Jongens, ik heb even een vraagje aan jullie.
Ik heb nu 2 jaar een R5 voor mezelf, maar deze staat op de naam van m'n vader verzekert. Dit houdt in dat de auto verzekert kon worden met de hoogste No-claim (75%) en tevens nog eens collectief via het bedrijf waar m'n vader werkt. (moeder als 'main-driver' opgegeven)(geen probleem, want uit de risicogroep en vele jaren schadevrij)
Nu wil m'n zusje (heb ik voor haar gespot) een GTTtje aanschaffen en zijn we m'n vader gek aant maken om deze auto ook op z'n naam te laten zetten.
Mijn vader heeft eigenlijk één MAAR, wat gebeurt tijdens/na een ongeluk met de uitkering van schade??
Dit omdat je moet opgeven wie de 'main-driver' is, als we hier m'n zusje opgeven wordt het alsnog flink premies lappen en kan m'n zusje geen auto rijden.
Dus wat als we m'n vader opgeven als 'main-driver' en m'n zusje een ongeluk veroorzaakt??
Kheb de verzekering gebeld, d'r wordt veel gepraat, maar weinig verteld.
Dus welke constructie hebben jullie wellicht bedacht en/of weten jullie hoe het zit???
(aub geen gezever over op je eigen naam zetten, dat kan mn zusje niet betalen en ik en m'n ouders voelen zich niet aangesproken als bank)
Verzekeringen
Heej Maarten, vet dat je zussie een GTT gaat kopen!
(Je hebt maar één zus toch? heeft ze nog steeds een vriend?
)
Over die verzekering. Zijn al meerdere discussies over geweest hier op het forum, maar idd veel geouwehoer. Weinig resultaat. Voor zover ik weet is het geen probleem. Wna tals jouw zusje een aanrijding veroorzaakt kunnnen ze niet achterhalen of ze er vaker in rijdt of dat ze hem nu een keertje geleend had!
op zich geen probleem dus. De no-claim komt uiteraard wel in gevaar, maar dit geldt als het goed is alleen voor de polis van de GTT!
Opossing...zorgen dat ze geen ongelukken maakt!

Over die verzekering. Zijn al meerdere discussies over geweest hier op het forum, maar idd veel geouwehoer. Weinig resultaat. Voor zover ik weet is het geen probleem. Wna tals jouw zusje een aanrijding veroorzaakt kunnnen ze niet achterhalen of ze er vaker in rijdt of dat ze hem nu een keertje geleend had!

Opossing...zorgen dat ze geen ongelukken maakt!

Dit moet ik echt zeker weten, want anders doet m'n vader het niet, hij weet hoe m'n zusje rijdt
M'n vader is bang voor getouwtrek achteraf, verzekeringen zoeken altijd naar een gaatje om niet te hoeven uitkeren.

M'n vader is bang voor getouwtrek achteraf, verzekeringen zoeken altijd naar een gaatje om niet te hoeven uitkeren.
Mrtn = Maarten
-
- Contacteer:
Als je een ongeluk veroorzaak in een wagen die op andermans naam staat is die persoon zijn no-claim kwijt. Dit kost je uiteindelijk een hoop geld. Ik kan het weten, ik had dezelfde constructie, alleen dan mijn vader en moeder omgekeerd (dus via werk moeder, etc.). Ik heb vervolgens mij polo-tje op een file geparkeerd, kostte mijn moeder haar no-claim. Mijn vader verzekerde zijn wagen via mijn moeders korting, maar niet op haar naam en hij heeft zijn no-claim nog. Dus: Als jij een ongeluk veroorzaakt is je ma haar no-claim kwijt, als je zusje het doet is je pa zijn no-claim kwijt.Mrtn schreef:Jongens, ik heb even een vraagje aan jullie.
Ik heb nu 2 jaar een R5 voor mezelf, maar deze staat op de naam van m'n vader verzekert. Dit houdt in dat de auto verzekert kon worden met de hoogste No-claim (75%) en tevens nog eens collectief via het bedrijf waar m'n vader werkt. (moeder als 'main-driver' opgegeven)(geen probleem, want uit de risicogroep en vele jaren schadevrij)
Nu wil m'n zusje (heb ik voor haar gespot) een GTTtje aanschaffen en zijn we m'n vader gek aant maken om deze auto ook op z'n naam te laten zetten.
Mijn vader heeft eigenlijk één MAAR, wat gebeurt tijdens/na een ongeluk met de uitkering van schade??
Dit omdat je moet opgeven wie de 'main-driver' is, als we hier m'n zusje opgeven wordt het alsnog flink premies lappen en kan m'n zusje geen auto rijden.
Dus wat als we m'n vader opgeven als 'main-driver' en m'n zusje een ongeluk veroorzaakt??
Kheb de verzekering gebeld, d'r wordt veel gepraat, maar weinig verteld.
Dus welke constructie hebben jullie wellicht bedacht en/of weten jullie hoe het zit???
(aub geen gezever over op je eigen naam zetten, dat kan mn zusje niet betalen en ik en m'n ouders voelen zich niet aangesproken als bank)
Mijn advies (ik ben 22 en heb al wat, ook snelle wagens gehad, integrale, bmw 325ix, etc...):
Zet de wagens op de eigen naam. Kost je inderdaad een hoop geld, maar je bouwt wel schade-vrije jaren op. Hiermee bouw je no-claim op en ga je vanzelf minder betalen. Verder ben je veel verder van huis als je nu een ongeluk hebt, kost je ouders ook een hoop geld. Verder kun je heel moeilijk snelle wagen uberhaupt op je eigen naam verzekeren als je geen schadevrije jaren hebt, met wat jaren scheelt het enorm. En denk niet dat het makkelijker wordt als je ouders wordt, dat is namelijk niet zo, gaat bij het aannemen van een polis enkel om schadevrije jaren...
(PS: In mijn geval, schade van 3.600 euro, no-claim zakte van 75% naar 45% en dit kost mijn moeder de komende vijf jaar zo'n 2.500 euro aan extra kosten, en dit voor een auto, omdat we die ander maar op mijn naam moesten schrijven en nu dus alsnog veel betalen...)
Gijs
Bezemer Rally Team
http://www.Bezemer-Rally.nl
" 'cause quitters never win and winners never quit..."
Zoveel kost de verzekering voor een GTT toch ook weer niet? Ik heb op mijn 21ste een GTT op mijn eigen naam verzekerd zonder schadevrije jaren en ik was iets minder dan 50 euro per maand kwijt voor WA. Ik vond dat toen wel meevallen.
Sorry voor het zeveren, Maarten!

