wat moeten die drie klokjes aangeven

Alles wat te maken heeft met plaatwerkerij en het interieur
Plaats reactie
Anonymous

ik ben net nieuw met het gegeven clio 16v[ ik heb me wel even voorgesteld bij wie is wie].
de vraag; wat moeten de meters in de midden console aangeven.
het eerste metertje slaat helemaal uit als je de auto start om daarna weer terug in de begin positie te geraken als je gaat rijden.

het tweede metertje is de olie temp. en staat als de moter warm is [ flink trappen :D ] zo rond het getal 100.

het derde metertje voor de olie druk staat meestal bij het eerste streepje boven het getal 3[ en zakt na mate ik langzamer ga rijden in de file of stad].

het tweede metertje zakt ook als ik weer rustiger ga rijden.

zijn dit normale waarden hij is wel getuned[ zie wie is wie] ik hoop gouw wat van jullie te horen

groeten mastino
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Die eerste meter geeft het oliepeil aan bij het starten. Als die helemaal uitslaat wil dat dus zeggen dat je olie nog goed op peil is.

De tweede meter is inderdaad olietemperatuur en die geeft volgens mij ook gewoon goede waarden aan.

Die derde weet ik niet, want bij mij geeft ie in ieder geval geen goede waarden aan. Als ik met warme motor stationair draai dan geeft hij eigenlijk gewoon 0 aan. Als ik dan gas geef, dan komt ie wel omhoog. 100 in 5e versnelling is bij mij ongeveer 2 bar. Kan niet kloppen, lijkt mij!

Volgens mij doen de jouwe het gewoon perfect!
Steven
Car: M536

Nou Merijn denk dat het wel redelijk klopt hoor...

Wat geeft ie aan als ie warm is en je flink op het gas gaat staan? barretje of 3-4 is dan gewoon normaal.
0 bar bij stationair is normaal, soms geeft ie 1 bar aan en in mijn vorige GT bijvoorbeeld 2, maar dat is gewoon de dikke afwijking in die meters.

Hij loopt stationair lage toeren onbelast, dus kan je pomp ook geen echte druk opbouwen.
Merijn
Über-Spammer

Aha... :) Gelukkig! Dan hoef ik me nergens druk over te maken, dus!
Jasper16v

volges mij geeft die oliedruk meter bij een ieder redelijk andere waarden
Anonymous

bedankt voor de snelle info guy's, alleen nog even dit;

wat doet het eerste metertje als ik er wel olie bij moet gooien en wat voor olie raden jullie mij aan om dan tegebruiken.

mastino
-Ray-
Contacteer:

daar is de peilstok voor en het boekje ;)
Immer wieder die verdammte Holländer
Merijn
Über-Spammer

Ja, dat klopt ook wel. Ik denk dat zolang ze IETS aangeven het wel okay is. Veel informatie geeft 'ie verder niet. Als je oliedruk wegvalt is het toch al meteen afgelopen... Toch?
Jasper16v

mastino schreef:bedankt voor de snelle info guy's, alleen nog even dit;

wat doet het eerste metertje als ik er wel olie bij moet gooien en wat voor olie raden jullie mij aan om dan tegebruiken.

mastino
probeer de seacrh eens, er zijn al vele topics geweest over olie soorten
Merijn
Über-Spammer

mastino schreef:bedankt voor de snelle info guy's, alleen nog even dit;

mastino

Als de meter bij de min staat, dan staat je olie tot aan de min van je peilstok. Als je het boekje bij je wagen hebt gekregen staat het erin. Bij mij wel in ieder geval. Ik zou het niet zover laten komen!

Wat voor olie? Elf STi Competition 10w40 half synthetisch zou ik erin gooien.
Jasper16v

ga niet uit van 100% zekerheid van dat metertje, gebruik de peilstok
Anonymous

Merijn schreef:Ja, dat klopt ook wel. Ik denk dat zolang ze IETS aangeven het wel okay is. Veel informatie geeft 'ie verder niet. Als je oliedruk wegvalt is het toch al meteen afgelopen... Toch?

dat is wel zo maar als je de auto net start heeft de pomp nog niet veel druk dus geeft de meter nog niet veel aan dus..... wat de olie betreft staat er in het boekje heel war anders dan wat ik heb kunnen terug vinden op dit forum namelijk;

elfprestigrade m 10 w 30
15 w 40
20 w 50

-10 elfprestigrade m 10 w 30
15 w 40

ik was in de veronderstelling dat er fullsynt. 10 W 40 in moest.

heelllpppp....... mastino
Riël
Über-Spammer

10W40 is prima.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Anonymous

Riël schreef:10W40 is prima.

is het nu half synt. of full synt.
Merijn
Über-Spammer

Half...
Anonymous

ok jongens dat was hem dan, bedankt voor de snelle hulp :)

groeten mastino
Marcel B.

herinner je je nog wel even dat zolang de olietemperatuur meter onder de 100 blijft, je het beste niet flink gaan trappen, want dna heb je kans dat het stuk gaat. (en dan bedoel ik niet de meter :))

De oliedrukmeter moet in het begin als het goed is altijd rond de 5 a 4 zitten, en naarmate de motor warmer wordt zal die zakken tot zo'n 1 a 2 rond de 4500 toeren.
Don't walk the grass... smoke it
Johan
Car: renault 5 gt turbo
Contacteer:

nooit op dat oliepeil metertje letten. altijd de pijlstok gebruiken, want bij de clio 16v is er een aapassing geweest voor de pijlstok zodat de minimum en maximum oliepeil hoger is komen te liggen.
Plaats reactie