[R5 GTT ph2] Slecht starten..

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Abel
Über-Spammer

jochem de haas schreef:
Abel schreef::(
niet mauwen gewoon gas ( das misschien ook wel een idee op GAS gaan rijden kost minder )geven en als de tank leeg is gewoon weer vol gooien , en denken een hobby mag geld kosten , screep :D
ivo, hoe zit het met m'n pingelsensor? al gevonden?
Jochem de Haas
Über-Spammer
Contacteer:

Abel schreef:
jochem de haas schreef:
Abel schreef::(
niet mauwen gewoon gas ( das misschien ook wel een idee op GAS gaan rijden kost minder )geven en als de tank leeg is gewoon weer vol gooien , en denken een hobby mag geld kosten , screep :D
ivo, hoe zit het met m'n pingelsensor? al gevonden?

ik moet eerlijk zeggen dat me nooit opgevallen is dat ie er niet zat /zit . en ervan afgehaalt hebben we hem ook niet dus ..... er zit maar 1 ding op ( of 2 ) naar meneer reno of naar de sloop , sorry voor het ongemak .
Abel
Über-Spammer

hmm. jammer.. :p
-Ray-
Contacteer:

ik heb ook geen pingelsensor, die is afgebroken. hij zat er ook niet in dat ik m kocht, dus heb ik er ook niet voor betaald ;)
Immer wieder die verdammte Holländer
Ivo
Über-Spammer

He Abel,

Wat ben je nou toch allemaal aan t mopperen man?
Ik snap er echt helemaal niets van, je moet toch juist blij zijn met zo'n mooie GTT 8) 8)
En tjs, t rijdt misschien iets anders / duurder dan een gewone 5.
Hou ons op de hoogte over je vorderingen.

Groeten
Abel
Über-Spammer

Ivo8hoven schreef:He Abel,

Wat ben je nou toch allemaal aan t mopperen man?
Ik snap er echt helemaal niets van, je moet toch juist blij zijn met zo'n mooie GTT 8) 8)
En tjs, t rijdt misschien iets anders / duurder dan een gewone 5.
Hou ons op de hoogte over je vorderingen.

Groeten
Mopperen man, niemant hoord mij mopperen. :D:D

Ik ben zeeer gelukkig met deze auto.. hij is bijna 15 dus wat wil je.. daar hebben we het zelf ook wel overgehad toch? Ik ben nog steeds liefhebber puursang.

Dat de auto niet harder gaat dan 185/190 op de teller heeft waarschijnlijk te maken met slijtage van de ruigerveren en zuiger/cylinder.

met de verschillende ontstekingen er op is hij ook niet anders gaan rijden volgens mij.

er zit nu al weer een 1000 km een 208 in de tweede die ik had.

ik heb nu ook via internet een 2e 209 aangeschaft met een pingel sensor. (je wil niet weten wat ik er voor heb betaald ;) (lees niet te veel))

ik heb achter in de auto al 2 week de bumper strips liggen. (kosten nieuw 100 euro)

Halverwege dit jaar gaat er een andere versnellings bak in in combinatie met een motor revisie

ik loop ook al weer met plannen rond voor een 2e gtt er bij

Maar dat zien we nog wel.

Groeten EEN VERRY HAPPY turbo driver
Ivo
Über-Spammer

Kijk Abel, dit zijn berichten :)
Allen 1 ding snap ik niet echt:
Rijdt ie niet harder dan 190...??????
Dat is echt heel raar, want bij mij namelijk wel meerdere malen 200+ gereden...!
Wel leuk hoor al die plannen, ik ben zelf ook al weer erg druk (in mn hoofd dan), met de plannen voor mijn GTT 8)

Groeten Ivo
Jochem de Haas
Über-Spammer
Contacteer:

niet harder dan 190 ? heb je hem nu al terug geschroeft ? dan heb je hem iets te laag neer gezet .

ivo lult niet hij liep echt zo naar de 210 ( zelfs met mij erbij :lol: ) vraag ook maar aan roy steenland daar hebben we nog ff mee gesport .
Ivo
Über-Spammer

oooh, dat zal t zijn, terug geschroefd!

