Zoals vermeld heb ik een probleem
begon sinds de kerst dagen,mn expantievat was ineens leeg,oke men zei dat het aan de kou lag en koelvloeistof inkrimpt,verder geen problemen meer.
Totdat ik dit weekend naar de rai ben geweest.
Bij aankomst in ettenleur vond ik dat de buitenlucht naar koelvloeistof stonk,bleek dus van de motor te komen,we hebben gekeken en vonden niks
Vandaag reedt ik naar mn vriend toen me opviel dat de motor wel heel snal warm werd en de kachel niet aansprong,en als ik deze vol open liet blazen,zakte de temp van de motor,bij aankomst keek ik naar mn expantievat en idd,deze was weer leeg.Nadat ik met mn vriendin op haalde ben ik door gereden naar de pomo voor koelvloeistof,en heb het vat bijgevuld.
De temp werd weer goed op peil gehouden en kachel deed het weer,maar de temp deed nog steeds raar.
Vanaaf kwam ik terug van de bios en het stonk nog harder naar koelvloeistof dan ooit te voren,dus ik turen met zaklamp naar het probleem,nou het eerst wat opviel was dat mn expantie vat weer voor de helf leeg was.Na verder kijken bleek het linker gedeelte nat te zijn terwijl het wegdek droog was,dus keek ik onder mn auto en tot mn schrik hingen de drupels aan de linkerkantkant van motor,de hele linkerkant is nat van de vloeistof.
Ik kan niet zien waar het vandaan kwam,morgen ga ik langs de garage,kunnen jullie een beetje zeggen wat het zou kunnen zijn????
(R19 1,7 ph2) Probleem met koelvloeistof systeem
tsja een lekkende slang een lekkende radiateur?? moeilijk moeilijk..... bij daglicht kan je veel meer zeggen denk ik 

Immer wieder die verdammte Holländer
Lucht in je koelsysteem.chris-r19 schreef:De temp werd weer goed op peil gehouden en kachel deed het weer,maar de temp deed nog steeds raar.
Na verder kijken bleek het linker gedeelte nat te zijn terwijl het wegdek droog was,dus keek ik onder mn auto en tot mn schrik hingen de drupels aan de linkerkantkant van motor,de hele linkerkant is nat van de vloeistof.
Waarschijnlijk een lekke slang inderdaad. Of ergens een slang losgeschoten. Lijkt me vrij makkelijk te vinden.
Als je het mij vraagt kun je beter eerst zelf even goed zoeken bij daglicht voordat je relatief (te) veel centjes gaat doneren aan een dealer.
-
- Car: Megane coupe ph1 16V
- Contacteer:
zal morgen idd ff kijken,ik hoop dat het bij een slang blijft.
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Als je met links van je motor als je ervoor staat bedoelt gok ik op een lekkende waterpomp. Voor zover ik kan herrinneren zitten er namelijk geen koelslangen links van het blok. Doordat je vloeistof zo heet is kun je moeilijk ontdekken waar het vandaan komt (verdampt direct). Moet je even kijken voordat je gaat rijden of je ergens een spoortje kan ontdekken.
Dattie na bijvullen nog steeds raar doet is idd gewoon lucht in je systeem.
Dattie na bijvullen nog steeds raar doet is idd gewoon lucht in je systeem.
-
- Contacteer:
Jeroen je heb gelijk,tis de waterpomp
gaat weer 235 pleuros kosten
:-*
gaat weer 235 pleuros kosten

-
- Contacteer:
morgen ff bellen of die klaar is,en dan maar hopen dat het daarbij blijft
Chris doet niks zelfMrtn schreef:Doe je dat niet zelf dan??chris-r19 schreef:morgen ff bellen of die klaar is,en dan maar hopen dat het daarbij blijft

-
- Contacteer:
Nou ik druf het gewoon niet,omdat ik mechanish een slecht inzicht heb,als het op elektrisch aankomt dan doe ik het zo.
-
- Contacteer:
Zou ik ook wel willen doen,maar ik denk maar zo,de garage weet nu precies wat er aan mn wagen is gebeurd,en dat deze netjes zn beurten krijgt,zo kan ik leuke bedragen in de wacht slepen met omruilen,wij kennen de renault garage hier al heel lang,tenmiste,mn ouders dan.
Ach ja, dr is ook nix mis mee. Ieder zn ding toch? Ik ben ook helemaal geen expert op auto gebied en breng hem dus ook altijd weg (naar mn oom dan). Nu ik samen met Mrtn een motorwissel gedaan heb wil ik wel meer leren zodat ik in de toekomst de meest voorkomende zaken lekker zelf kan doen!
Maar het is ook maar net hoe hard je een auto nodig hebt toch? Als ik die van mij minder nodig had gehad durfde ik ook meer zelf, zal bij jou ook wel zo zijn denk ik...daarbij heb jij nu wel betere dingen te doen dan aan je auto klussen toch?...of is het alweer over... 

-
- Contacteer:
hahaha neej die hobby is nog aan
maar mn vriendin zou het niet erg vinden als ik zou klussen.wat betreft klussen heb je het goed,deze auto is nu zeer betrouwbaar,en ik heb hem nodig om naar mn werk te gaan,mocht er wat mis gaan dan is het toch 25km fietsen.
daarom bouw ik hem niet meer om naar mpi,als ik dat doe 1.niet echt super veel vermogen 2.kans op problemen en 3.kost veel centen om hem alsnog te laten stellen bij de dealer.
2004 kom de megane voor de deur,en als ik dan leuk verdien komt er een 2e auto (r5gtt) bij en dan ga ik echt klussen.als er wat gebeurd dan heb ik nog een auto waar ik dan toch mee weg kan.

maar mn vriendin zou het niet erg vinden als ik zou klussen.wat betreft klussen heb je het goed,deze auto is nu zeer betrouwbaar,en ik heb hem nodig om naar mn werk te gaan,mocht er wat mis gaan dan is het toch 25km fietsen.

daarom bouw ik hem niet meer om naar mpi,als ik dat doe 1.niet echt super veel vermogen 2.kans op problemen en 3.kost veel centen om hem alsnog te laten stellen bij de dealer.
2004 kom de megane voor de deur,en als ik dan leuk verdien komt er een 2e auto (r5gtt) bij en dan ga ik echt klussen.als er wat gebeurd dan heb ik nog een auto waar ik dan toch mee weg kan.