Dag allen,
Ik heb een probleem met mijn ventilator in mijn clio 16v. het probleem is namelijk dat ie alleen werkt op de hoogste stand?? Weet een van jullie misschien wat het probleem is, en zo ja hoe los ik dit op??
[Clio16V]Mijn kacheltje werkt niet?!?
nou ik heb ook zo iets gehad bij mij zat de stekker los.
( Haal je krik er uit dan die je een steker met een paar draden er aan deze kun je bij mij bewegen even opkontakt zetten en de van op 3 zetten en even die steker heen en weer bewegen bij mij deed i het weer nadat ik dit had gedaan en doet het nog steeds
)
( Haal je krik er uit dan die je een steker met een paar draden er aan deze kun je bij mij bewegen even opkontakt zetten en de van op 3 zetten en even die steker heen en weer bewegen bij mij deed i het weer nadat ik dit had gedaan en doet het nog steeds

jeroen stel je even hier voor dan weten wij ook allemaal met wie we praten
http://www.renault-tuning.com/en/forum/ ... .php?t=183

Jeroen,
Bij mij deed de fan het helemaal niet meer.
Ik heb toen de hele RTC site uitgekamd en de oplossing gevonden.
Bij mij was het stekkertje achter de draaiknoppen in het dashboard verbrand.
Ik heb er een nieuw stekkertje opgezet,....nu werkte de fan nog niet.
Daarna dus de thermische weerstand gecontroleerd en het bleek dus dat die kapot was.
Ik heb er een nieuw weerstand ingezet en moet 'm nog controleren dus ik hoop dat ie het nu doet, alles lijkt erop want ik heb gewoon spanning.
Deze weerstand zit achter de stekker op de fan zelf, dus achter je krik.
Bij jou zou dus ook de stekker achter de draaiknoppen aangebrand kunnen zijn en dan alleen stand 1 en 2 aangestast hebben.
Veel succes,
Bij mij deed de fan het helemaal niet meer.
Ik heb toen de hele RTC site uitgekamd en de oplossing gevonden.
Bij mij was het stekkertje achter de draaiknoppen in het dashboard verbrand.
Ik heb er een nieuw stekkertje opgezet,....nu werkte de fan nog niet.
Daarna dus de thermische weerstand gecontroleerd en het bleek dus dat die kapot was.
Ik heb er een nieuw weerstand ingezet en moet 'm nog controleren dus ik hoop dat ie het nu doet, alles lijkt erop want ik heb gewoon spanning.
Deze weerstand zit achter de stekker op de fan zelf, dus achter je krik.
Bij jou zou dus ook de stekker achter de draaiknoppen aangebrand kunnen zijn en dan alleen stand 1 en 2 aangestast hebben.
Veel succes,
-
De mijne doet het dus ook niet meer. Na inlichtingen heb ik begrepen dat het 3 dingen kunnen zijn. knopje weerstand of ventilator.
Ik heb de ventilator vervangen, die was het niet.
Dus die is nog over. (Clio 16 V)
Nu zoek ik een goeie weerstand.
Trouwens ik heb een lekkere warme buitenspiegel
Ik heb de ventilator vervangen, die was het niet.
Dus die is nog over. (Clio 16 V)
Nu zoek ik een goeie weerstand.
Trouwens ik heb een lekkere warme buitenspiegel

-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
Die weerstanden kan je zo op de sloop halen. zijn van elke clio het zelfde. Mocht dat het niet zijn heb ik ook nog een setje knoppen voor je, voor weinig. Laat maar wat horen.
Als je de ventilatormotor hebt vervangen weet je ook waar de weerstand zit. Er net naast dus.
Gr. Frits
Als je de ventilatormotor hebt vervangen weet je ook waar de weerstand zit. Er net naast dus.
Gr. Frits
Project: GTT Blue Sport
-
Ik heb al even gekeken of het de regeleenheid was, dus het plaatje in de cockpit. maar die is nog goed, want met een ander werkte deze ook niet. dus ik ga ff kijken of het aan het motertje zit. in ieder geval alvast bedankt!
De zekeringen heb ik trouwens ook al geprobeert.
De zekeringen heb ik trouwens ook al geprobeert.
90% zeker de weerstand. Heb het ook gehad, alleen hoogste stand die het deed. Weerstandje van de sloop halen en klaar. Ff zoeken bij de ruitenwissermotor. Je zou ook ff de stekker kunnen checken, misschien dattie ie niet goed contact maakt.
Heb precies hetzelfde probleem ik moet om de 2 weken
ff die stekker eruit trekken (achter je krik)...en
volspuiten met contactspray... dan doet tie het
weer ... maar na veel regen houdt het weer op..zal
het dalijk maar een keer gaan vervangen ff op het
mooie weer wachten..
ff die stekker eruit trekken (achter je krik)...en
volspuiten met contactspray... dan doet tie het
weer ... maar na veel regen houdt het weer op..zal
het dalijk maar een keer gaan vervangen ff op het
mooie weer wachten..
-
Dus wanneer die het alleen in de hoogste stand doet is je weerstand kapot?
En als ie het helemaal niet doet, dan zal de knop kapot zijn, mits je ventilatorhuis in orde is.
Zoiets?
En als ie het helemaal niet doet, dan zal de knop kapot zijn, mits je ventilatorhuis in orde is.

-
Heb gehad dat ie het soms deed, dus ff unit eruit gehaald en toen bleek het het stekkerblokje te zijn dat was uitgefikt.
Door het smelten/branden was het plastic uitgezet enzo. Dus had ff bijgeveild zodat ie weer paste en klaar!!!
Contactspray erop en gelukkig werkt het weer want het lijkt niet zo erg, maar je ramen beslaan meteen als dat ding het niet doet.
Veel Suc6
Door het smelten/branden was het plastic uitgezet enzo. Dus had ff bijgeveild zodat ie weer paste en klaar!!!
Contactspray erop en gelukkig werkt het weer want het lijkt niet zo erg, maar je ramen beslaan meteen als dat ding het niet doet.
Veel Suc6
-
Taaaadaaaaaaa
het was de weerstand, en is nu vervangen!!!
hij doet het weer op alle standjes
het was de weerstand, en is nu vervangen!!!
hij doet het weer op alle standjes

-
Ook dat standje
(ik zij toch alle standjes
)

(ik zij toch alle standjes
-