renault logo hoedenplank...

Dump hier alles omtrent je ICE perikelen
Remco v.K.

Heejz mensen,

Kheb sinds van de week wat nieuwe spulletjes voor in de auto en ga dit mooi inbouwen. Nu wilde ik op de een of andere manier op/in het stofje wat over mijn hoedenplank komt een mooi renaultlogo maken ofzo, in combinatie met het type clio wat ik heb (rsi longchamp)...

heeft iemand zoiets al eens gemaakt en hier foto's van? Of in ieder geval mooie logo's welke ik ervoor kan gebruiken?
Coupe 2.0 IDE :P
martin rs

ik heb een houten plaat als hoedenplank gebruikt en die bekleed met zo een renault fleece deken die je ooit bij zo een actie kreeg. dat staat renault in geprint. ziet er wel gaaf uit moet ik zeggen.
ik heb een digicam maar als je echt een pic wil kan ik er wel een lenen van iemand.
Anonymous

Kun je geen malletje maken en dan met een spuitbus het logo op je hoedenplank aanbrengen?.
Anonymous

misschien is dit een idee ,maar volgens mij is deze hele hoedenplank van kunststof.

[img]http://groups.msn.com/_Secure/0RQDXAtYU ... 9809969663[/img]
Christian

is dat geen NOS wat daar achter in ligt :D
martin rs

kunnen ook van die grote condensatoren zijn. voor je audio
Stienus

Wat is het nut van die dingen en wat doen ze precies? Als iets gaat condenseren moet het wel eerst heet geweest zijn... dus is het iets voor de koeling van versterkers???
Ik zit ook maar wat de bedenken hoor... ik hoor het graag van een prof 8)
Sorry, een beetje off topic, degene die het weet, laat maar een pmmetje achter ofzo...

Verder over de hoedenplank :) ...
Foeke

Stienus schreef:
Wat is het nut van die dingen en wat doen ze precies? Als iets gaat condenseren moet het wel eerst heet geweest zijn... dus is het iets voor de koeling van versterkers???
Ik zit ook maar wat de bedenken hoor... ik hoor het graag van een prof 8)
Sorry, een beetje off topic, degene die het weet, laat maar een pmmetje achter ofzo...

Verder over de hoedenplank :) ...
[off topic] Die condensatoren dienen vooral als buffer, als je op vol vermogen speelt en je wilt ff een paar burps laten neemt dat veel power van je accu, dus zorgt die condensator er voor als hij is geladen, dat ie de benodigde spanning kan geven, en dat scheelt weer een paar db'tjes. :D [/off topic]
<-------So you know don't mess with a Reno------->
Tom
Moderator
Car: MB

er is een topic over condensatoren (ook een stukkie algemeen).........Die dingen werken namelijk zekers niet voor de hitte!!!!
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Tom
Moderator

dit stukkie heb ik uit deze topic gehaald (door mij geschreven toen der tijd):

een condensator (aangegeven met de hoofdletter C in schakelingen en met de dimensie F, Farad), is eigenlijk niks anders dan een component dat bestaat uit twee van elkaar gescheiden geleiders met daartussen een islolator.

Wanneer je spanning zal zetten op de condensator (een elco'tje is polariteits gevoelig!! maar een hele hoop andere condensatoren zijn niet polariteits gevoelig) zal deze zijn eigen langzaam "opladen". wanneer je dit op papier zet zal er een vrij mooie vloeiende oplopende lijn ontstaan. Er is nu dus een vrij grote lading (wordt aangegeven met Q) aanwezig in de C. Wanneer er nu echter een component is die na ("achter") de condensator geschakeld zit (in de audio dus vaak een versterker voor het aansturen van een woofer) en die plotseling vrij grote vermogens nodig heeft dan is er dus de mogelijkheid om eerst de condensator "leeg te trekken" zonder dat de spanningsbron (bijv. accu) een dip vertoond

Hoe groter de waarde dus van de condensator (1F is dus veeeeel groter als 1micro F !!!!) des te meer lading er opgeslagen kan worden en des te grotere spannings/stroom pieken er verwerkt kunnen worden.

