Ik naast mijn 19 16v ook nog een 5 GTturbo die ik aan het opbouwen ben.
Ik heb nu de cilinderkop van het blok af liggen en heb ondekt dat er 2 van de 4 zuigers kantelen, de bussen zijn dus te ver versleten. Ik wil nu het blok reviseren. Op mijn werk hebben wij namelijk revisie appartuur staan.
Nu wil ik overmaatse zuigers gaan monteren.
Op de site van BB-tuning staan Low-compression pistons, juist lage compressie zuigers. Ik snap dit niet bij een auto met een turbo is hogere compressie toch beter of zie ik dat verkeerd.
Ik twijfel nu namelijk of ik deze zuigers wel bij BB-tuning zal bestellen of niet. Help!
Wat voor zuigers en bussen (GTT)
-
- Über-Spammer
- Berichten: 13324
- Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
- Locatie: Nieuwegein
- Contacteer:
Robert, Ik zelf tot juni 2002 gewerkt bij Scorpion Tuning in Utrecht. Ik heb dus nog steed zo mijn contacten links en rechts.
Dus dat van die knip leeg trekken loopt niet zo vaart, ook mede omdat ik bij mijn oude baas nog steed tegen inkoop prijzen mag kopen.
En dat Jeroen de enige importeur is van de spullen van K-tec, is niet waar. Als je David Kirk een mailtje stuurt kun je gewoon rechtstreek bij hem bestellen via hun site.
Dus dat van die knip leeg trekken loopt niet zo vaart, ook mede omdat ik bij mijn oude baas nog steed tegen inkoop prijzen mag kopen.
En dat Jeroen de enige importeur is van de spullen van K-tec, is niet waar. Als je David Kirk een mailtje stuurt kun je gewoon rechtstreek bij hem bestellen via hun site.
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
das mooi.Lex schreef:Robert, Ik zelf tot juni 2002 gewerkt bij Scorpion Tuning in Utrecht.
Volgens mij heb je daar alleen maar de vloer aangeveegd. of zie ik dat verkeerd.Lex schreef: Ik snap dit niet bij een auto met een turbo is hogere compressie toch beter of zie ik dat verkeerd..
inderdaad. praat es met iemand die er verstand van heeft. JL ofzo.Lex schreef: Help!
?? dat bestaat niet. Complete nieuwe bussen met zuigers bestellen. 4XLex schreef: Nu wil ik overmaatse zuigers gaan monteren.
Turbo heeft lage copressie nodig. Als je dat niet doet wordt de druk in je motroblok veel te hoog, om dat het in de motor blok word gepompt. En dat gaat je je koppakking kosten.Lex schreef: Op de site van BB-tuning staan Low-compression pistons, juist lage compressie zuigers. Ik snap dit niet bij een auto met een turbo is hogere compressie toch beter of zie ik dat verkeerd.
Ik twijfel nu namelijk of ik deze zuigers wel bij BB-tuning zal bestellen of niet. Help!
dus die bussen met zuigers voor extra lage compressie is voor VEEEEEL turbo druk (>1 bar)
Dus koop je complete bussen set 4X bij de goedkoopste. Rommel zal het nooit zijn.
Of renault-sport. maar dan mag je wel meer neertellenRuud schreef:Zover als ik weet is tarabusi de enigste die nog zuigers met bussen voor de gtt maakt. Dan ben je iets meer dan 500 pleuro kwijt kost een beetje maar dan heb je wel wat.

Staal heeft zeker minder goede eigenschappen......KennyGTT schreef:Als je van plan bent met wat hogere druk te rijden monteer je best stalen cilinderbussen ipv. gietijzeren.
-
- Berichten: 2305
- Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
- Car: 5 GT Turbo
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
heel effies.
Ok, je wilt dus een lage compressie met je turbootje.
Maar dan is een dikkere koppakking toch ook nadelig??
Of ga ik nu helemaal de mist in?......
Please be gentle with me Robert.....

Ok, je wilt dus een lage compressie met je turbootje.
Maar dan is een dikkere koppakking toch ook nadelig??
Of ga ik nu helemaal de mist in?......
Please be gentle with me Robert.....

Waarom ?? om meer compressie te verkrijgen vlakt met de kop (dus haalt men wat weg) om minder compressie te krijgen moet je er dus iets bij doen...... dikkere koppakking. Maar de mindere compressie m.b.v. van zuigers is niet te vergelijken met een dikkere koppakking er tussen leggen. die verhoudinggen liggen veel te ver uit elkaar, dat hoeft niet te betekenen dat het niet zou kunnen helpen een dikkere koppakking in tegendeel, soms is het voldoende..... maar dus niet altijd (zoals hier de meeste het willen; nooit voldoende)spir@l schreef:heel effies.
Ok, je wilt dus een lage compressie met je turbootje.
Maar dan is een dikkere koppakking toch ook nadelig??
Of ga ik nu helemaal de mist in?......
Please be gentle with me Robert.....![]()
-
- Berichten: 441
- Lid geworden op: zo 22 sep 2002 18:44
- Locatie: Zevenhuizen Turbo`s: Garrett T3 vs GT32
- Contacteer:
Importeur wil zeggen dat ik hier in nederland als enige bedrijf de spullen van k-tec kan leveren voor dezelfde prijs!!Lex schreef:En dat Jeroen de enige importeur is van de spullen van K-tec, is niet waar. Als je David Kirk een mailtje stuurt kun je gewoon rechtstreek bij hem bestellen via hun site.
Je kan ook gewoon nog rechtstreeks bestellen via k-tec zelf,kost je alleen "iets" meer.(verzend kosten

Je zal in het komende jaar ook wel worden door gestuurd naar mij via k-tec voor hun spullen in nederland.
Ik heb zelf binnenkort originele 1e montage zuigers en bussen voor de r5 gtt voor een leuke prijs.En waarschinlijk ook gesmede zuigers.
Zijn binnenkort leverbaar.(zuigers van AE)
Dit is alleen ff een hint,als je zelf andere spullen kan regelen bij BB b.v. mag dat ook.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 13324
- Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
- Locatie: Nieuwegein
- Contacteer:
Oke, Jeroen daar ging ik dan de mist in.
Ik wil trouwens wel wat spullen van K-tec gebruiken, en als dat via jouw verzendkosten scheelt ben ik een dief van mijn eigen portomonee als ik het in Engeland koop.
Ik laat het je dan wel weten. Op mijn lijstje staat zowiezo hun snelle nokkenas, want de levert BB niet meer.
Je hoort van mij
Ik wil trouwens wel wat spullen van K-tec gebruiken, en als dat via jouw verzendkosten scheelt ben ik een dief van mijn eigen portomonee als ik het in Engeland koop.
Ik laat het je dan wel weten. Op mijn lijstje staat zowiezo hun snelle nokkenas, want de levert BB niet meer.
Je hoort van mij
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92