stinger

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
mark -19- 16v

Ik krijg volgende week een stinger hoi hoi.

nu is het ff een probleem want ik moet hem zelf uit de auto bouwen waar hij nu in zit de eigenaar is helaas overleden en ik weet niet waar alles zit nou maakt dat niet zoveel uit want ik kan het opzoeken natuurlijk.

alleen wil ik graag weten wat hoort er allemaal bij de stinger en wat zit er aan die slee waar je hem inschuift. dit vergemakkelijkt het uitbouwen voor mij.

alvast bedankt he

16V
<b\>16V is a beat on a Runway<b>
canonballman

er zit een ontvanger ergens in de bumper. Deze ontvanger heeft de grootte van een uit de kluiten gewassen pakje sigaretten, zwart.
Hiervan loopt een rond, zwart kabeltje richting het interieur, onderweg een stekkerverbinding die je los kan halen, en daarna verder naar de weergever op het dash. Achterin deze weergever zitten 2 stekkertjes. De ene is die van de ontvanger in de bumper, de andere is een voedingskabeltje, plus en min met een zekering.

LET OP! Je moet HEEL voorzichtig zijn met het de stekkertjes die achterin de weergever zitten. uit die stekkertjes komen HELE dunne draadjes, die 1 of 2 cm geen ommanteling hebben. Deze draadjes breken op deze plaats heel makkelijk. Als dat gebeurt heb je een nieuw kabeltje nodig en die kosten al gauw meer als 25 euro. Toen het bij mij gebeurde was het al 60 gulden geloof ik.

succes!
Bart V

Luxe hoor mark, een stinger. Wou dat ik er 1 had, heb nu een quintezz, maar die reageert te laat op de snelweg, in de bebouwde kom werkt hij prima. (als je hem tenminste ophangt) Maar die stinger zou dus echt alles op geruime afstand moeten detecteren?? Ben benieuwd dan of dat echt zo is.

Gr Bart
Robert dB.

Wat voor type is het?

En wat heb je ervoor betaald als ik vragen mag?! :)
Anonymous

Ik neem aan dat je niet gepakt moet worden met dat ding ;) succes ermee :D
Robert dB.

Het is nog legaal Matthijs.
Anonymous

Robert dB. schreef:Het is nog legaal Matthijs.
Dan moet je toch eens goed op internet zoeken..... want er blijken instanties te zijn die daar anders over denken ;) ik ken mensen die het al aan de stok hebben gehad....... de gevolgen zijn niet leuk :-*
Jesper16v
Contacteer:

Misschien hebben zijn probs gehad met lasershield of zo. maar ik zat een paar weken geleden met een maat van mij in de auto toen die alcohol controle tegenkwam, en 30 meter daarna met een paaltje stonden. En dat ding maar piepen :D

Die kerel keek dan wel niet echt aardig maar hij zei er verder niks van! dusssss
Geert Claes

1 ding is zeker, in belgie mag het niet :-*
Geen enkele radar detector is legaal hier. Dus je bent gewaarschuwd, als je hem hier bij hebt moet je hem afgeven !!!!
:(
Gunther

en in het slechtste geval mag je hem laten zitten in je auto....pakken ze toch mee inbeslag...je auto dan bedoel ik >-)
Hoge bomen vangen...geen konijnen
mark -19- 16v

Robert dB. schreef:Wat voor type is het?

En wat heb je ervoor betaald als ik vragen mag?! :)
hmm type weet ik niet zo snel. volgens mij de vector ventura maar kan ook een eerder versie zijn hoor zie ik wel als ik hem er uit haal

ps heb er niks voor betaald :D ff zaterdagje werken groepenkastje maken hoei ben helemaal happy

enne ja in belgie mag het niet nederland nog wel alleen de lasshield mag idd niet
Toine

Radardetector is nog steeds niet verboden. (in Nederland)
Lasershield was verboden tot aantal maanden geleden.
Onlangs, na rechtzaken, hebben de mensen die hiervoor gepakt waren boetegeld + apparatuur weer terug gekregen.
-Ray-
Contacteer:

lekker laten ratelen die quintezz :) soms irritant maar heeft me al een hoop boetes gescheeld...
Immer wieder die verdammte Holländer
-=Chuckie=-
Contacteer:

mark -19- 16v schreef:Ik krijg volgende week een stinger hoi hoi.

nu is het ff een probleem want ik moet hem zelf uit de auto bouwen waar hij nu in zit de eigenaar is helaas overleden en ik weet niet waar alles zit nou maakt dat niet zoveel uit want ik kan het opzoeken natuurlijk.

alleen wil ik graag weten wat hoort er allemaal bij de stinger en wat zit er aan die slee waar je hem inschuift. dit vergemakkelijkt het uitbouwen voor mij.

