Mijn Mégane is gisteravond afgesleept...

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Moontje Mégane Coupé
Contacteer:

Tja, het zit me absoluut niet mee met mijn Mégaantje... Gisteravond was ik onderweg, ik reed 40 hooguit, en ineens slaat de motor af.. Gewoon tijdens het rijden... Ik wilde dus weer starten, maar dat ging dus niet meer... :(
Ik was gelukkig niet alleen, had een vriend bij me... Hij heeft meteen onder motorkap gekeken, maar zag niet direct iets wat defect kon zijn...

Ik heb maar de Renault Route Service gebeld, en die hebben een bergingsbedrijf naar me toe gestuurd... Die man van het bergingsbedrijf heeft onder de motorkap gekeken, ik moest auto starten, en hij zei meteen dat het de distributie was... Wat precies defect is, kon die niet zeggen... Of het de riem was, of de kettingen, was niet duidelijk...

Mijn Mégaantje is afgesleept, en in de garage bij het bergingsbedrijf neergezet... Zojuist is ie naar dichtsbijzijnde Renault dealer gebracht, dit is gelukkig de dealer waar ik ook altijd naar toe ga...

Straks hoor ik wel wat er aan de hand is, en wat er verder gaat gebeuren...

Ik houd jullie wel op de hoogte...
Laatst gewijzigd door Moontje Mégane Coupé op di 4 feb 2003 10:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Derby

mag voor je hopen dat het niet de distributie is. Je stond niet plots stil. met je tanden in het stuur of zo. als je kleppen krom zijn gaat het euro's kosten.

Derby
edwinvr
Contacteer:

sow, dat klinkt idd niet echt best...

hoop voor je dat het niet al te erg blijkt te zijn, iig veel suc6!
Johnny_r82

Maar gaf t een boel herrie? Want als je distributieriem knapt dan slaat ie niet alleen af, dan hoor je een hoooop rare geluiden, ook als je m probeert te starten
Remember te days that motorracing was dangerous, and sex was safe....
###16vee oléé oléé!!!###
gille
Contacteer:

tja,riempje stukgevlogen waarschijnlijk.
hopelijk valt het mee,maar kromme kleppen kosten centen.
suc6 :(
Moontje Mégane Coupé
Contacteer:

Johnny_r82 schreef:Maar gaf t een boel herrie? Want als je distributieriem knapt dan slaat ie niet alleen af, dan hoor je een hoooop rare geluiden, ook als je m probeert te starten

Neej, ik hoorde geen vreemde geluiden toen de auto er ineens mee ophield.... Was gewoon ineens einde oefening... :(
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Dan is er tenminste niks met grof geweld kapot gemaakt, denk ik! Ik hoop het beste voor je!
richard_cabrio

Moontje Mégane Coupé schreef:
Johnny_r82 schreef:Maar gaf t een boel herrie? Want als je distributieriem knapt dan slaat ie niet alleen af, dan hoor je een hoooop rare geluiden, ook als je m probeert te starten

Neej, ik hoorde geen vreemde geluiden toen de auto er ineens mee ophield.... Was gewoon ineens einde oefening... :(
Klinkt eerder als een bobine die kapot is gegaan, of je vliegwielsensor.
Dit komt ook redelijk vaakvoor.

Succes in ieder geval!!
van Marwijk Passion.
red_Turbo

veel succes met de motor hoop voor je dat er niet al te veel kapot is

succes
Menno

keb 't wel eens mee gemaakt hoor, in ene afslaan, zonder schokje of raar geluid, en toch 16 kromme kleppen.
rev it like a rental
Robert dB.

Menno schreef:keb 't wel eens mee gemaakt hoor, in ene afslaan, zonder schokje of raar geluid, en toch 16 kromme kleppen.
hmmz is niet te hopen dat het zo is voor je Moon...
gille
Contacteer:

broer van vrouw heeft dat ook gehad met zijn colt GTI ,ineens hield die op met rijden ,niks lawaai niks gehoord,riem over en alles krom(12 van de 16 kleppen toch)
Anonymous

gille (mountainbike) schreef:broer van vrouw heeft dat ook gehad met zijn colt GTI ,ineens hield die op met rijden ,niks lawaai niks gehoord,riem over en alles krom(12 van de 16 kleppen toch)
Maar daar heb je het dan ook over een merk........ Mitsjooooooeeeeeeeebischie........ :lol:
Laatst gewijzigd door Anonymous op di 4 feb 2003 11:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Marcel B.

Nee bij renault, daar gebeurt dat niet :lol:
Don't walk the grass... smoke it
Anonymous

oxje schreef:Nee bij renault, daar gebeurt dat niet :lol:
Nee idd, je gaat je eigen merk toch niet de grond in trappen :lol:
Roy
Moderator

Matthijs schreef:
gille (mountainbike) schreef:broer van vrouw heeft dat ook gehad met zijn colt GTI ,ineens hield die op met rijden ,niks lawaai niks gehoord,riem over en alles krom(12 van de 16 kleppen toch)
Maar daar heb je het dan ook over een merk........ Mitsjooooooeeeeeeeebischie........ :lol:
Ze noemen het niet voor niks Met subsidie :wink: :lol:
5 GT Turbo '88 GT5
Serge1916V

Dat word duimen!!! :-*
Anonymous

Roy schreef:
Matthijs schreef:
Ze noemen het niet voor niks Met subsidie :wink: :lol:
:lol:
Tom
Moderator
Car: MB

das ook balen, het zit je idd niet mee met deze auto. Hopelijk niet zoveel schade
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
rasit..

het zat je in 2002 ook al niet mee en 2003 begint ook weer lekker met je megane :) succes
canonballman

Ja, hoeft inderdaad niet gepaard te gaan met een hoop herrie.

