Zie topic voor mijn probleem, dit kraken doet zich niet altijd voor, maar als het zich voordoet dan is het alleen bij achteruit rijden. Ik heb het gevoel dat als ik achteruit rijdt en een beetje stuur dat het dan pas komt opzetten. Kan iemand hier misschien een paar idtjes geven over wat het probleem kan zijn?
b.v.d. een tevreden 5 rijder.
renault 5 tr krakend geluid bij achteruit rijden
-
- Contacteer:
Misschien dat er een kabeltje in de weg zit of misschien wel een wiellager kapot.
Kijk eens wat hij doet als je flink van links naar rechts stuurd.
Voel ook even of hij speling op het wiel heeft.
Als je er iemand bij kunt hebben moet je even langzaam achteruit rijden en dan goed kijken waar je het hoord.
Heel veel suc6 ermee.
Kijk eens wat hij doet als je flink van links naar rechts stuurd.
Voel ook even of hij speling op het wiel heeft.
Als je er iemand bij kunt hebben moet je even langzaam achteruit rijden en dan goed kijken waar je het hoord.
Heel veel suc6 ermee.
Volgens mij komt het geluid van voren, maar dit weet ik niet zeker, maar als het de wiellagers zijn dan moet hij het toch ook doen bij vooruit rijden??
kan zijn dat dat niet zo is maar ik ben qua auto techniek zeg maar een leek.
kan zijn dat dat niet zo is maar ik ben qua auto techniek zeg maar een leek.
-
Ik weet wat je bedoelt denk ik. Ik heb hetzelfde met mijn TR-tje. Als ik langzaam achteruit rijdt en dan rustig het stuur draai en dan heel zachtjes bijrem dan voel je het knoepen (wellicht Brabants maar goed you know what I mean denk ik...). Dit heb ik ook alleen bij achteruitrijden en niet bij gewoon vooruitrijden. Dit heeft te maken met uitgelubberde bussen en rubbers. Het is niet gevaarlijk, het is gewoon slijtage. Maar het is wel irritant. Het wordt op d'n duur steeds erger en als je bijvoorbeeld een rotonde beetje vlot afrijdt dan heb je kans dat je heel erg veel moet bijsturen en corrigeren omdat je stuur gaat zwalken en trillen. Het is niet gevaarlijk, het breekt echt niet af, maar het rijdt gewoon hartstikke irritant.... En dat went nooit hoor!!!!
Rally is NOT a crime!
My only limit, is the limit of my car!
-
Voor de keuring trouwens geen probleem... wordt gewoon goedgekeurd op dat punt.
Rally is NOT a crime!
Nog bedankt voor de reacties, ik zal van het weekend er eens even naar kijken als het weer meewerkt. Heb het door de week te druk. Ik kan niet zeggen dat ik het stuur voel zwabberen, maarja als je al een tijdje zo rond rijdt dan zul je het denk ik ook niet zo snel merken. Voor de rest rijdt mijn 5je lekker, hopelijk blijft ze nog een hele tijd rijden... 

Kheb er ook een beetje last van, ook voorruit en de mijne wil ook wel eens zwaberren, vooral op hogere snelheden, rond de 130/140 en dan gas geven. Trekt ie Žm alle kanten op. Heel irritant en soms best eng. Ik denk zelf dat ik speling op een spoorkogel heb en dat dat tikken/kraken komt volgens mij van een draagarm. die gaat klapperen.
Mrtn = Maarten
de mijne (oude r5 tr 89) als ik geluk had reed die 160/170 strak als een kanon. die auto zwalkte/zwabberde/zeilde nooit.martin rs schreef:130 140??? de mijne zwalkt bij de 90 100 al
heb er zelfs me over de 180 gereden. klein trillinkje maar verder niets...
-
Hmmm... hoe doe je dat dan? Mijne is met twee man d'r in bij de 160 een heel eind op. Hooguit 165. Hoe je die 180 kan halen zonder zwabberen is mij een raadsel......
Rally is NOT a crime!
Dit was zeker vol bepakt berg omlaag en wind mee?de mijne (oude r5 tr 89) als ik geluk had reed die 160/170 strak als een kanon. die auto zwalkte/zwabberde/zeilde nooit.
heb er zelfs me over de 180 gereden. klein trillinkje maar verder niets...
Het hardste dat ik ooit met mijn 5 heb gehaalt was 165 km/h daarna is de kilometer teller dood gegaan...