En hoe is het nu met je pedaalslag?robert schreef:yep ze zitten eronder, en voorlopig remt het nog voor geen meter. Daar heb ik naar gekeken. De remblokken staan een graadje scheef op de schijf, zodat de blokken de schijf nog niet overal raken.
Tis maar heel weinig, eigenlijk niet eens zichtbaar.
Dammn, hoe kan dat nou, ik heb die beugel niet voor nix uit een perfect haaks stuk hoekijzer gemaakt. Ik denk dat de schijf zelf iets scheef is af gesleten.
Duzz voorlopig alleen zachtjes inremmen, zodat de blokken netjes gaan aanliggen.
Ik merk wel dat het al steeds beter wordt
Upgrade voor m'n remmen, welk bedrijf?
Zeer mooi MennoMenno schreef:Mooi man, dikke remmen onder je auto:
[img]http://212.120.120.12/menno/rem.jpg[/img]
330x30

5 GT Turbo '88 GT5
de slag is ongeveer hetzelfde, knudde dus. Maar dat is ook logisch omdat de blokken nog iets scheef staan. Ik heb een stuk hoekijzer opgemeten waar ik die beugels uit gemaakt heb. Wel GVD! de hoek is geen 90 graden maar 89,4. Heb ik een hoekijzer genomen juist om perfect 90 graden te hebben issie een halve graad fout. Ja logisch dat de zaak scheef zit.GTI1-G60 schreef: En hoe is het nu met je pedaalslag?

Dus vanavond de zaak weer demonteren en onder de freesbank bijpoetsen. Dat kan wel alleen op de plek waar de klauw tegenaanzit, dus dat mooie geel blijft zichtbaar. Daarna opnieuw de blokken inremmen (want ze zijn nu scheef aan het inslijten)
Daarna zal het ongetwijfeld veel beter zijn

Kun je er geen klap opgeven? of barst je zink er dan af.robert schreef:de slag is ongeveer hetzelfde, knudde dus. Maar dat is ook logisch omdat de blokken nog iets scheef staan. Ik heb een stuk hoekijzer opgemeten waar ik die beugels uit gemaakt heb. Wel GVD! de hoek is geen 90 graden maar 89,4. Heb ik een hoekijzer genomen juist om perfect 90 graden te hebben issie een halve graad fout. Ja logisch dat de zaak scheef zit.GTI1-G60 schreef: En hoe is het nu met je pedaalslag?
Dus vanavond de zaak weer demonteren en onder de freesbank bijpoetsen. Dat kan wel alleen op de plek waar de klauw tegenaanzit, dus dat mooie geel blijft zichtbaar. Daarna opnieuw de blokken inremmen (want ze zijn nu scheef aan het inslijten)
Daarna zal het ongetwijfeld veel beter zijn
dus alleen de 2 plekken die de klauw raken:robert schreef:Dat kan wel alleen op de plek waar de klauw tegenaanzit, dus dat mooie geel blijft zichtbaar.
[img]http://picserver.student.utwente.nl/get ... p?id=47305[/img]
snap ik. maar toch krijg je daar weer roest.robert schreef:dus alleen de 2 plekken die de klauw raken:robert schreef:Dat kan wel alleen op de plek waar de klauw tegenaanzit, dus dat mooie geel blijft zichtbaar.
[img]http://picserver.student.utwente.nl/get ... p?id=47305[/img]

ff een update:
[img]http://picserver.student.utwente.nl/get ... p?id=53714[/img]
ik heb de frees langs die beugels gehaald.
kijk en nu zijn de remmetjes wel netjes hard. (en niet alleen mn remmetjes
)
Zoals je op de pic ziet lopen de blokken nog niet helemaal netjes op de schijf, maar das normaal bij nieuwe blokken op een gebruikte schijf. Echte remproefjes heb ik nog niet gedaan. Ik kan wel merken dat ik meer pedaaldruk nodig heb, maar das logisch want er is minder zuigeroppervlak. Maar daar wordtie weer doseerbaarder van en daar ging et om.
Ook weet ik nog niet of deze brembo blokken wel goeie zijn, bij gti1-g60 hadden ze erg veel last van afbrokkelend en in de schijf smerende metaalsintertjes. Een manier om dat te voorkomen is rustig inremmen. Vandaar dat echte proefjes nog op zich laten wachten.
[img]http://picserver.student.utwente.nl/get ... p?id=53714[/img]
ik heb de frees langs die beugels gehaald.
kijk en nu zijn de remmetjes wel netjes hard. (en niet alleen mn remmetjes

Zoals je op de pic ziet lopen de blokken nog niet helemaal netjes op de schijf, maar das normaal bij nieuwe blokken op een gebruikte schijf. Echte remproefjes heb ik nog niet gedaan. Ik kan wel merken dat ik meer pedaaldruk nodig heb, maar das logisch want er is minder zuigeroppervlak. Maar daar wordtie weer doseerbaarder van en daar ging et om.
Ook weet ik nog niet of deze brembo blokken wel goeie zijn, bij gti1-g60 hadden ze erg veel last van afbrokkelend en in de schijf smerende metaalsintertjes. Een manier om dat te voorkomen is rustig inremmen. Vandaar dat echte proefjes nog op zich laten wachten.
-
- Berichten: 6477
- Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
- Locatie: Woerden
als ze ingeremd zijn mag ik vast wel een x een blok om meerijden!?! 

SKF 57 euro per stuk inclusief BTWXedrah schreef:Een achterwiellager voor een 5GTT is tegen de 70 euro per stuk. Inclusief BTW dat wel.

Immer wieder die verdammte Holländer
die merc had 2 zuigers van 6 cm doorsnede. Ik had gewoon klauwen genomen met de grootste zuigers die ik kon vinden. *gelukt*Abel schreef:Minder?? ik dacht juist meer.. 5 zuigers ofzo had dit ding toch?robert schreef:Ik kan wel merken dat ik meer pedaaldruk nodig heb, maar das logisch want er is minder zuigeroppervlak.
Dus oppervlak = pi/4 * 6^2 = 28 cm2 (neem 1zuiger, want ze staan tegenover elkaar)
die brembos hebben 4 zuigers van plm 3.5 cm, opp van 2 zuigers is plm 19 cm2. (niet helemaal waar, want de dia is niet helemaal gelijk)
iig is het oppervak ongeveer 2/3, dus ik moet 1.5x zo hard trappen. En dat klopt wel zon beetje.
Frictiematerialen...
http://www.absfriction.com/index.shtml
http://www.sgl-hitco.com/products/friction/racing/
http://www.wilwood.com/
http://www.performancefriction.com/
http://www.apracing.com/
http://www.brembo.com/
http://www.movit.de/
http://www.tiltonracing.com/
http://www.baer.com/
http://www.spieglerusa.com/
http://www.brake-eu.haldex.com/
http://www.bendix.com/
http://www.aempower.com/rotor.htm
En de resterende:
http://www.brakecouncil.org/
Leidingen en koppelingen...
http://www.goodridge.nl/
http://www.absfriction.com/index.shtml
http://www.sgl-hitco.com/products/friction/racing/
http://www.wilwood.com/
http://www.performancefriction.com/
http://www.apracing.com/
http://www.brembo.com/
http://www.movit.de/
http://www.tiltonracing.com/
http://www.baer.com/
http://www.spieglerusa.com/
http://www.brake-eu.haldex.com/
http://www.bendix.com/
http://www.aempower.com/rotor.htm
En de resterende:
http://www.brakecouncil.org/
Leidingen en koppelingen...
http://www.goodridge.nl/