[R5GTT]Riël's project.
Nou dit gaat over vanalles en nix dus sjek pagina 3 voor de laatste update
Laatst gewijzigd door Riël op do 4 mar 2004 17:31, 6 keer totaal gewijzigd.
-
Vertel eens wat meer over je auto Riël! 

Ik mag dan misschien Riel niet zijn, maar weet wel het meeste van de wagen af, want hij heeft hem van mij gekocht.Robert dB. schreef:Vertel eens wat meer over je auto Riël!
Het is een Ph1 ui mei 87 (de oude van Floris)
PARLEMOER wit

Wat Riel er mee van plan is? Dat kan hij beter zelf zeggen
hmmmmz,die kenteken komt me bekend voor.... 

-
- Contacteer:
vertel verteljean-paul schreef:hmmmmz,die kenteken komt me bekend voor....

Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
Haha ja ik wilde toch even cruisen met de rode gtt dus stiekem een platen-switch 
Nou kort de specs van de parelmoere gtt:
-Phase 1 1987
-CV en elec. raampjes
-Mooi interieurtje
-Zo goed als geen roest!
Deze gtt heeft eindelijk eens een goede carroserie
waar ik wat verder mee kan knutselen!
-Parelmoer!!
Hij is inderdaad van Rob geweest, hij heeft me lang genoeg de ogen uitgestoken dus ik effe blij dat het blokje het begaf (heb het er zelf ingelegd
)
Ik had verder de mazzel dat ik Jean Paul zijn gtt zag staan! Dit is voor mij een prima blokje wat erin zit, hoeft nog niet perse aan gesleuteld te worden, dus even poetsen en erin. Ik ga meteen proberen wat slangetjes en kabeltjes te mijden onder de kap, kijken of ik het wat strakker krijg.
Motorisch ga ik er niet veel aan doen, ik wil wel nog een bleedvalve maken met zo'n lpg afsluitklep, en ga als alles goed loopt es knutselen aan de dubbele carborateur, wil het toch eens proberen. Ja een dumpvalve mag er nog wel op.
Hij blijft voorlopig nog parelmoer, maar daar zal verandering in komen (niet helemaal), check deze nog maar es [img]http://www.renault-tuning.nl/~rtc015/etown023.jpg[/img]
(ik blijf het gewoon akelig mooi vinden
)
't is misschien een raar idee, maar binnenkort ga ik nog wat klooien met een corrado-spoiler, als deze een beetje mooi aansluit gaat ie erop. Omhoog, omlaag
Ohja de veren en velgen van de rode (die gouden speedlines) gaan er nog onder, goud heb ik ook al willen hebben bij dat parelmoer!
Vanbinnen komen de rode kuipjes er weer in, en als alles weer goed loopt, kan ik verder gaan met het GSI dashboard. Moet alleen nog ergens een oscilloscoop vinden, wil toch gewoon de signalen es vaststellen. Ohja, wat audio komt er ook in, heb nog een mooie versterker, nix heftigs.
Ik zal nog wel meer hersenspinsels krijgen maar voorlopig kan ik wel uit de voeten, heerlijk, weer sleutelen ! Klote dat ik op school zit zeg
Nou ik heb voorlopig weer wat te doen, heb de hele garage thuis leeggemaakt en eindelijk es een sleutelplekje gecreerd!!! Dus, dat wordt minder cafébezoek de komende avonden
Groeten!

Nou kort de specs van de parelmoere gtt:
-Phase 1 1987
-CV en elec. raampjes
-Mooi interieurtje
-Zo goed als geen roest!
Deze gtt heeft eindelijk eens een goede carroserie
waar ik wat verder mee kan knutselen!
-Parelmoer!!

Hij is inderdaad van Rob geweest, hij heeft me lang genoeg de ogen uitgestoken dus ik effe blij dat het blokje het begaf (heb het er zelf ingelegd

Ik had verder de mazzel dat ik Jean Paul zijn gtt zag staan! Dit is voor mij een prima blokje wat erin zit, hoeft nog niet perse aan gesleuteld te worden, dus even poetsen en erin. Ik ga meteen proberen wat slangetjes en kabeltjes te mijden onder de kap, kijken of ik het wat strakker krijg.
Motorisch ga ik er niet veel aan doen, ik wil wel nog een bleedvalve maken met zo'n lpg afsluitklep, en ga als alles goed loopt es knutselen aan de dubbele carborateur, wil het toch eens proberen. Ja een dumpvalve mag er nog wel op.
Hij blijft voorlopig nog parelmoer, maar daar zal verandering in komen (niet helemaal), check deze nog maar es [img]http://www.renault-tuning.nl/~rtc015/etown023.jpg[/img]
(ik blijf het gewoon akelig mooi vinden