Als het een 16 klepper is heb je inderdaad wel kans dat het een hoop geld gaat kosten :(

Als het een 8 klepper is kost het trouwens ook een hoop geld.........
Patrick L.

mijn gevoel zegt, storing in je elektronika. maarre, succes ermee, hoop dat de schade meevalt.
Moontje Mégane Coupé
Contacteer:

Renault Kerres heeft vandaag géén tijd gehad ernaar te kijken i.v.m. de drukte... :evil:

Hopelijk dat ze morgen wat tijd vrij kunnen maken.. Als ik maar al eens wist wat er (allemaal) kapot is, dat ik een indicatie heb van de kosten... :(
Ollie

Is jammer dat je altijd zoveel pech hebt met je megaantje! Je zou toch verwachten dat een (bij telkens dezelfde) dealer onderhouden auto niet zoveel problemen zou op moeten leveren, zo zie je maar weer.
Succes ermee in ieder geval, hopelijk is het niks ernstigs!
Haas
Car: Megane RS

Big bummer... :evil:

Succes ermee, hoop dat het je niet teveel gaat kosten...
Remco_Rs
Contacteer:

Is de distributie al eens vervangen van je auto dan??? of weet je dat niet ,,,En wat is de kilometerstand,,,want als het goed is moet de distrinutie om de 120.000km/5 jaar en ja als hij in die tijd nooit vervangen is kan het makkelijk zijn dat hij knapt....Bij ons was er iemand met een megane cabrio die had een afspraak gemaakt voor de distributie riem te laten vervangen want ze had net de 120000 km overschreden,,,maar in de tijd tussen de afspraak maken,,en de datum dat ze zou komen was wel mooi de distributie gebroken..... :( Of dat puur toeval was ,,mmmmm je weet het nooit....Maar om niet al te ver op de zaken vooruit te lopen,,,Mischien is het wel heel iets anders (wat me stug lijkt) Succes ermee
Robert-Jan

Sorry dat ik het zeg maar gebroken distriebutiriemen komen veel voor :( :( :(.
Vooral bij Laguna type 1 & 2 dus oppasen dus Laguna rijders >-) >-) >-) .
Doe mij maar het oude vertrouwde Renault 5 blokje met onderliggende nokkenas met kettingaandrijving blijft altijd goed mits je er goede olie in gooit.
Hoe ikaan deze wijsheid kom simpel mijn vader werkt al 25 jaar bij Renault en ik nu af en toe in vakantie's maar ik wil ook bij Renault gaan werken :) :) :) .
Anonymous

Hoe ikaan deze wijsheid kom simpel mijn vader werkt al 25 jaar bij Renault en ik nu af en toe in vakantie's maar ik wil ook bij Renault gaan werken :) :) :) .[/quote]

Ik begrijp jouw vader niet mijn zoon gaat later nooit in een garage werken dat weet ik wel zeker . maar ieder zijn mening he.
Moontje Mégane Coupé
Contacteer:

In het onderhoudsboekje staat dat de distributieriem bij 120.000km óf als de auto 4 jaar is vervangen moet worden... Bij mijn telefonisch onderhoud met Kerres Sittard gisteren zeiden ze me dat dat bij 120.000km óf bij 5 jaar moet zijn... Mijn auto is 9 januari jongstleden 5 jaar geworden, en de kilometerstand is 90.000 ongeveer... Hij had dus een maand geleden op zijn laatst vervangen moet worden... Fout van Kerres dus !!! :evil:

Ik ga zometeen nog eens contact met hen opnemen of ze vandaag tijd hebben mijn auto eens te bekijken, en eventueel informatie kunnen geven over de omvang van de schade... Zo niet, dan is Moontje heel erg :evil: :evil: :evil: !!
jpp_GTX

Ligt er natuurlijk aan wanneer jij voor het laatst bij hen bent geweest. Als jij in september daar als laatste bent geweest, dan hadden ze hem nog niet hoeven vervangen toch?

Maar als jij daar in december / januari bent geweest dan weer wel. Of moet de dealer je informeren en je bellen voor een afspraak zodra je auto 5 jaar wordt?

Succes met de afhandeling.
Moontje Mégane Coupé
Contacteer:

Ik heb zojuist contact gehad met Kerres.. Ze zullen proberen vanmiddag effe naar mijn auto te kijken... De distributieriem had inderdaad in januari vervangen moeten worden, laatste beurt heb ik bij 75.000 km. gehad, ergens in juli/augustus, gelijk met de APK...

Vanmiddag tussen 16.00 en 16.30 uur moet ik terug bellen, en dan kunnen ze me misschien vertellen wat de schade is...
Abel
Über-Spammer

Moontje Mégane Coupé schreef:Ik heb zojuist contact gehad met Kerres.. Ze zullen proberen vanmiddag effe naar mijn auto te kijken... De distributieriem had inderdaad in januari vervangen moeten worden, laatste beurt heb ik bij 75.000 km. gehad, ergens in juli/augustus, gelijk met de APK...

Vanmiddag tussen 16.00 en 16.30 uur moet ik terug bellen, en dan kunnen ze me misschien vertellen wat de schade is...
Sterkte gewenst met de afhandeling.

Leuke avatar! :D :D
Moontje Mégane Coupé
Contacteer:

Abel schreef:
Leuke avatar! :D :D

Ja hé !! :lol:
Riël
Über-Spammer

Vakmensen, die van Kerres... ;)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Moontje Mégane Coupé
Contacteer:

Riël schreef:Vakmensen, die van Kerres... ;)

Ja, zeg dat wel... En ze nemen ook de tijd voor hun klanten... [NOT !!] :(
Plaats reactie