motorolie Fina Excel - Elf Competition

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
Turbo-Peer

Heeft iemand een idee wat Fina Excel voor motorolie is???

Krijg het nergens op internet gevonden
Laatst gewijzigd door Turbo-Peer op do 30 jan 2003 13:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Renault 5 GT Turbo Bestel Phase II 89'er (project)
Renault 5 GT Turbo Phase I (sloop)
Audi 80 met GTI motor
Emiel5

Ik heb de volgende site gevonden in het duits.
http://www.jziemes.de/Produkte/fina10w40.pdf

is in pdf formaat.
Turbo-Peer

thnx!!

Zulke informatie zocht ik!

De olie die er nu in zit, is dus ook half synthetisch 10W40, zoals ook wordt aangeraden in enkele topics.

In die topics wordt vooral Elf Performance 10W40 aanbevolen door enkele van jullie. Echter is het zo dat deze er niet meer is? Ik zie namelijk op de site van Elf

http://www.lubrifiants.elf.com/cgi-bin/ ... =off&sub=1

dat er nu Elf half-synthetische Competition ST 10W40 is. Zal toch veel op die Performance olie lijken denk ik. Bovendien lijken de specificaties erg op de olie van Fina.

Nu alleen de vraag, waar haal ik die Elf Competition motorolie ergens???? (PS. Fina Excel zou ook goed zijn, maar kreeg ik ook niet gevonden)
Heb hier in de buurt, omg. eindhoven-schijndel-uden, al op 5 plaatsen gekeken, nergens hadden ze 'm.
Audi 80 met GTI motor
Foeke

het is niet voor nix TOTAL ELF FINA is 1 pot nat
<-------So you know don't mess with a Reno------->
Turbo-Peer

F 16Valve schreef:het is niet voor nix TOTAL ELF FINA is 1 pot nat
Heb je helemaal gelijk in, maar er zullen toch kleine verschillen zijn denk ik, ook al horen tegenwoordig Elf Fina en Total bij elkaar. Die excel olie was er volgens mij namelijk al voordat het één pot nat was.
Audi 80 met GTI motor
Turbo-Peer

Heb ff rondgekeken op internet en denk niet dat Elf nog te verkrijgen is (allemaal omgebouwd naar Total benzinestations, incl. de merkproducten in de shop).
Renault beveelt dus tegenwoordig Total aan? Waarom voegen ze dan ook niet meteen Citroen en Renault samen, kan allemaal tegenwoordig.

Dan maar die Total olie, afwachten hoe die bevalt
maja 10W40 olie van een A-merk blijft 10W40 olie van een A-merk. Dus ècht veel verschil kan er toch ook nie in zitten.
Audi 80 met GTI motor
Ruud

Dan maar die Total olie, afwachten hoe die bevalt
maja 10W40 olie van een A-merk blijft 10W40 olie van een A-merk. Dus ècht veel verschil kan er toch ook nie in zitten.[/quote]

Dat hoeft niet elf olie 10w40 die renault voorschrijft is nog zat te krijgen , alleen niet meer in ons landje. In de belgie is tie nog gewoon bij de renault dealer te krijgen en helemaal niet zo gek duur ook. Dus als je kort bij de grens woont ff die grens over en elf olie zat als tie ook in duitsland te krijgen is weet ik niet.
Marcel B.

mruha, vorige week nog een flesje elf competition STi gehaald bij de lokale garage hier in dit boerengat

eindelijk een voordeel aan dat het allemaal wat achterloopt hier :)
Don't walk the grass... smoke it
Patrick L.

Turbo-Peer schreef:
maja 10W40 olie van een A-merk blijft 10W40 olie van een A-merk. Dus ècht veel verschil kan er toch ook nie in zitten.
valt tegen, ik had eerst 10w40 Pennzoil, ook best een goed merk, maar die is veel dunner als de 10w40 van Elf. Met die Elf olie loopt mijn 16v blokkie mooier en de oliedruk is iets hoger als met die pennzoil.
Arjen

Ik heb vandaag nog 5 liter van die Elf meuk gehaald. Was iets van 18 euro. Ik hoorde zaterdag toevallig nog van iemand die Clio's 16v voor de race prepareert, dat dit toch echt DE olie is voor een 16v.
Turbo-Peer

Ik kan 't nog proberen bij enkele renault dealers in de buurt of zij nog Elf verkopen.

Ik kan 't dus het beste proberen in een klein boerengat...thnx voor de tip! :wink:
Audi 80 met GTI motor
Arjen

Ik haal het altijd bij Ferwerda; dat is een een soort Brezan-keten voor het Noorden des Lands.
Turbo-Peer

Naar 't noorden gaan is wel heel extreem voor wat litertjes olie (woon in NB)
Audi 80 met GTI motor
Mrtn
Car: R5GTT

Als de Aldi (ik noem maar een dwarsstraat) olie te koop heeft, 10W40, dan gooi ik dat erin. Ik geloof niet zo in die oliegrapjes, slechte olie wordt ook niet (meer) gemaakt. Net als met kleding, khoop altijd merk, maar slijt net zo hard als andere troep :lol:
Mrtn = Maarten
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

mrt die verkopen ze. de aldi dan. Iets van 10 euro per 5 liter. heb het geprobeerd van de zomer en tot nu toe geen problemen er mee.

gr. frits
Robert dB.