't is misschien een raar idee, maar binnenkort ga ik nog wat klooien met een corrado-spoiler, als deze een beetje mooi aansluit gaat ie erop. Omhoog, omlaag

Ohja de veren en velgen van de rode (die gouden speedlines) gaan er nog onder, goud heb ik ook al willen hebben bij dat parelmoer!
Vanbinnen komen de rode kuipjes er weer in, en als alles weer goed loopt, kan ik verder gaan met het GSI dashboard. Moet alleen nog ergens een oscilloscoop vinden, wil toch gewoon de signalen es vaststellen. Ohja, wat audio komt er ook in, heb nog een mooie versterker, nix heftigs.
Ik zal nog wel meer hersenspinsels krijgen maar voorlopig kan ik wel uit de voeten, heerlijk, weer sleutelen ! Klote dat ik op school zit zeg

Nou ik heb voorlopig weer wat te doen, heb de hele garage thuis leeggemaakt en eindelijk es een sleutelplekje gecreerd!!! Dus, dat wordt minder cafébezoek de komende avonden

Groeten!
-
So, das een wazig figuur die op de vijfde foto rond jouw auto hangt............... 
-
Maar ik heb ook liever een GT die hard is en een motor die in de soep zit dan een goede motor en een roestbak. In roestproblemen verhelpen gaat gewoon veel meer tijd zitten + het wordt nooit zo goed als origineel.
Helaas heb ik een combinatie van bovenstaande 2:
een rotte GT en een gaar blok. :-*
dat laatste wordt echter aan gewerkt

Helaas heb ik een combinatie van bovenstaande 2:
een rotte GT en een gaar blok. :-*
dat laatste wordt echter aan gewerkt

-
- Über-Spammer
het eerste punt was je toch ook al mee klaar 
maar ik zal ff mee doen.
ik heb ook problemen met punt 1.
roest op auto, maar dat word verholpen
maar ik zal ff mee doen.
ik heb ook problemen met punt 1.
roest op auto, maar dat word verholpen

Mijn lieve GTT'tje!! WHEEEEE!!!
Op de foto ziet hij er weer goed uit!
Ik wil hem zeker weer een keertje op een meeting bewonderen, ik mis hem toch wel!

Op de foto ziet hij er weer goed uit!
Ik wil hem zeker weer een keertje op een meeting bewonderen, ik mis hem toch wel!
-
- Über-Spammer
krijg nou tietuh.
het was jou ex ex 5je floris..

Rob (R5B) schreef:Ik mag dan misschien Riel niet zijn, maar weet wel het meeste van de wagen af, want hij heeft hem van mij gekocht.Robert dB. schreef:Vertel eens wat meer over je auto Riël!
PARLEMOER wit,
Kom op jongens! vertel me eens wat meer erover! Ik ben erg benieuwd wat er mee gebeurd is in de tussentijd...
-
- Moderator
- Car: Megane
nou suc6 met alles en het is echt een vette bak 

idd Maik, daarom wil ik weten wat ermee gebeurd is!Maik (WOOFER) schreef:krijg nou tietuh.

Wat wil je weten?Floris schreef:Rob (R5B) schreef:Ik mag dan misschien Riel niet zijn, maar weet wel het meeste van de wagen af, want hij heeft hem van mij gekocht.Robert dB. schreef:Vertel eens wat meer over je auto Riël!
PARLEMOER wit,
Kom op jongens! vertel me eens wat meer erover! Ik ben erg benieuwd wat er mee gebeurd is in de tussentijd...
Ik heb hem toch gekocht met een tik in het blok he. Ik heb eerst nog een aantal maanden hiermee rondgereden totdat het me echt teveel werd. Ondertussen heb ik nog een bleedvalve en een dumpvalve gemonteerd. En een radio. Maar voor de rest niets eraan gedaan.
Zoals ik al zei werd het tikken mij te veel en heb ik van Patrick B een onderblok op de kop kunnen tikken. En samen met Riel vol goede moet begonnen om dit om te zetten. De kop was naar mijn mening nog goed dus deze hield ik gewoon. Toen heb ik het blok eruit getakeld en naar de schuur getild