Okeej, maar hier heeft hij dus nog nix an! (no offence)
Maarten. Het is gewoon zo dat de mogelijkheid altijd bestaat dat de verzekering moeilijk gaat doen als er een andere bestuurder in de auto zit dan de regelmatige bestuurder, maar het mag wel. Je moet gewoon ff weten hoe jullie maatschappij normaal gesproken is. Zijn ze moeilijk? Of doen ze niet zo moeilijk? Ook misschien wel belangrijk...heb je de verzekering via een verzekeringsagent lopen? Of gewoon zelf? Als je het via een verz.agent hebt lopen naaien ze je ook minder snel namelijk.
Oftwel. Je kunt het in principe gerust doen...het mag ook gewoon, want je moet een regelmatige bestuurder opgeven. Dus dit hoeft niet altijd de bestuurder te zijn! In principe is het zo dat als jouw zus een ongeluk maakt met de auto de maatschappij de schade ook gewoon uitkeert! (als ze in de auto van je pa een pak melk gaat halen is de auto van je pa ook gewoon verzekerd). Er bestaat alleen een heeeeele kleine kans dat ze moeilijk doe omdat de auto niet op haar naam staat.
O ja, dat is dus wel een regel. De auto moet ook op je moeders naam staan en niet op die van je zusje.
No-claim is natuurlijk altijd in gevaar! Anders kunnen we je zusje toch gewoon wat extra rijlessen geven? "Hoe rij ik in een sportieve renault?"

Maarten. Het is gewoon zo dat de mogelijkheid altijd bestaat dat de verzekering moeilijk gaat doen als er een andere bestuurder in de auto zit dan de regelmatige bestuurder, maar het mag wel. Je moet gewoon ff weten hoe jullie maatschappij normaal gesproken is. Zijn ze moeilijk? Of doen ze niet zo moeilijk? Ook misschien wel belangrijk...heb je de verzekering via een verzekeringsagent lopen? Of gewoon zelf? Als je het via een verz.agent hebt lopen naaien ze je ook minder snel namelijk.
Oftwel. Je kunt het in principe gerust doen...het mag ook gewoon, want je moet een regelmatige bestuurder opgeven. Dus dit hoeft niet altijd de bestuurder te zijn! In principe is het zo dat als jouw zus een ongeluk maakt met de auto de maatschappij de schade ook gewoon uitkeert! (als ze in de auto van je pa een pak melk gaat halen is de auto van je pa ook gewoon verzekerd). Er bestaat alleen een heeeeele kleine kans dat ze moeilijk doe omdat de auto niet op haar naam staat.
O ja, dat is dus wel een regel. De auto moet ook op je moeders naam staan en niet op die van je zusje.
No-claim is natuurlijk altijd in gevaar! Anders kunnen we je zusje toch gewoon wat extra rijlessen geven? "Hoe rij ik in een sportieve renault?"