alvast bedankt he

16V
Kijk is op flitsservice.nl (forum) zijn veel techneuten daar die dagelijks detectors inbouwen, van veel auto's hebben ze ook foto's misschien ook van een 19
Geert Claes

Gunther schreef:en in het slechtste geval mag je hem laten zitten in je auto....pakken ze toch mee inbeslag...je auto dan bedoel ik >-)
Aj aj, die belgische politie toch he :wink:
mark -19- 16v

nou ik heb hem eruit gehaald hoor. het was een volvo 850 waar hij in zar en was erg profi weggewerkt maar na 2 uurtjes sleuten in de sneeuw(je doet gekke dingen als je wat wilt he)

het type is de vector europa 966

enne nu moet hij nog in me 19 weet alleen geen leuk plaatsje waar hij in moet iemand een ideetje ps heb ook antidiefstal slee erbij
Robert dB.

mark -19- 16v schreef:...
het type is de vector europa 966...
Ja, zo 1 zoek ik ook!! Degene die op marktplaats staan zijn of heel duur of incompleet.
Heeft toevallig iemand een Vector R966 ergens liggen?! :)
Daaf (Davy)

Robert dB. schreef:
Ja, zo 1 zoek ik ook!! Degene die op marktplaats staan zijn of heel duur of incompleet.

Zou ik niet doen.....hele zooi wordt vanaf oktober verboden. Mwoaah, zo'n vector haal je er zekers binnen een half jaar uit :) doen dus maar
Bart V

Daaf (Davy) schreef:
Robert dB. schreef:

Zou ik niet doen.....hele zooi wordt vanaf oktober verboden. Mwoaah, zo'n vector haal je er zekers binnen een half jaar uit :) doen dus maar
Ik hoor al 2 jaar dat die zooi verboden word, maar ik moet het eerst nog maar eens zien.

Gr Bart
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Zoals ik het begrepen heb, zal er een wet aangepast moeten worden om radardetectoren te verbieden. Het gaat om het onvangen van een radiosignaal. Dat is geenszins verboden en dat is alles wat een radardetector doet. Hij stuurt niks terug, hij ontvangt alleen. In mijn ogen is daar niks op tegen en ook helemaal niks illegaals aan.

Iets anders: Ik hoorde vorige week dat een bepaald bedrijf tests aan het uitvoeren is met snelheidsmetingen met behulp van lichtbundels. Er wordt dan een lichtbundel op de auto gericht en aan de hand van de tijdsduur dat die lichtbundel onderbroken wordt, wordt de snelheid vastgesteld. Hoe ze dat precies doen weet ik niet, maar ze zijn hard aan de weg aan het timmeren met varianten op de radarcontrole. They make me :-* ...
Tom
Moderator
Car: MB

merijn, laser schieten is toch ook niets anders dan licht. Dat werkt volgens mij precies hetzelfde hoor
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
dennisvr
Über-Spammer
Contacteer:

http://www.nu.nl/news.jsp?n=104296&c=10
AMSTERDAM - Het bezit en de verkoop van apparatuur die waarschuwt voor snelheidscontroles wordt naar verwachting vanaf oktober 2003 verboden. Dat meldt het Algemeen Dagblad. Politie en justitie ergeren zich al jarenlang aan de zogenaamde radarverklikkers.

In Landen als België, Frankrijk en Zwitserland is een verbod al van kracht. Het ministerie van Justitie hoopt de apparatuur te kunnen verbieden door een artikel toe te voegen aan het voertuigreglement, waarin precies omschreven staat wat wel en niet in een auto mag zitten. Bovendien komt in dit reglement een artikel dat de radardetector verbiedt en wordt de verkoop strafbaar gemaakt.

Dit laatste is van grote importantie, omdat een snelheidsverklikker goed uit zicht ingebouwd kan worden en de politie niet elke auto kan controleren. De importeurs en verkopers van radardetectors zeggen dat een verbod juridisch niet haalbaar is. Een detector zou niets anders zijn dan een ontvanger van signalen. Artikel 10 van het Europese Verdrag voor de Rechten van de Mens bepaalt dat iedereen het recht heeft om radiosignalen te ontvangen. Voormalig minister Tineke Netelenbos van Verkeer en Waterstaat meldde twee jaar geleden al dat dit verweer van de verkopers weinig kansrijk geacht mag worden.
FYI
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

Merijn schreef:Iets anders: Ik hoorde vorige week dat een bepaald bedrijf tests aan het uitvoeren is met snelheidsmetingen met behulp van lichtbundels. Er wordt dan een lichtbundel op de auto gericht en aan de hand van de tijdsduur dat die lichtbundel onderbroken wordt, wordt de snelheid vastgesteld. Hoe ze dat precies doen weet ik niet, maar ze zijn hard aan de weg aan het timmeren met varianten op de radarcontrole. They make me :-* ...
Bedoel je dat systeem wat ze in drente hebben gekocht?? stond een stukje van in de krant geloof ik. Ze hebben er daar nu nog 1 voor proef en tot dat de kosten er uit zijn. Of het dus werkt is nog de vraag want anders hadden ze er wel meer besteld.

