[GTT] rijden zonder geluidsisolatie?

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Steven
Car: M536

Misschien kun je een spacerring maken die op je stuurstang komt en waar al die 6 boutjes van je stuurnaaf ingedraaaid kunnen worden.

Lekker vage uitleg, maar wat ik bedoel is dat je door met naafbouten je naaf van de stuurstang afkrijgt :)

Als je het niet begrijpt ga ik me wel even uitleven in Paint...
Matijs
Contacteer:

Mijn uitvinding heeft gewerkt! :D 8) >-)
Er was heel wat geweld voor nodig, maar hij is er af. En hij zat niet eens gelijmd ofzo, hij zat gewoon alleen maar erg vast...

[img]http://home.wanadoo.nl/dakingtm/stuurtr ... mall01.jpg[/img][img]http://home.wanadoo.nl/dakingtm/stuurtr ... mall02.jpg[/img]

Mijn zelfgebouwde 'poelietrekker' (door de bout aan te draaien duw je hem eraf)

En toen kon ik dus verder met het uitbouwen van mij dashboard. Maar wat een #$%&* werkt is dat zeg heej! :evil: Ben er al behoorlijk lang mee bezig geweest, met veel vloeken :p , en hij is nu helemaal los op een paar draden na. Morgen nog eens kijken hoe die dan weer los moeten...zucht.
canonballman

Wat ben je eigenlijk allemaal van plan dat je dash eruit moet?

spuitbeurt?
Stefijn

lekkage :) toch?

which reminds me: sinds ik de plastic kap er weer op heb zitten lijkt mijn express dicht..
Matijs
Contacteer:

Jup. De isolatiematten zitten vol met water, en dat moet eruit (en dan kijken waar dat water vandaan komt). Dus moet het dash eruit. Niet dat ik het met veel plezier doe :( Maar ik grijp meteen de kans om wat extra 'faciliteiten' aan te leggen: turbodrukmeter, olietemperatuurmeter, controlelampje voor de radiateurventilator, en vast wat draden voor de toekomstige "Turbo Boost"-knop.
Matijs
Contacteer:

Yeah! Eindelijk het dashboard eruit! :p

[img]http://home.wanadoo.nl/dakingtm/the_dash_small.jpg[/img]

Wat een pokkeklus. Elke keer denk je dat 'ie los en dan vind je weer een paar stekkers. :( Maar het is goed gekomen zonder iets te slopen, dus dat valt alweer mee :D
Nu nog kijken hoe ik die isolatiemat eraf krijg, en belangrijker nog, hoe ik er weer een nieuwe in krijg...
Floris
Contacteer:

Ik zei het in het begin al... gaat een stuk makkelijker... goed gereedschap is het halve werk... (een goed gevulde portomonnaie ook trouwens! :lol: )
Abel
Über-Spammer

Matijs schreef:Yeah! Eindelijk het dashboard eruit! :p

[img]http://home.wanadoo.nl/dakingtm/the_dash_small.jpg[/img]

Wat een pokkeklus. Elke keer denk je dat 'ie los en dan vind je weer een paar stekkers. :( Maar het is goed gekomen zonder iets te slopen, dus dat valt alweer mee :D
Nu nog kijken hoe ik die isolatiemat eraf krijg, en belangrijker nog, hoe ik er weer een nieuwe in krijg...
Nog belangrijker... wat tref je aan!!!
Matijs
Contacteer:

Veel vettig stof van ruim 15 jaar, en natuurlijk veel nattigheid :evil:
Die isolatiemat moet eruit, want die is nat en half vergaan. Nu is alleen de vraag of ik er als het lek gedicht is wel weer een nieuwe isolatiemat in wil hebben. Die mat zit achter alles langs, dus dat is niet makkelijk monteren. Ik kan die oude mat eruit snijden, maar als ik er dan een nieuwe in wil gaan leggen moeten de kachel en alle pedalen eraf. Dat is weer errug veel werk :(

Wat denken jullie, zou het te harden zijn om zonder geluidsisolatie te rijden?
Ik vind het op zich wel prettig om de motor (en de turbo en de dumpvalve ;) ) goed te horen, maar ik heb geen zin in snelwegritten met oordoppen in omdat je anders gek wordt van de herrie...

Graag jullie meningen.
Steven
Car: M536

Het scheelt wel een hoop gewicht, want die matten wegen toch aardig wat :)

Ik geloof dat Tijn helemaal gene isolatiematten meer heeft in z'n GT en toen ik meereed was dat goed te doen. Tuurlijk hoor je alles beter, maar het was best uit te houden.
Matijs
Contacteer:

Ja dat gewicht had ik ook al in mijn achterhoofd >-) Maar dat klinkt zo pretentieus.

Nog meer ervaringen dan wel meningen?
Laatst gewijzigd door Matijs op za 25 jan 2003 18:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Matijs
Contacteer:

Niemand?

Tijn?
Daaf (Davy)

Matijs schreef:Niemand?

Tijn?
Ja, ik heb een tijdje zonder rondgereden. Die van mij waren ook gaan rotten door de nattidheid :evil:. Ligt eraan hoeveel je met je wagentje rijdt. Ik vond het niet echt relaxed. Kon heel veel horen....
Inmiddels nieuwe 5, die lekt niet :)
Marius

De mat moet je er zeker in laten, is het niet voor het lawaai dan is het wel voor de hitte.

Heb afgelopen zomer een aantal lange ritten gemaakt waarbij het echt niet meer te harden was zo warm als de bodem wordt en hitte afstraalt het interieur in.

Evt kan je ook een andere isolator plaatsen, zoals glaswol van de gamma. Die hebben mooi rollen die agfgewerkt zijn met een aluminium laag (normaal voor huisisolatie, maar functioneert prima met een vloerbedekking eroverheen.)
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

Glas of steen wol zijn goede isolatoren, dat klopt.

Maar wees gewaarschuwd. die matten met een alu folie zijn bedoeld om stil te liggen en niet door een auto "geschud" te worden. Er zijn mensen die alergisch zijn voor de vezels die hieruit vrijkomen!!! En ik kan uit ervaring vertellen dat je er redelijk ziek van kan worden.

Gr. Frits
Matijs
Contacteer:

Okeedan. Bedankt voor de info.
Ik ga maar eens bij mr. Reno vragen wat zo'n mat nieuw kost. :)
Jeroen Lubking
Contacteer:

Ik heb het nog wel liggen voor je.
Als je het eventueel niet kan krijgen.
JL-Tuning bredeweg 180 Zevenhuizen
Tel:0629571950
mail: info@jltuning.nl
Matijs
Contacteer:

Kee, bedankt. Als ik weer wat geld heb ga ik het eerst bij de dealer proberen, want ik heb het liefst een nieuwe, maar anders weet ik je te vinden :)
Super 5 Devil

Laat effe weten wat die nieuwe iso-matten kosten bij Renault. De mijne wegen ook al net zoveel als mijn baskist volgens mij :lol: Vooral met dat regenwater erin...
Rally is NOT a crime!
My only limit, is the limit of my car!
Plaats reactie