[express] erg stug laatste tijd, dempers kapot

Topic voor alles over wegligging (verlagen, spoorverbreders, velgen, banden, etc)
Plaats reactie
Stefijn

Ik vind dat mijn expressje niet meer zo comfortabel veert, hij kleppert ook meer in de voortrein. Tenminste, het staat mij bij dat ik m in het begin wel lekker vond veren. Nu vind ik dat mijn GTT die verlaagd is met gele koniŽs comfortabeler rijdt dan me express...
Ik heb ook echt het idee dat ie een beetje stuitert over hobbels in de weg, alsof er bij wijze van spreken géén vering in zit (maar als ik op de motorkap duw blijkt die er toch onder te zitten!)

Schokdempers kapot? Ik dacht dat ie dan flink ging deinen in de veren, maar dat doet ie dus niet. Hij lijkt gewoon stugger te zijn.

Wat kan dat zijn?
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

KOUDE ??? nu het iets kouder is kan het dan niet zijn dat je rubbers stugger zijn dan voor een maand geleden of zo?? Of zou het nu zijn dat ze een keer gebruikt worden en dat niet aankunnen?? schokbrekers zouden het volgens jou niet zijn maar kan je de koniŽs van je GTT niet overbouwen om te zien wat het effect daar van is??

verder weet ik ook zo niets, en mocht het onzin zijn dan komt het door het tijdstip enz.

Gr. Frits
Tom
Moderator
Car: MB

idd, haal ze er anders eens onder uit (5 min iedere kant) en kijk ze eens na op kapotte delen, lekkage en speling
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Stefijn

Ja ik dacht eerst ook dat het misschien aan de kou ligt, demperolie beetje dik of zo. Tis mogelijk, niet echt warm buiten deze tijd van het jaar. De versnellingsbak is af en toe ook goed taai ;)

Kan het zijn dat een demper stroef wordt als de olie eruit is (oftwel bij lekkage)?

Moet ik iets speciaals doen om ze eruit te krijgen? Ik weet nog dat het een hels karwei was om bij een ander wagentje de dempers te monteren. Ik had m aan 1 kant opgekrikt waardoor de stabilisatorstang de opgekrikte kant vastklemde. niet bij nagedacht ;)
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Contacteer:

Stefijn schreef: Kan het zijn dat een demper stroef wordt als de olie eruit is (oftwel bij lekkage)?

;)
nou je dempers worden net fietspompen als ze lek zijn
dus het kan zijn dat de klepjes blokeren en dat de vloeistof niet meer rondgaat
dus dan dempt ie niet echt meer
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
speedline

Stefijn schreef:Ik vind dat mijn expressje niet meer zo comfortabel veert, hij kleppert ook meer in de voortrein. Tenminste, het staat mij bij dat ik m in het begin wel lekker vond veren. Nu vind ik dat mijn GTT die verlaagd is met gele koniŽs comfortabeler rijdt dan me express...
Ik heb ook echt het idee dat ie een beetje stuitert over hobbels in de weg, alsof er bij wijze van spreken géén vering in zit (maar als ik op de motorkap duw blijkt die er toch onder te zitten!)

Schokdempers kapot? Ik dacht dat ie dan flink ging deinen in de veren, maar dat doet ie dus niet. Hij lijkt gewoon stugger te zijn.

Wat kan dat zijn?
Dit kan liggen aan de lage buitentemperatuur icm ouder wordende dempervloeistof. (Olie is niet de juiste term) Misschien is de vloeistof wel ingedikt of... (Verzin zelf maar, plenty mogelijkheden.) Een schokdemper is in principe een slijtdeel dus bij twijfel vervangen. (Demperfunctioneren heeft vergaande invloed op onder andere wegligging en remweg, alleen merk je dit pas in grenssituaties.)
Plaats reactie