En dat sporten met Roy ging zeker goed ja :wink:
Abel
Über-Spammer

Ivo8hoven schreef:oooh, dat zal t zijn, terug geschroefd!

En dat sporten met Roy ging zeker goed ja :wink:
Nee niet terug geschroefd :(

motortje is gewoon bijna op.

als je 210 rijd waar zit dan de toeren teller?
Ivo
Über-Spammer

Tja, ik denk dat ie dan wel iets in het rooie gebied zal lopen, maar hij deed t zeker wel hoor... 8)
Derby

@10 moet ver in het rode gebied zijn. bij 210 echte kilometers dan. teller afwijking moet nog meegenomen worden.
[img]http://forum.fok.nl/i/s/yes.gif[/img]
Ivo
Über-Spammer

En Abel hoe is ie met je GTT? Alles goed, nog wat meegemaakt met je GTT?
Kom je trouwens 16 maart naar Utrecht?
Abel
Über-Spammer

auto, vind ik nog steeds slecht starten, Maar ik kwam er vanmiddag achter 12:30 dat mijn auto radio was gestolen. Een buurvrouw attendeerde mij er op. S'nachts in de achter ruit er uitgesneden, en cd's weg + autoradio. bijna geen schade gelukkig.

Achterruit zit er nu al weer in. ik had bij mijn ouders nog een raam staan met rubbers. rummer in heete sop schoongemaakt, raam was nog heel van de gtt en samen met mijn pa hem er in een dikke 5 minuten er weer ingezet. 1 plus punt aan dit klote verhaal. ik weet nu 100% zeker dat er geen roest in de achterklep zit.

auto radio weg, plus minimale lakschade aan de achterklep.

:(:(:(:(:(
Ivo
Über-Spammer

Das echt kl :( te zeg, gebeuren zulke dingen in Groningen dan???
Zonde Abel, maarja je doet er nix aan.
Marko

190??? Raar hoor...Ik heb turbo druk standaard op 0.6 staan geloof ik zou iets meer kunnen zijn en haal de 210 makkelijk.
catrinus

Ik heb mijn gtt helemaal origineel(ok op de carterontluchting na) en die van mij gaat niet harder dan 180. In duitsland heb ik er nog 200 mee gereden. Ach boeit mij niet echt dat hij geen 200 haalt maar vind het wel vaag. Straks ga ik toch de teller uit maar das pas richting augustus :p
There will be plenty of time to rest when your dead
Abel
Über-Spammer

Hij start nu helemaal niet meer. waarschijn lijk een gat in de zuiger. die heeft een liter olie in de turbo geblazen en dat is weer door de carb in de motor gekomen. einde oefening.
Ruud

Nee olie door de turbo en dan weer terug de motor in dan kan er maar een ding zijn dat er een heel hooge carterdruk heeft opgebouwd. En dat de olie dan via de carter ventilatie de turbo in is geperst (aan inlaatzijde dan ).
Riël
Über-Spammer

Gat in zuiger -> olie komt boven zuiger -> zuiger perst olie in uitlaatgas -> olie in turbo. Tot daar, daarna lijkt 't me stug want dan moet al die olie via turbine naar de compressor gaan?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Abel
Über-Spammer

carther ontluchting komt ook in de inlaat kanaal voor de turbo. slang van de filter. via via dus wwer in de motor. daarna dus weer door de turbo naar uitlaat.
Riël
Über-Spammer

Dus door 't gat in de zuiger hoge carterdruk?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Ruud

Een kappotte zuigerveer kan ook al voor genoeg karterdruk zorgen om dit te laten gebeuren , was bij mij het geval.
Plaats reactie