Koude motor 19 16V

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Anonymous

HI,

Als mij 19 16V uit '94 gestart wordt gaat dat zonder problemen. Echter als ik dan een stukje rijd hij begint iets op te warmen gaat hij inhouden en loopt hij slecht stationair. Wordt hij dan wat warmer is her weer over en rijdt ie als een zonnetje.

Bij het inhouden ( dus tijdens gas geven ) lijkt het net of het mengsel verkeert is?

Wie heeft hier ook ervaringen mee of kan me wat tips geven?

Gr Jack
Menno

Alhoewel dit werkelijk fuckin' everything zou kunnen zijn, zou 't me niet verbazen als dit de verwarming van de lambdasonde is die defect is.

Is eventueel wel te meten, of uit te lezen bij de dealer. Je kunt ook gewoon de gok nemen, en een ander monteren.
rev it like a rental
Stroker
Contacteer:

Mijn 5 GTX had ook zoiets. Als je hem startte dan klonk alles normaal maar als hij warm werd dat sloeg die af en stotterde echt heel erg. Bij mij was toen de sensor die de ingaande lucht meet kapot, en zat de map sensor niet meer goed op z'n plek waardoor het slangetje naar de map sensor dichtgeknepen zat.
Anonymous

Bedankt voor de reply's. Zou inderdaad de lambda sensor kunnen zijn. Zelf zat ik ook te denken aan een tempsensor misschien?

Kan je eigenlijk gemakkelijk bij de lambda sensor komen voor eventuelen vervanging?

Jack
Serge1916V

Lambda sensor.
Misschien injectors vies ? een keer van dat spul kopen wat in je tank moet en dan word alles daar gereinigd ?

Het kan nog veel en veel meer zijn :)
Bart V

Uit laten lezen bij renault, dan worden alle functies getest. Een kapotte sensor of lambdasonde komt dan vanzelf naarvoren.

Grtz
Stroker
Contacteer:

Dat klopt ja, ik heb mijn 5 GTX toen ook uit laten lezen en toen hadden ze het probleem zo gevonden gelukkig :)
Alpine
Contacteer:

Heb je er altijd last van of alleen na een regenbui? Klinkt hetzelfde als het probleem dat er water lang je luchthapper lekt,bougie's onder water en dan loopt ie ook niet echt geweldig.

Greetz Marcel
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
Anonymous

Ik heb er regelmatig last van en ook weer niet altijd,
het is geen water in de bougie ruimte's. Dat heb ik al gecheckt. Wel zelf geprobeerd mijn lambda sonde te meten met een multimeter.

Motor koud ongeveer 0,350 volt en bij gas geven loot hij op naar 0,450 volt.
Als de motor warmer wordt zakt de waarde naar z'n 0,150 volt.

Kan inderdaad langs Renault gaan om hem uit lezen maar wil eerst nog effe zelf stoeien.

Gr Jack
ramon16V
Contacteer:

dat probleem heb ik ook
denk dat het je lambasonde is die niet goed meer is bij is het precies hetzelfde en denk dat het bij mij ook het geval is
als je het door hebt laten met meten bij ome renoo dan graag je antwoord

groeten ramon16V
Plaats reactie