Probleempje Clio 16V

Dump hier alles omtrent je ICE perikelen
Plaats reactie
Tune2burn

Beste mensen,

ik heb de zwarte clio 16V waarover ik jullie verteld had gekocht. Ik wou vandaag mijn oude radio(Sony XR-C500RDS) erin leggen om te kijken of ie het nog deed. Naar mijn mening had ik alles goed aan gesloten op de iso stekker. Toen ik echter de iso-stekker aanslot op de iso van de auto begon de ventilator de draaien en lichte het display van de buitentemp. op. De radio ging echter niet aan. Wat is het probleem? Heeft iemand toevallig een aansluit schema van de ISO-stekkers van een clio en eventueel ook van de SONY radio? Hopelijk kan iemand mij helpen.

Greetz Rem.
Haas
Car: Megane RS

Tune2burn schreef:Beste mensen,

ik heb de zwarte clio 16V waarover ik jullie verteld had gekocht. Ik wou vandaag mijn oude radio(Sony XR-C500RDS) erin leggen om te kijken of ie het nog deed. Naar mijn mening had ik alles goed aan gesloten op de iso stekker. Toen ik echter de iso-stekker aanslot op de iso van de auto begon de ventilator de draaien en lichte het display van de buitentemp. op. De radio ging echter niet aan. Wat is het probleem? Heeft iemand toevallig een aansluit schema van de ISO-stekkers van een clio en eventueel ook van de SONY radio? Hopelijk kan iemand mij helpen.

Greetz Rem.
vaag, massaprobleem misschien? Of heeft de vorige eigenaar de stekkers van de auto veranderd zonder het jou te vertellen?

Succes!!

ps. Wel leuk misschien, disco in de auto, compleet met lampen :lol:
clio-devil

Beste man, om de sony even te testen kan je het beste de rode, zwarte en gele draad aansluiten op de radio zelf (rood en zwart bekend + en -) geel is voor de memmory. als tie het dan doet weet je dat de fout in de iso zit, even een nieuwe connector halen voor de clio en klaar is kees.
waterwacht

:D Ja, allemaal tegelijk.

--------------------------------------------------------------------------------

Beste man, om de sony even te testen kan je het beste de rode, zwarte en gele draad aansluiten op de radio zelf (rood en zwart bekend + en -) geel is voor de memmory. als tie het dan doet weet je dat de fout in de iso zit, even een nieuwe connector halen voor de clio en klaar is kees.

--------------------------------------------------------------------------------

ps. Wel leuk misschien, disco in de auto, compleet met lampen

[/quote]hmmm...[quote][/quote]
waterwacht

Paars ken ook wel eens van je memory zijn. En blauw is van je automatische antenne (optie).
Wanneer je geen kabels hebt aangesloten van je autoisostekker, dan lijkt me er iets aan de hand.Wanneer je ventilator dus echt aanging.
Ik wel meegemaakt met dansende toerentellers en hollende kilometerteller.
Maar anders zou ik voor de (geen)massa gaan.

PS ook de massa van je boxen apart houden
Tune2burn

Probleem is opgelost, thx clio devil :wink:
jeroen.k

waterwacht schreef:Paars ken ook wel eens van je memory zijn. En blauw is van je automatische antenne (optie).
Wanneer je geen kabels hebt aangesloten van je autoisostekker, dan lijkt me er iets aan de hand.Wanneer je ventilator dus echt aanging.
Ik wel meegemaakt met dansende toerentellers en hollende kilometerteller.
Maar anders zou ik voor de (geen)massa gaan.

PS ook de massa van je boxen apart houden
Hmmm, weleens een radio aangesloten? :S

Tuurlijk moet de massa van de boxen apart! Lijkt me vrij logisch. Die blauwe is overigens niet alleen voor de automatische antenne. Die blauwe is de remote...wordt meer gebruikt voor versterkers.
waterwacht

:D Si
In een combo met afgeknipte stekker. Zo'n 15 draadjes steken daar uit.
Mrtn
Car: R5GTT

Massa van je boxen apart houden??? da's alleen met Blaupunkt toch?? Verder regelt de radio de massa van de boxen. Of ben ik aant ijlen? :lol:
Mrtn = Maarten
Ben

ff een ander vraagje tussen door als het mag ;)

Hoe lossen jullie het op met speakers aan de voorzijde? zag dat er maar 10cm speakertjes in zitten en nix in de deuren.

Wil er wel wat groters in eigenlijk.
Marcel B.

dat zou ik ook wel es willen weten ja
Don't walk the grass... smoke it
Ben

Ik zie wel dat Ground zero 60watt rms 10cm speakerstjes heeft voor 120 euro, maar weet neit of dat lekker klinkt. Over het algemeen ben ik wel te spreken over Ground Zero.
Robert dB.

in je deur is plaats voor een 16,5 cm speaker...wel zelf eerst een gat maken en bij het plaatsen van de speakers erop letten dan je raam wel volledig naar beneden kan.

ps: kaartenbak zit net in de weg :(
optie: opzetstukken kopen
Ben

Ik vind het zonde om in mijn deuren te zagen

Hou van origineel ;)

Zijn er geen deurpanelen op de markt waar speaker gaten in verwerkt zitten?

Ik weet dat je voor peugot bijv wel andere deurpanelen kan bestellen met grotere speaker oorbereidingen er in
Valstrik

Idd passen gewoon 16.5 of 17 in hoef je toch weining voor aan te passen.... :wink:
Remco v.K.

Ben schreef:Ik vind het zonde om in mijn deuren te zagen

Hou van origineel ;)

Zijn er geen deurpanelen op de markt waar speaker gaten in verwerkt zitten?

Ik weet dat je voor peugot bijv wel andere deurpanelen kan bestellen met grotere speaker oorbereidingen er in
Phonocar ofzo heeft volgens mij wel zoiets. Ga zelf speakers in de deuren van de clio zetten maar je ontkomt toch niet aan het maken van een gat voor je draadjes etc..
Coupe 2.0 IDE :P
Ben

Janken.

Anders moet ik nog maar een setje deur panelen erbij kopen ofzo.

Wat kost dat? Want de vorige eigenaar heeft de hand vaten en deur klinken smurf blauw gemaakt geen gezicht. Inclusief versnellingspook leer en roosters bij het raam. 1 hand greep bladerd ook los.

Uiteraard vond mijn vriendin weer wel leuk maar het moet eruit wordt er gek van. Let meer uit ergenis op die kleur dan op de weg.

Groetjes,

Ben
Plaats reactie