<< Let er op dat een "geladen of volle" condenstar onbelast zeeeer langzaam leegloopt. indien deze zich in een schakeling bevind waar men de spanning van af heeft gehaald zal er toch nog geruime tijd (afhankelijk van de grootte van de condensator) een stroom kunnen lopen. LET HIEROP OM ERNSTIGE BESCHADIGINGEN TE VOORKOMEN!! Wanneer deze zicch niet in een schakeling bevind is het mogelijk om beide aansluiting korstondig kort te sluiten om op deze manier de lading weg te laten vloeien. Doe je dit wanneer de C zich nog in een schakeling bevind dan zul je even goed op moeten letten. >>

De lading van een condensator is overigens te berekenen met de volgende formule: Q=C.U

Q= lading in coulomb
C= capaciteit in F
U= spanning in V
Tom
Moderator

oja, verder over condensatoren graag in dit topic >> !!klik hier!! <<. Nu weer on-topic
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

Ik heb er sinds een paar weken een mdf hoedenplank ik liggen met een renault logo (zelf gemaakt). Zal vanmiddag ff foto's maken. als je het materiaal en gereedschap hebt valt het werk best wel mee.

foto's volgen.

Gr. Frits
Haas
Car: Megane RS

Frits schreef:Ik heb er sinds een paar weken een mdf hoedenplank ik liggen met een renault logo (zelf gemaakt). Zal vanmiddag ff foto's maken. als je het materiaal en gereedschap hebt valt het werk best wel mee.

foto's volgen.

Gr. Frits
Cool, ben benieuwd...Als alles meezit, kan ik in de kerstvakantie ook ff gaan hobbyen. Ik vertel nog niet wat het wordt, maar de FNO'ers kunnen het zelf wel zien als het af is.. >-)
Gerald
Über-Spammer
Contacteer:

Sorry jongens het was vanmiddag echt mijn bedoeling om fotoŽs te maken maar ik was nog niet thuis of mijn bazin begon al weer te smeken of ik aub kwam werken. dus helaas zal morgen nog wel eens een poging wagen.

@haas wanneer ben je weer een keer op school kan je zien hoe ik het gedaan heb. FNO wordt waarschijnlijk tot aan het einde van het jaar niets meer.
(werk,school, e.d.)

Gr. frits
Tom
Moderator

Haaz is er ook nooit..................... :p
Gerald
Über-Spammer
Contacteer:

Ik weet wel dat hij ook in arnhem op school zit en daarom probeer ik daar met hem af te spreken. met voorbedachte rade dus.

Gr. Frits
Maarten Henderieckx
Contacteer:

Zeg jongens, dit is niet zo moeilijk hoor.
Je maakt een hoedenplank van twee dunnere mdf platen op elkaar. Uit de bovenste plaat zaag je het logo uit, als je dan de twee platen op elkaar monteerd heb je het logo in relief. Een mooi stofje erover en klaar is kees!!
Gerald
Über-Spammer
Contacteer:

Maarten Henderieckx schreef:Zeg jongens, dit is niet zo moeilijk hoor.
Je maakt een hoedenplank van twee dunnere mdf platen op elkaar. Uit de bovenste plaat zaag je het logo uit, als je dan de twee platen op elkaar monteerd heb je het logo in relief. Een mooi stofje erover en klaar is kees!!
ik heb het uit 1 plaat 18mm mdf gemaakt met een bovenvrees. dus eigenlijk het zelfde idee.

maar sommige willen het eerst zien voor dat ze gaan knutselen.

Gr. Frits
Haas

Tom schreef:Haaz is er ook nooit..................... :p
gossie, ben ik ook een keer niet geweest....krijg je dit meteen...:(

Btw wat betreft die foto's....als je wil gaan knutselen, moet je gewoon eerst een plannetje maken en dan gewoon doen. Dan heb je een echt origineel idee wat je ook echt hebt gemaakt en niet dat aloude jatwerk...Is veel cooler toch? 8)
Gerald
Über-Spammer
Contacteer:

hier een fototje verder kon ik er geen meer maken mijn digicam doet wat moeilijk.

Gr. Frits

[img]http://members1.chello.nl/~g.bennink/ge ... nkclio.jpg[/img]
Christian

waar heb je dat logo van gemaakt??
Gerald
Über-Spammer
Contacteer:

ik heb het originel logo opgemeten en uitgetekend. daana op een mdf hoedenplank overgebracht, en uitgevreesd. De hoedenplank bekleed met speakerstof en vast geniet. het logo zelf is uit een spiegel gesneden. dus stroken van de spiegel gesneden en daana gepast en vastgekit.