Klopt idd nog steeds premie voor een GTT zonder schade-vrije jaren ligt tussen de 600 en 700 euro per jaar.Merijn schreef:Zoveel kost de verzekering voor een GTT toch ook weer niet? Ik heb op mijn 21ste een GTT op mijn eigen naam verzekerd zonder schadevrije jaren en ik was iets minder dan 50 euro per maand kwijt voor WA. Ik vond dat toen wel meevallen.
Check http://www.wellowell.nl want het is wel afhankelijk van de regio waar je woont.
Gaat er toch alleen op papier om wie er als main driver staat?? Maakt toch niet uit wie er rijd tijdens een eventueel ongeluk?? Toen ik een ongeluk had met de laguna van me pa, was ik de bestuurder en kreeg me pa toch gewoon geld hoor 

Dan was jij dus niet de veroorzaker van het ongeval? Het gaat er hier dus om dat je zelf een ongeval veroorzaakt! Maar zelfs dat is legaal en mag.~Haas~ schreef:Gaat er toch alleen op papier om wie er als main driver staat?? Maakt toch niet uit wie er rijd tijdens een eventueel ongeluk?? Toen ik een ongeluk had met de laguna van me pa, was ik de bestuurder en kreeg me pa toch gewoon geld hoor
Kga ff bellen naar de verzekering wat de kosten zijn als ie op mijn naam komt, zoals Merijn zei (bedankt voor het gezever
). Dan zijn er iig geen probs bij aanrijdingen. Dan kan mn zusje en mn vriendin mijn R5 gebruiken, deze zal ik dan voor hen weer verhogen.

Mrtn = Maarten
is vrouwen alleen ook al genoeg??????

Tuurlijk, voor zover ik weet is de auto gewoon verzekerd, onafhankelijk van degene die erin rijd.jeroen.k schreef:Dan was jij dus niet de veroorzaker van het ongeval? Het gaat er hier dus om dat je zelf een ongeval veroorzaakt! Maar zelfs dat is legaal en mag.~Haas~ schreef:Gaat er toch alleen op papier om wie er als main driver staat?? Maakt toch niet uit wie er rijd tijdens een eventueel ongeluk?? Toen ik een ongeluk had met de laguna van me pa, was ik de bestuurder en kreeg me pa toch gewoon geld hoor
Hmm ik zou toch eens wat meer gaan rondzoeken voor andere verzekeringen. Ik heb vorig jaar toen ik 19 was me auto op eigen naam verzkerd voor 436
Daar zit dan inzittendenverzekering, rechtsbijstand en ongevallendinges bij.
Er zit zo mega veel verschil in verzekeringsbedrijven...
Tip: zoek eens contact met Dirk(CRX), die houd zich veel bezig met verzekeringen
Daar zit dan inzittendenverzekering, rechtsbijstand en ongevallendinges bij.
Er zit zo mega veel verschil in verzekeringsbedrijven...
Tip: zoek eens contact met Dirk(CRX), die houd zich veel bezig met verzekeringen
Yep, mijn clio dit jaar voor WA+ voor iets van 560 euro...is toch best een verschilMerijn schreef:Dat is inderdaad heel erg weinig, Steven!
-
of doe een search op 'verzekeringen', er zijn vorig jaar meerdere topic's over dit onderwerp geweest.Steven (Fiets) schreef: Tip: zoek eens contact met Dirk(CRX), die houd zich veel bezig met verzekeringen
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
hmmz dat ga ik ook maar eens doen danRobert dB. schreef:of doe een search op 'verzekeringen', er zijn vorig jaar meerdere topic's over dit onderwerp geweest.Steven (Fiets) schreef: Tip: zoek eens contact met Dirk(CRX), die houd zich veel bezig met verzekeringen