Gr. frits
Robert dB.

kijk voor meer info hierover op http://www.snelheidsinfo.nl of bij de Tuf-tuf club.
jeroen.k

Ik vraag me af of ze dan misschien meer gaan wijzigen in de voertuigenwet. Als het gaat om een omschrijving van wat er wel en niet op een auto mag kan dat voor ons nog wel eens nadeliger worden...

Bijvoorbeeld alleen orignele onderdelen of vergelijkbaar, of iets over uitlaten, geluidsinstallaties, verlagen, spoilers....

Je weet niet, ze zijn er gek genoeg voor! :(

Heeft iemand misschien een uitreksel van het huidige voertuigregelement? Is misschien wel ff interessant om te lzen wat nu wel en niet mag...
Merijn
Über-Spammer

De politie moet gewoon kappen met flitsen op onnodige plaatsen. 9 van de 10 keer als ik een mobiel flitsteam zie staan, dan staan ze ergens waar nooit, maar dan ook nooit iets gebeurd wat enig verband kan hebben met een te hoge snelheid. Echter staan ze wel altijd op de plekken waar easy money te halen is. Met andere woorden, het is om het geld te doen, en niet omdat ze de verkeersveiligheid zo enorm belangrijk vinden. Maar dat durven de hoge heren van politie en justitie niet toe te geven.

Ik ben er dan ook voor om stevig actie te gaan voeren... Maar hoe?
Robert dB.

Dat komt omdat de regiocorpsen op last van de overheid een bepaald bedrag aan inkomsten moeten halen dmv verkeerscontroles. Het probleem zit dus in Den Haag :( >-)
Merijn
Über-Spammer

Mee eens... En nu maar afwachten of de nieuwe politiek daar iets aan gaat doen! Zal wel niet...
Abel
Über-Spammer

Merijn schreef:Mee eens... En nu maar afwachten of de nieuwe politiek daar iets aan gaat doen! Zal wel niet...
Ik hoor net op de radio dat die dingen in oktober ofzo berboden worden. het hebben en verkopen....
Anonymous

http://autotelegraaf.nl/vanonzeredactie/?id=8725

der is weer een minister die dat wil.

lekker belangerijk dat willen ze al jaren verbieden, maar het lukt ze nooit.
Paskie

Merijn schreef:
Iets anders: Ik hoorde vorige week dat een bepaald bedrijf tests aan het uitvoeren is met snelheidsmetingen met behulp van lichtbundels. Er wordt dan een lichtbundel op de auto gericht en aan de hand van de tijdsduur dat die lichtbundel onderbroken wordt, wordt de snelheid vastgesteld. Hoe ze dat precies doen weet ik niet, maar ze zijn hard aan de weg aan het timmeren met varianten op de radarcontrole. They make me :-* ...

ja en probeer lichtbundels maar eens te detecteren met een detector ...... weinig kans dus zou je detector bij elke lantaarnpaal afgaan :lol: :lol: :lol:

ach t zal hopelijk allemaal nog wel ff duren voordat een en ander verboden is enzo :evil:
Tom
Moderator
Car: MB

nogmaals, laser is ook licht !!!!!

een laser schield detecteerd ook geen licht maar strooit juist zelf een lichtbundel uit om de auto !!!! Dit om de meting met de lasergun te verstoren
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Merijn
Über-Spammer

Tom schreef:nogmaals, laser is ook licht !!!!!

een laser schield detecteerd ook geen licht maar strooit juist zelf een lichtbundel uit om de auto !!!! Dit om de meting met de lasergun te verstoren
Is ook zo, Tom. Maar het is niet met laser. Het is iets nieuws, revolutionairs.
Paskie

ja maar laser is DIRECT op je auto/kenteken gericht en die lichtbundels schijnen haaks op de weg ..... dus een stuk moeilijker te detecteren lijkt mij . En is laser niet een gebundelde ,hele sterke, lichtbundel?? iig sterker dan gewoon licht dus.
Merijn
Über-Spammer

Weet je wat ik me dan weer afvraag? Hoe kunnen ze dan in hemelsnaam de snelheid meten? Niet iedere auto is even lang en zo. Dus mensen met een kortere auto moeten langzamer rijden dan mensen met een langere auto. Althans, dat is mijn eerste gedachte...
Plaats reactie