond en dit niet sterk genoeg bleek te zijn met een zwaardere turbo.Ook over de kwaliteit van het las werk was nog een discussie mogelijk.Iedereen mag hier zelf over oordelen!!
De eerste foto`s op de k-tec site zijn dus ook van een reichard spruitstuk !!
De spruitstukken van k-tec worden nu gemaakt in engeland door hetzelfde bedrijf die ook hun uitlaatsystemen maakt.Deze kwaliteit heb ik zelf gezien,en is naar mijn mening zeer netjes.
Ze hebben naar aanleiding van hun ervaring het spruitstuk aangepast.De vermogens winst en het ontwerp is hetzelfde gebleven alleen zijn er een paar kleine aanpssingen gemaakt dat hij nu wel past met een dikkere downpipe en een zwaardere turbo.
Er wordt overlegt met het italiaanse bedrijf om 1 van hun spruitstukken te kopen,alleen is hier waarschijnlijk de mogelijkheid voor de montage van een dikkere downpipe nihil!!En heeft het ontwerp ook geen mogelijkheid tot een eventuele aanpssing hier voor.Maar goed de tijd zal het leren.