Rode veren R11t

Topic voor alles over wegligging (verlagen, spoorverbreders, velgen, banden, etc)
Plaats reactie
KennyGTT

Vraagje: Zouden veren van een 11turbo passen op m'n GTT?
Ik heb nog een stel McPersons liggen van mijn 11 turbo en daar staan rode veren op. Zijn dit verlagingsveren? Ik was van plan om veren te kopen voor om m'n GTT Phase 1, maar als die van de 11 zouden passen is dat niet nodig. :) Heb er een originele McPherson van een 11t naast gelegd en vergeleken, Rode veer heeft wel minder wikkelingen dan de originele veer.
kevinb
Contacteer:

Zou zeggen, meet de diameter van de ringen, als dit overeen komt, zal dit normaal moeten passen, als ze natuurlijk geen halve meter langer zijn.
Geert Claes

Tja, een moeilijke vraag. Er komen ook weinig reacties. toch niet omdat het een belgisch topic is hoop ik.

Ik zou zeggen meten is weten, maar het aantal ringen speelt denk ik geen rol, diameter en hoogte wel denk ik en de veerconstante ook, maar dat kan je alleen ondervinden

ik heb wel een formule om de veerconstante te berkenen, maar ik weet niet of je dat zomaar kan toepassen op zo een veer, ik denk dat het vooral meten zal zijn.
bruno @af
Contacteer:

ik zou zeggen, als ze op het eerste zicht passen, monteer ze dan ... is't niet goed, demonteer ze dan terug :wink: is toch een piece of cake bij een gtt
canonballman

helemaal mee eens. Heb ooit Escrot veren onder mn fiesta gezet, en daar nog 3 windingen vanaf geslepen, en reed hartstikke goed!

Inderdaad: op het oog goed----> eronder met die handel en rijden met die auto. >-)
Tom
Moderator
Car: MB

idd even meten dus, maar ga absoluut niet slijpen aan je veren !!!!! Ten eerste vernaai je er een setje goede veren mee en ten tweede is het alles behalve veilig (is ook nog ergens een uitgebreid topic over).

Verlagingsveren voor een GTT kosten van apex tussen 90 en de 100 euro als ik me niet vergis. -4 kun je op je standaard dempers zetten, wil je -6 dan zul je er andere dempers bij moeten nemen (aanrader !!)
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Plaats reactie