Goedemorgen,
vanmorgen zat er nogal een pak ijs op me ruit, enfin ik het eraf geschrapt, daarna gaan rijden.
Doe ik per ongeluk me ruitenwisser aan...
Gevolg was een *krak* en toen kwamen ze in beweging (omdat ze vastgevroren zaten)
Nu het probleem, ze stoppen pas wanneer ik de schakelaar weer helemaal in de ruststand doe, dus dat is op iedere willekeurige plek.
Ook de intervalstand blijft ie gewoon doorgaan, en ook als ik ruitensproei.
De achterwisser stopt nog wel gewoon.
Iemand ideeen, een relais kapot ofzo?
[Clio16v] Ruitenwisser niet meer automatisch naar beneden
-
oxje schreef:Goedemorgen,
vanmorgen zat er nogal een pak ijs op me ruit, enfin ik het eraf geschrapt, daarna gaan rijden.
Doe ik per ongeluk me ruitenwisser aan...
Gevolg was een *krak* en toen kwamen ze in beweging (omdat ze vastgevroren zaten)
Nu het probleem, ze stoppen pas wanneer ik de schakelaar weer helemaal in de ruststand doe, dus dat is op iedere willekeurige plek.
Ook de intervalstand blijft ie gewoon doorgaan, en ook als ik ruitensproei.
De achterwisser stopt nog wel gewoon.
Relais van je ruitenwisser kapot. Kijk effe in je stoppendoosje. Volgens mij zit ie ergens rechts van het midden en is het een 15 stop.
Iemand ideeen, een relais kapot ofzo?
-
- Contacteer:
Luisteren,is idd een zekeringPaul schreef:Zekering

-
- Contacteer:
Iddjpp_GTX schreef:Daar weten we inmiddels alles van he Jeroen !!!![]()
![]()
Met dank aan Mohammed.![]()
ps Ga je nu die witte clio verkopen?? (toe aan een diesel?)

Beetje jammer dat we daar pas achter kwamen na bijna alle ander onderdelen te hebben vervangen,en de gehele auto uit elkaar lag.

En idd de witte clio 1.2 energy uit `91 is te koop.
Met een nieuwe apk 14" lichtmetaal,114000 km en een gereviseerde motor!Rijd als een zonnetje en start probleemloos.Of evt ruilen voor een goeie diesel!

Die clio bedoelde je toch jpp???
-
Paul schreef:Zekering
Jaja, zekering bedoelde ik. Stoppenkastje zitten volgens mij geen relais in van 15 (amp?). Tis iig zo'n kleine platte met 2 platte pootjes....
Jeroen...wanner mag ik eens sausnijsne broodjes halen

Het is toch echt het relais, dat ervoor zorgt dat ie stopt als de wissers beneden zijn. Het is waarschijnlijk net iets te heet geworden toen je ruit bevroren was en de wissers aanzette. Wel raar dat de zekering niet springt... heb je te veel Ampere erin? ik geloof dat er iets van 10 of 15 A in moet, hoef je de volgende keer alleen maar de zekering te vervangen bij hetzelfde foutje.... 
-
~Riël schreef:Het is toch echt het relais, dat ervoor zorgt dat ie stopt als de wissers beneden zijn. Het is waarschijnlijk net iets te heet geworden toen je ruit bevroren was en de wissers aanzette. Wel raar dat de zekering niet springt... heb je te veel Ampere erin? ik geloof dat er iets van 10 of 15 A in moet, hoef je de volgende keer alleen maar de zekering te vervangen bij hetzelfde foutje....
is echt een zekerinkje hoor, had t gister ook ondanks mijn pogingen om de voorruit ijsvrij gemaakt te hebben

Coupe 2.0 IDE 

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Even eigenwijs: bij de vroegere R21 van mijn ouders was het niet het relais, maar de ruitenwissermotor.
Een ander relais hielp niet. Na vervanging van de ruitenwissermotor was het probleem over. Daar zit schijnbaar nog een schakelingetje op die oa een signaaltje geeft bij het bereiken van de ruststand.
Edit: ik bedenk me net dat door de kapotte motor de zekering plofte, waardoor de interval en ruststand niet meer werkte. Dus het is inderdaad de zekering.
Een ander relais hielp niet. Na vervanging van de ruitenwissermotor was het probleem over. Daar zit schijnbaar nog een schakelingetje op die oa een signaaltje geeft bij het bereiken van de ruststand.
Edit: ik bedenk me net dat door de kapotte motor de zekering plofte, waardoor de interval en ruststand niet meer werkte. Dus het is inderdaad de zekering.
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)