Wanneer ik heel licht rem, dus het pedaal maar een heel klein beetje intrap piepen mijn remmen.
Als ik het rempedaal dieper intrap piept hij niet.
Waaraan kan dit liggen?
hij remt overigens gewoon prima verder
Piepende remmen
Zoiets heb ik ook heel af en toe. Achter maken ze ook een raar (schurend) geluid als ze "koud" zijn. Toch hebben ze geen tekenen van slijtage volgens de monteur!
Zou dus niet weten wat is...maar wil het wel weten

een beetje oppervlakteroest... is normaaljeroen.k schreef:Zoiets heb ik ook heel af en toe. Achter maken ze ook een raar (schurend) geluid als ze "koud" zijn. Toch hebben ze geen tekenen van slijtage volgens de monteur!
Dat ze achter een schurend geluid maakt is normaal bij een 5, ja... De achterremschijfconstructie (leuk voor Rad van Fortuin!) is gewoon erg slecht...jeroen.k schreef:Zoiets heb ik ook heel af en toe. Achter maken ze ook een raar (schurend) geluid als ze "koud" zijn. Toch hebben ze geen tekenen van slijtage volgens de monteur!

nou houwen zo.Chrisv schreef:Wanneer ik heel licht rem, dus het pedaal maar een heel klein beetje intrap piepen mijn remmen.
Als ik het rempedaal dieper intrap piept hij niet.
Waaraan kan dit liggen?
hij remt overigens gewoon prima verder
het ligt aan ongeveer 100 variabelen die je kan verzinnen bij remblokjes.
Als het te irri is kan je andere blokjes nemen. Geen idee of ze dan juist harder of zachter moeten zijn.
In het algemeen kan je zeggen dat als je echte goeie happers van remmen hebt, hebben ze de neiging om te piepen.
En natuurlijk kan je even kijken of de 'antie-piep veertjes' er nog op zitten. (ehh I'm serious) of een kloddertje kopervet achter de blokjes wel wel eens helpen.
Oeps...jeroen.k schreef:@Merijn, kheb een 19 met trommels!
@Robert, dat oppervlakte roest geldt ook voor trommels? Lijkt idd wel opzoiets, na een paar keer remmen is het meestal weg.

Met trommels kan het zijn dat je ze een keer schoon moet laten maken. Heeft een vriend van me ook wel eens gehad. Is een teken dat ze toch wel versleten of erg vies zijn.
Maandje geleden nog na laten kijken omdat ze veel lawaai maakten, dingen hadden geen sporen van slijtage, zijn schoongespoten (met lucht) en afgesteld, dus weet iig wel zeker dat ze niet vies of versleten zijn...denk dat het idd iets van roest is...ze remmen verder ook ok.
-
Wat ook ooit helpt tegen piepen is de scherpe randen van de remblokken een beetje afvijlen/rond maken
Niks aan doen, dan!jeroen.k schreef:Maandje geleden nog na laten kijken omdat ze veel lawaai maakten, dingen hadden geen sporen van slijtage, zijn schoongespoten (met lucht) en afgesteld, dus weet iig wel zeker dat ze niet vies of versleten zijn...denk dat het idd iets van roest is...ze remmen verder ook ok.

P.S.: Weet je al of je meegaat naar Zoetermeer de 28e?