-
als ze dr achter komen is het geen premies lappen, dan is het geen uitkering krijgen, maw niet verzekerd zijn!
je had al 2 jaar noclaim kunnen opbouwen, terwijl je nu 2 jaar het risico hebt gelopen niet verzekerd te zijn omdat jij hoofdbestuurder bent van de auto en niet je pa...
EN het gaat het idd niet om wie rijdt op het moment van een ongeluk.
Als de verzekering een beetje lucht krijgt en ziet dat een GTT verzekerd staat op naam van iemand die ook een BMW 525i heeft om maar iets te noemen, dan gaan ze daar een onderzoekje op loslaten, want welke 525i rijder heeft nou een GTT voor dr bij?
Wie betaalt de rekeningen van de garage, wie heeft contact met de garage etc etc. Gewoon effe bij de buren navraag doen en zo.
Verzekeringen betalen namelijk niet zo graag
je had al 2 jaar noclaim kunnen opbouwen, terwijl je nu 2 jaar het risico hebt gelopen niet verzekerd te zijn omdat jij hoofdbestuurder bent van de auto en niet je pa...
EN het gaat het idd niet om wie rijdt op het moment van een ongeluk.
Als de verzekering een beetje lucht krijgt en ziet dat een GTT verzekerd staat op naam van iemand die ook een BMW 525i heeft om maar iets te noemen, dan gaan ze daar een onderzoekje op loslaten, want welke 525i rijder heeft nou een GTT voor dr bij?
Wie betaalt de rekeningen van de garage, wie heeft contact met de garage etc etc. Gewoon effe bij de buren navraag doen en zo.
Verzekeringen betalen namelijk niet zo graag
Als je zusje de verzekeringspremie al nauwelijks kan betalen is een GTT misschien wel niet zon goed idee...(aub geen gezever over op je eigen naam zetten, dat kan mn zusje niet betalen en ik en m'n ouders voelen zich niet aangesproken als bank)
Laatst gewijzigd door Stefijn op vr 24 jan 2003 13:30, 2 keer totaal gewijzigd.
...en als je ook maar het flauwste vermoeden hebben dat dat zo is, dan zullen ze proberen om onder uitbetaling uit te komen. Dat is namelijk waar verzekeringsmaatschappijen zo lekker moeilijk over doen... Uitbetalen... 

-
- Contacteer:
Mijn integrale stond tot de schorsing nog steeds op naam van mijn moeder. Na het ongeluk heb ik geen gezeur gehad, maar op een bepaald moment kwam er een of andere kerel van de verzekering bij mijn ouders langs die vroeg waar de integrale was. Nou ja, die heb ik dus en ik woon al heel lang niet meer bij mijn ouders. Dus mijn moeder verteld dat ik hem een weekend geleend heb. In ieder geval, hij geloof het niet echt en weekje later krijgen we een verklaring in de bus waarin mijn moeder moet vastleggen dat het echt haar auto is en dat ik niet de regelmatige bestuurder ben. Gebeurt er iets en blijk ik het wel te zijn, keren zij niks uit...
Ze hebben natuurlijk groot gelijk, ze checken het echt wel. Ik bouw nu lekker no-claim op met de golf terwijl ik de integrale aan het ombouwen ben. Dat duurt nog wel een jaartje en dan mag ik hem op mijn eigen naam verzekeren...
Gijs
Ze hebben natuurlijk groot gelijk, ze checken het echt wel. Ik bouw nu lekker no-claim op met de golf terwijl ik de integrale aan het ombouwen ben. Dat duurt nog wel een jaartje en dan mag ik hem op mijn eigen naam verzekeren...
Gijs
Bezemer Rally Team
-
- Moderator
- Car: MB
wat een zever topic zeg
Ik zever alleens zelf even lekker mee.
GEWOON OP JE EIGEN NAAM ZETTEN. Ik betaal ook zo'n 500 voor mijn 5 (op mijn naam) en zoveel is dat nou ook weer niet.
Wat ik persoonlijk vind. Als je een auto wilt rijden dan zul je hem ook moeten betalen. Tankt jouw moeder ook voor jou ofzo en.....

GEWOON OP JE EIGEN NAAM ZETTEN. Ik betaal ook zo'n 500 voor mijn 5 (op mijn naam) en zoveel is dat nou ook weer niet.
Wat ik persoonlijk vind. Als je een auto wilt rijden dan zul je hem ook moeten betalen. Tankt jouw moeder ook voor jou ofzo en.....

Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Je zus wil een gtt kopen ,maar kan de verzekering niet betalen ???.
Dan heb ik maar een advies, GEEN gtt kopen .
Het zijn gewoon probleemwagens die veel geld kosten.
Je hebt natuurlijk uitzonderngen!.
Je moet dit niet verkeert lezen , ik wil alleen goede raad geven.
Dan heb ik maar een advies, GEEN gtt kopen .
Het zijn gewoon probleemwagens die veel geld kosten.
Je hebt natuurlijk uitzonderngen!.
Je moet dit niet verkeert lezen , ik wil alleen goede raad geven.
Joa.. als je student bent krijg je hier en daar wel een all-in pakket, ik heb dat voor 67 euro per maand. Auto, reis, inboedel, aansprakelijkh., rechtsbijstand, euh vast nog wel wat. Bij interpolis (rabobank).
Ik bedoel het gewoon om de vaste kosten te drukken, onderhoud is het probleem niet, dat doe ik. Onderdelen zijn altijd wel te scharrelen. Omdat het juist zoveel scheelt ken je altijd kijken wat de mogelijkheden én nadelen zijn. Dat je dan geen auto moet rijden vind ik een ondoordacht argument. Als je 400 kan besparen (heb navraag gedaan bij de verzekering) door de auto op paps naam te zetten, ken je altijd de mogelijkheden doornemen. Onderhoud zijn alleen onderdelen, sleutelen ken ik zelf
Mrtn = Maarten