Nu het zaakje weer erin gezet en geprobeerd te starten. Dit werke niet echt mee, maar na veel kloten en prielen toch aan het lopen gekregen....
En na 3 km het zaakje opgeblazen. (waarschijnlijk de koppakking) Nu had ik er echt genoeg van en heb ik hem aan Riel verkocht (voor een vriendeprijsje
Jaaaja....Rob schreef:(voor een vriendeprijsje)
Hehe jah, ~respect is everything~
:D Nee die dingen heb ik gewoon liggen, moet het lo-budget houden he heb geen cent om me aan m'n reet te krabben dus ... en ik heb vrienden met allemaal een ander merk dus tja.

Soow vandaag weer eens lekker verder geknutseld, het blok is inmiddels uit de rode en is op zijn ontvetter en een likje verf aan't wachten. Moet alleen nog wachten op de slotbout van JP
want de wielen hangen er nog aan en die staan in de weg
Was een heel gebeuren hoor, die wagen eroverheen tillen, morgen heb ik misschien wat fototjes. Nou nog de wielen van de achterkant eraf en nog wat kleine dingetjes en dan kan die rooie wel zo ongeveer weg en kan ik aan de witte beginnen. Ik hoop dat ik volgend weekend weer kan rijden...
Groeten!

Groeten!
Keep up the good work and we keep in touch! 

-
- Contacteer:
Dubbele carb?
Misschien een idé-tje?
[img]http://www.r5turbo.org/images/weber-3.jpg[/img]
zie, hier voor meer info:
http://www.r5turbo.org/new-prods.htm
Succes met de 5!
Misschien een idé-tje?
[img]http://www.r5turbo.org/images/weber-3.jpg[/img]
zie, hier voor meer info:
http://www.r5turbo.org/new-prods.htm
Succes met de 5!
Neej, veelste duur. Dubbele solex 

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
sorry er gaat er 1 minder op de wereld zijn , word zilverMrtn schreef:Ik vind dat echt de mooiste kleur!!! schitterend

Soow ben ik weer es. Nou het is al gevorderd, ik wilde zondag met 'm in utrecht zijn en naar alle waarschijnlijkheid gaat dat wel lukken 
't is nog nix aparts ofzo precies zoals op de foto's hierboven, maar 't loopt morgen hopelijk weer en het blokje is mooi gespoten en ziet 'r puik uit. Nu kan ik rustig beginnen met de rest van de dingetjes die ik wilde doen.
Tot zondag dan hé!

't is nog nix aparts ofzo precies zoals op de foto's hierboven, maar 't loopt morgen hopelijk weer en het blokje is mooi gespoten en ziet 'r puik uit. Nu kan ik rustig beginnen met de rest van de dingetjes die ik wilde doen.
Tot zondag dan hé!
De vreugde van gister is vandaag over... testrijden dus, het oliedrukmetertje was al van begin af aan't springen, dus echt veel aandacht schonk ik er niet aan, totdat ik (toch maar rustig aan) thuis kwam en de turbo nix meer deed als rrrtrrrtrrrt.... op de oprit een enorme pool olie. SHIT SHIT KUT snik huil...
Bleek dat de verdeler waar 't oliefilter op zit, waar de leidingen naar de oliekoeler gaan, in het blok is afgebroken, de draad in het blok waar die bus ingaat lag er als een ring in 3 stukken onder
en nu??? Ja.. kweet het effe nie meer. Er zit nog 2 of 3 banen schroefdraad in, ik ga effe kijken voor een grote tap er kan wat bij, beetje loctite en zien of ie blijft zitten, anders is het met dit nieuwe blokje ook Himmele....
Tjee wat een kutzooi hopen dat ik zondag haal... Nou ja als door gebrek aan olie een kilometer lang maar verder nix gaar is gegaan maar dat betwijfel ik zelfs want de turbo heeft 't al opgegeven.
Nou groeten, geef me maar mentale steun over die 3 maanden werk....
Bleek dat de verdeler waar 't oliefilter op zit, waar de leidingen naar de oliekoeler gaan, in het blok is afgebroken, de draad in het blok waar die bus ingaat lag er als een ring in 3 stukken onder

Nou groeten, geef me maar mentale steun over die 3 maanden werk....
balen