Arjen schreef:Ik heb vandaag nog 5 liter van die Elf meuk gehaald. Was iets van 18 euro. Ik hoorde zaterdag toevallig nog van iemand die Clio's 16v voor de race prepareert, dat dit toch echt DE olie is voor een 16v.
bestwel goedkoop...En het is idd DE olie voor Renault
Turbo-Peer

Eindelijk gelukt...
De renault dealer stuurde me door naar v/d Broek olie in Veghel.

En komt da ff mooi uit dat ik de dochter ken van die oliehandelaar en zij ook nog eens toevallig op msn zit :D

Ik wist alleen niet dat ze daar Elf verkopen en ook nog es particulier. Nou nog ff korting lospeuteren :lol:
Audi 80 met GTI motor
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Laat het effe weten, want ik moet Elf STi Competition 10w40 hebben. :)
Turbo-Peer

Merijn schreef:Laat het effe weten, want ik moet Elf STi Competition 10w40 hebben. :)
Ik ook en ik ga er morgen heen, dus dan weet ik 't je te vertellen.

EDIT: misschien weet ik het vanmiddag al. Kheb namelijk net m'n vriendin, die nu toch in Veghel zit, opdracht gegeven erlangs te gaan.
Audi 80 met GTI motor
jeroen.k

Arjen schreef:Ik haal het altijd bij Ferwerda; dat is een een soort Brezan-keten voor het Noorden des Lands.
Ik ook, maar hier hebben ze geen ELF, alleen een eigen merk, maar die heb ik net zo lief...Als het 10W40 is, vindt ik het goed!
Marcel B.

Misschien kan ik wel een oliehandeltje beginnen, hier in het dorp is het volgens mij nog volop te krijgen, zelfs de ELF vlaggen hangen buiten :)
Don't walk the grass... smoke it
Anonymous

Veban rijswijk verkoopt het nog volop !

Elf STI compettion 10w40
Merijn
Über-Spammer

Bij de Renault dealer hier in de buurt (Hub) hebben ze het ook wel, maar ik ben wel benieuwd wat ze er bij andere bedrijven voor vragen! :)
Turbo-Peer

Als het goed is zijn alle fina en elf tankstations in Nederland omgebouwd naar Total (zou eind 2001 gebeurd moeten zijn)

Heb het bij Renault dealer Fassbender Valks geprobeerd, daar hadden ze 't niet.

Maar bij v/d Broek olie in Veghel wel op de Eisenhowerlaan (ind.terrein Dubbelen) voor ergens in de 17 euro belde m'n vriendin net. Je hebt dan 5 liter Elf competition 10W40.
Wel contant betalen daar!
Laatst gewijzigd door Turbo-Peer op do 30 jan 2003 14:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Audi 80 met GTI motor
Robert dB.

Ploegah schreef:Veban rijswijk verkoopt het nog volop !

Elf STI compettion 10w40
was de prijs per liter?
Merijn
Über-Spammer

Turbo-Peer schreef:Als het goed is zijn alle fina en elf tankstations in Nederland omgebouwd naar Total (zou eind 2001 gebeurd moeten zijn)

Heb het bij Renault dealer Fassbender Valks geprobeerd, daar hadden ze 't niet.

Maar bij v/d Broek olie in Veghel wel op de Eisenhowerlaan (ind.terrein Dubbelen) voor ergens in de 17 euro belde m'n vriendin net. Je hebt dan 5 liter Elf competition 10W40.
Wel contant betalen daar!
Dat is niet duur, volgens mij! Ik had vorig jaar 5 liter bij Renault gehaald, maar toen was ik een stuk meer kwijt, kan ik me herinneren!
Serge1916V

Als je een 16V hebt zeggen ze bij een revisie bedrijf dat 10W50 beter is, maar daar betaal je dan ook voor.
Robert dB.

Voordat de olie discussies (weer) los barsten: doe even een search op olie! :)
robert

net bij de brezan een vaatje 10W40 halfsyntheet gekocht. 60l voor E82,- incl. :)
Turbo-Peer

robert schreef:net bij de brezan een vaatje 10W40 halfsyntheet gekocht. 60l voor E82,- incl. :)
Er moet benzine in je benzinetank!!! :wink:
Audi 80 met GTI motor
speedline

Ik heb net weer een 60-liter vaatje geleverd gekregen van mijn Elf oliehandel. 10W/ 40 STi Competition. Voldoet aan hoogste ACEA eis voor hoogbelaste personenautomotoren. Doe search op olie topics aub, daar is geprobeerd het een en ander duidelijk te maken !!!

Franco geleverd voor ca. €100,- incl.

Maar ff voor de duidelijkheid

Een 10W/40 mag je voor een GT gebruiken. Optimaal is echter een 5W/40 volgens Renault opgave bij de hier heersende temperaturen. De 10W/40 voldoet echter prima en de viscositeiten grenzen aan elkaar. En daar komt (voor mij) bij dat Elf, op de Excellium na, geen echte competitie 5W/40 meer levert...

Verdeel en heers... :D
speedline

Turbo-Peer schreef:Heeft iemand een idee wat Fina Excel voor motorolie is???

Krijg het nergens op internet gevonden
Het is tegenwoordig Elf-TotalFina, als vervolg op Aquitaine. Dus die Excel zou best wel eens identiek kunnen zijn aan Elf Excel(lium) :lol:

Verdeel en heers...
Plaats reactie