Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
Job-turbo
Contacteer:

Even een snelle vraag:

Als jullie motor goed warm is waar staat dat ongeveer de temp. meter??

alvast bedankt.

Job
Tino
Erelid - RvT
Car: R5 Gt Turbo Phase 1

De mijne als tie echt goed warm is en de fan staat niet aan dan hangt hij tussen de 2de en 3de streep. Staat de fan aan dan ligt hij netjes op de 2de streep
de plat liggende streep is 1.

Maar dat komt omdat ik een 73 graden thermostaat heb en een handmatige fan en open voor bumper en open grill...

:smile: :smile:

Deze auto's staan erom bekend dat ze volop overhitten dus ben ik maar aan de slag gegaan om hem lekker koel te houden en dat is denk ik aardig gelukt..
Job-turbo
Contacteer:

Als ik een hele tijd op de snel weg rijdt komt hij nauwlijks boven het 2e streepje uit maar als ik even ga racen dan zit hij net onder het 3e streepje maar dat is pas een tijdje zo eerst werd hij veel warmer maar sinds ik mijn bumper voor heb open gemaakt is hij dus veel koeler en het staat trouwens stoer ook open bumpers. Ik was gewoon benieuwd naar de anderen.
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Mijn temperatuur meter staat, als die warm is altijd op het derde streepje, alsde vin aanslaat dan blijft het metertje ook altijd op het derde streepje staan, volgens de Rebault-dealer waar ik altijd mijn auto breng is dat niet erg.
Mazzel!
Chris
Erelid - Moderator - RvT

On 2001-04-13 15:18, Chris wrote:
Mijn temperatuur meter staat, als die warm is altijd op het derde streepje, als de vin aanslaat dan blijft het metertje ook altijd op het derde streepje staan, volgens de Renault-dealer waar ik altijd mijn auto breng is dat niet erg.
Mazzel!
marco

hallo mensen , de mijne staat als ik hem goed warm heb gereden een stukje voor het derde streepje ,en daar blijft die ook staan,heb ook handmatig geschakelde ventilator,lijkt mij een redelijke stand , moet natuurlijk niet erboven komen maar hij staat er nog een redelijk stukje voor dus laat hem zo, groetjes marco
Roy
Moderator

De mijne staat hetzelfde als Chris, alleen als je blijft vlammen (zoals naar Assen vorig jaar :grin: ) dan komt hij iets boven het 3 streepje. Ben wel van plan om een termostaat van een R4 te monteren.
jnjansen_r5gtturbo

Mijn tempmeter staat als ik op de snelweg en niet te hard rijdt(voor de wet)op het tweede streepje rijdt ik in de stad of ben lekker aan het trappen staat tie op het derde streepje en gaat mijn fan aan en ben ik extreem bezig, zoals vorig jaar op Assen dan gaat tie verder als het derde streepje en kan je maar beter ff stoppen, ben daarom nu een met de handgeschakelde fan aan het maken.

mzzl, Jeof
Anonymous

de temp. meter is niet precies en nog wat je meter begint ongeveer los te komen bij 70 graden en als hij in het rood staat ongeveer op90 graden dus in het midden op 85 graden dus van het tweede naar het derde streepje is ongeveer 7 graden (water temp. dus niet de motorolie wel de turbo) dus waar hebben we het over ??????
hoi,
Goof

Dacht eigenlijk dat tweede streepje 70 en derde streepje 90 graden was, gezien fan ook aanslaat bij ong. 90 graden.

Hoewel een handgeschakelde fan in veel gevallen uitkomst biedt zijn er trouwens nog verschillende thermocontacten, oftewel thermocontacten die bij lagere temp dan 90 graden signaal afgeven??
Anonymous

het is allemaal ongeveer als je het precies wilt weten hang er een andere watertemp.meter aan dan weet je het iets meer precies
Plaats reactie