Het logo zelf is dus een spiegel. tot nu toe heb ik er geen last van dat de spiegel in mn ogen verschijnd ook omdat de hoedenplank iets lager ligt dan de achterklep.

Gr. Frits
Haas

Fritsieboy...ziet er strak uit!!!!! :D

Maar mijne wordt lekker toch mooier....nahnahanah....:lol:
Laatst gewijzigd door Haas op di 10 dec 2002 18:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Patrick RS
Moderator
Car: Megane

ziet er idd best leuk uit
Gerald
Über-Spammer
Contacteer:

~Haas~ schreef:Maar mijne wordt lekker toch mooier.
Mooi of lelijk het blijft een kwestie van smaak. Hier ben ik blij mee, netjes niet te overdreven of schreeuwerig.

Gr Frits
Haas

Frits schreef:
~Haas~ schreef:Maar mijne wordt lekker toch mooier.
Mooi of lelijk het blijft een kwestie van smaak. Hier ben ik blij mee, netjes niet te overdreven of schreeuwerig.

Gr Frits
Was ook maar aant geinen...tuurlijk vind jij jouw creatie het mooiste, smaak is smaak, daar valt niet over te twisten...en ben nog steeds benieuwd :D
Gerald
Über-Spammer
Contacteer:

Wanneer ben je op school dan?? kunnen we wat afspreken. Alleen aankomende vrijdag wordt wat lastig omdat de clio voor de keuring moet.

Gr. Frits
RenaultclioII16v (Peter)
Car: Talisman sedan
Contacteer:

Errug netjes en origineel! :D
Cleaned Style
Projecttopic
Haas

Frits schreef:Wanneer ben je op school dan?? kunnen we wat afspreken. Alleen aankomende vrijdag wordt wat lastig omdat de clio voor de keuring moet.

Gr. Frits
Ik heb niet echt tijd, het project moet af, dus dat word een week autocadden... :)
Maar ik zie je vrijdag wel in beuningen of kwam je nou niet??
Super 5 Devil

Leuk idee met dat logo, maar ik heb zelf ook wel een leuk idee vind ik. In de hoedenplank het hele renault-logo uitzagen en dan een lichtbak eronder hangen met neonpijpen :D Eventueel nog wat plexiglas er voor om de hoedenplank egaal te krijgen. Dat lijkt mij nou vet!! En misschien ook nog speakerstof erover heen zodat het overdag niet opvalt, als je de neons niet aan hebt staan... Heb ik iemand leuke middag hobbyen bezorgd of niet????
Rally is NOT a crime!
My only limit, is the limit of my car!
Mrtn
Car: R5GTT

hmmmmmmmmmm
Mrtn = Maarten
Remco v.K.

helaas nog nix kunnen doen aan 't plankie, ontwerp van t logo is er wel en stof ook. Naaister aan t werk gezet :D, nu alleen de plank nog. :(

Alleen, clio hoedenplankie's lopen schuin af :( en om dit passend te maken... wie weet een adresje/fabrikant/site waar ik deze kan kopen/bestellen?
Coupe 2.0 IDE :P
Gerald
Über-Spammer
Contacteer:

Zoals misschien gezien bij mijn hoedenplank zit er idd een schuine kant aan. dit was bij mij gemaakt van 2 x 22 mm mdf schuin weggezaagd. Dus ga op zoek naar een timmerman of iets.

Waarschijnlijk kom ik 16 maart naar utrecht kan je kijken hoe het bij mij gemaakt is.

Gr . Frits
Roy
Moderator

Als het schuin moet worden kan je het toch schaven? :) Werkt perfect
5 GT Turbo '88 GT5
Tom
Moderator

Frits schreef:Zoals misschien gezien bij mijn hoedenplank zit er idd een schuine kant aan. dit was bij mij gemaakt van 2 x 22 mm mdf schuin weggezaagd. Dus ga op zoek naar een timmerman of iets.

Waarschijnlijk kom ik 16 maart naar utrecht kan je kijken hoe het bij mij gemaakt is.

Gr . Frits
ik ben gisteren begonnen aan deel 1. Die is vrij goed gelukt alleen moet ik nu idd deel 2 en mischien 3 eronder maken en dan afschuinen. Ik denk dat ik idd maar een schaaf moet gaan zoeken
Plaats reactie