2 gtt's al gekocht nu de project plannen

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Abel
Über-Spammer

Hans R. schreef:Eindelijk weer een update :)

Woensdag is de motor uit de blauwe gtt geheftruckt.
Omdat ik bij Steven al had geoefend kon de vraagbaak dicht blijven en was de motor vrij snel los.

Ik heb meteen een paar onderdelen bekeken, ook omdat ik nog niet wist in welke staat het blok was.

Helaas zit er een scheur in de turbo :(

Verder waren alle resten olie en koelwater in redelijke staat, dus ik heb een goed gevoel over de staat van het blok :)

Het is namelijk de bedoeling om het blok van de witte gtt tijdelijk in de blauwe te leggen zodat hij tenminste rijdbaar is en dan het blok van de blauwe of een ander blok wat hier ligt te reviseren en aan te passen zodat dit uiteindelijk in de blauwe kan.
Als ik jouw was zou ik de blokken ff van het carter schijden en de lager bekijken van de Kruk as en drijfstangen. En ook gelijk de veer van de olie pomp vervangen. Kan je een hoopje elende schelen.... Kun je gelijk de staat van het blok schatten.

FF tube universele pakking kopen.
Hans R.

Abel schreef: Als ik jouw was zou ik de blokken ff van het carter schijden en de lager bekijken van de Kruk as en drijfstangen. En ook gelijk de veer van de olie pomp vervangen. Kan je een hoopje elende schelen.... Kun je gelijk de staat van het blok schatten.

FF tube universele pakking kopen.

Ik ben sowieso van plan om het blok open te maken en evt. te reviseren.
Maar dit gebeurt pas als de gtt klaar is, wat nog wel ff zal duren :)
Hans R.

Na een erg drukke tijd wil ik maar weer eens tijd gaan besteden aan mijn blauwe gtt.
Nouja blauw...meer donkergrijs door de enorme stoflaag :)

Er moet nog wat aan het plaatwerk gebeuren en hier had ik iemand voor, maar door een verandering op zijn werk kan hij dit niet meer doen.

Ik zoek dus iemand die mij wil helpen met het vervangen van diverse plaatdelen en het repareren van een paar delen.
De auto staat op mijn werk en daar heb ik gereedschap en een lasapp. tot mijn beschikking.
Ik heb nog nooit plaatwerk gelast en ik heb ook geen ervaring met plaatwerk vervangen.

Tot de tijd dat ik iemand heb gevonden wil ik zelf een begin maken.

De rechter dorpel en het rechter achterscherm moeten vervangen worden.

Kan ik dan de delen die ik wil vervangen gewoon los slijpen/boren/trekken/hakken of moet ik op bepaalde dingen letten?
Ik weet dat ik het achterscherm het beste ter hoogte van de onderkant van het raam kan doorslijpen omdat het deel erboven nog goed is.

Maar zijn er nog meer tips?
-Ray-
Contacteer:

hans man! tijd niet gezien! nog steeds aan het knutselen aan de GT's? cliootje ook nog lekker? :)
Immer wieder die verdammte Holländer
Hans R.

-Ray- schreef:hans man! tijd niet gezien! nog steeds aan het knutselen aan de GT's? cliootje ook nog lekker? :)
Tja erg druk de laatste tijd en ff een maandje geen internet door het geweldige UPC :-*
Mijn Clio rijd nog lekker en veel comfortabeler dan een gt :wink: :p

Maar nu is er weer tijd voor de gt's :)
Gilles
Contacteer:

Hans R. schreef:Na een week in de regen weet ik nu dat de gtt aan de voorkant lek is.
Het is waarschijnlijk de roestplek onder het raam.

Maar ik hoop deze week mijn oude mini te verkopen en dus de garagebox leeg te hebben en dan kan de gtt naar binnen om te drogen.
hmmmmz...
In mijn GTT had ik dat probleem ook, echter was hij niet voor lek, maar idd de achterklep was lek (raam), Dit liep onder m'n kleed naar voren naar de bijrijders stoel :( En ik me maar afvragen hoe kan ie nou voor nat zijn!? :wink:
'k weet niet hoever je intussen bent, maar tis maar dat je het weet :p
veel succes!
Quadra 1992_____Willie 1996
R5GTT f1 1986Project info
Hans R.

Gilles schreef: hmmmmz...
In mijn GTT had ik dat probleem ook, echter was hij niet voor lek, maar idd de achterklep was lek (raam), Dit liep onder m'n kleed naar voren naar de bijrijders stoel :( En ik me maar afvragen hoe kan ie nou voor nat zijn!? :wink:
'k weet niet hoever je intussen bent, maar tis maar dat je het weet :p
veel succes!
Gelukkig is dit bij de witte donor gtt.
Maar idd is daar ook de achterklep roestig en mischien lekt hij daar ook wel.
Plaats reactie