[clio 16v] motorkap probleem[pje]

Alles wat te maken heeft met plaatwerkerij en het interieur
Plaats reactie
Anonymous

hoi, ik heb een klein probleem met mijn motorkap.
als ik de kap open doe en helemaal naar achteren sla dan wordt de uiterste stand vastgehouden door een ijzeren draad met een oog aan elke kant[ een voor aan de kap en een voor aan de carosserie].nou deze ijzeren draad is dus geknapt en daardoor leunt de motorkap te ver door naar achteren, ik ben dus bang dat de kap de grill en dergelijke gaat verbuigen :evil: is er iemand die een oplossing weet om de draad te vervangen, want bij de renault -dealer weten ze dus echt niks :-*
alvast bedankt.........mastino
illuminator

Gewoon een nieuw draadje maken met 2 oogjes. die kun je met een pomnagel weer vastzetten. Als je de kap nu verder opendoet drukt ie gelijk op de bumper en heb je er gelijk een kras op.
Anonymous

zit het normale haakje er nog ?

Dat ijzerdraadje is alleen voor noodgevallen

Kost 12 euro :-(

Dus lekker zelf maken en poppen
Anonymous

waar ga ik dat draadje met oogjes halen dan, want ik ben al bij de plaatselijke bouwmarkt geweest en daar hadden ze dus helemaal niets he :evil:
Armando

Check even een ijzerwarenhandelaar.. Ik heb ook een nieuwe erop deze is met popnagels vastgezet..
[rsi]peerke

of hengelsportzaak.........
Armando

En als je dan toch naar Veban gaat heeft hij d'r vast ook wel eentje voor je liggen.. :wink:
Anonymous

Armando schreef:En als je dan toch naar Veban gaat heeft hij d'r vast ook wel eentje voor je liggen.. :wink:
dat is een heel goed idee van jou, sla ik meteen twee,drie,vier vliegen in een klap :lol: :lol:

groeten.....mastino
Mrtn
Car: R5GTT

Ik dacht dat ik hier ook wat had gepost!!! verkeerd gegaan zeker :(

Ga anders langs een sloop en trek er daar eentje af, schroevendraaier onder de popnagel, rammen en hij breekt :D
Mrtn = Maarten
Anonymous

laat ze bij de dealer nog maar eens goed kijken, heb er almeerdere keren eentje gehaald.
Anonymous

Zeeuw schreef:laat ze bij de dealer nog maar eens goed kijken, heb er almeerdere keren eentje gehaald.
meen je dat nou :( en tegen mij zeggen ze dat ze dat soort dingen niet hebben liggen :evil:
Roy
Moderator

Hebben ze wel :)
Voor een 5 in iedergeval wel en volgens mij zijn die hetzelfde :)
5 GT Turbo '88 GT5
Foeke

[rsi]peerke schreef:of hengelsportzaak.........
Dat is nou praat :p
<-------So you know don't mess with a Reno------->
Michiel

Roy schreef:Hebben ze wel :)
Voor een 5 in iedergeval wel en volgens mij zijn die hetzelfde :)
Voor de clio hebben ze hem ook zeker!!! Heb er ook wel eens eentje nodig gehad!!
Renault 5 GT Turbo 88; Raaaaaazend snel!!
Paskie

100 % zeker dat ze die draadjes gewoon hebben bij de dealer want toen ik een tijdje terug een nieuwe motorkap kreeg , toen hebben ze er ook gelijk zo'n nieuw draadje "opgepopt".
Maar je kunt je kap toch ook steunen met dat ijzeren stangetje??

En pak anders een remkabel van een brommertje en laat je creativiteit de vrije loop :wink: :wink:
Jasper16v

mijne is paar daagjes terug ook geknapt
naar renault dealer, staalkabeltje besteld
paar dagen laten gemonteerd
totale kosten: 7 euro
Riël
Über-Spammer

Moet dat nou ECHT dát draadje zijn?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Tom
Moderator
Car: MB

nee, lijkt me niet. Dit heb ik ook gehad op mijn GTT. Heb toen gewoon een remkabel van een fiets ofzo gepakt en aan beide kanten een stevig AMP stekkertje aan geknepen (doe dit wel goed !!!). Daarna met boutje moertje of popnagels vastzetten en je bent klaar voor een paar eurocent
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Hans R.

Gebruik toch gewoon dat stangetje.

Kan de kap ook niet dicht waaien als je er net met je kop onder staat....komt er ook nog een deuk in je kap en dat is pas zonde :)
Haas
Car: Megane RS

Hans R. schreef:Gebruik toch gewoon dat stangetje.

Kan de kap ook niet dicht waaien als je er net met je kop onder staat....komt er ook nog een deuk in je kap en dat is pas zonde :)
idd...die stang zit er toch niet voor niets??? Bovendien heb je er voor betaald...:lol:
Anonymous

Hans R. schreef:Gebruik toch gewoon dat stangetje
.

oke :D dus er zit ergens een stangetje, wist ik niets van en heb hem ook nog niet gezien[ schud mijn hoofd in schaamte :) ]. ga ik morgen even zoeken :wink: . ik heb in iedergeval bij een andere dealer een draad kunnen bestellen dus dat komt ook wel weer goed.nou nogmaals bedankt voor jullie advies en de groeten van......mastino
Anonymous

nou het moterkap draadje zit er weer op, het zat vast met een boutje en moertje.het zal dus wel eens vaker vervangen zijn , omdat het draadje volgens mij orgineel gepopt hoort te zijn.ik heb trouwens ook de moterkap steun gevonden, dus dat scheelt inderdaad een ronde deuk als de kap dicht waait. :lol: :D

groeten......mastino
~thijs~
Contacteer:

Heb je nou dat stangetje nog gevonden?? :D
Tom
Moderator
Car: MB

even voor de duidelijkheid. tuurlijk gebruikt je dat stangetje !!!! je moet in mijn ogen wel een ongelooflijke sukkel zijn als je dat niet doet. Dat kabeltje zit er volgens mij enkel en alleen voor het geval dat je de motorkap per ongeluk los laat ofdat hij uit je handen waait. Dit natuurlijk om beschadiging te voorkomen.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
RO 16v

Het ijzerdraadje met ogen is gewoon te koop bij de dealer kost iets van 4 euro.
Jasper16v

draadje is puur preventief, mocht stangetje eruit schieten en dat kan weleens gebeuren
Anonymous

nou jongens, nu weet ik het wel hoor :wink: . misschien is het voor sommige onder ons wel handig om eerst alle reply's te lezen, voordat je een reply maakt op iets wat al volstrekt duidelijk is :p . anyway nogmaals bedankt en wat mij betreft mag deze topic opslot :D

groeten.......mastino
Plaats reactie