Ik heb een clio 16v waar de stuurbekrachtiging niet werkt, kan iemand mij vertellen of het nu het stuurhuis of pomp is hij stuurt wel maar niet zo licht. en de olie in het reservoir sirculeert niet.
Zeker weten dat de snaar er niet af ligt?? Dan heb je ook geen koeling en dynamo meer, dus dat zou je moeten zien aan lampjes op je dashboard. Waar basseer je overigens op dat je olie niet circuleert?? Dit kan je namelijk niet echt zien ofzo, bij mij niet inelkgeval. hoor je wel de pomp kreunen als je je stuurt terwijl je motor stationair draait? Want als de snaar er niet af ligt en de pomp draait en er genoeg olie in het reservoir is het erg vreemd dat het niet werkt.
Of heeft een clio electrische stuurbekrachtiging?????????? Dan is het weer een ander verhaal.
de snaar ligt er niet af en als je de dop van het reservoir eraf draait en iemand achter het stuur gaat zitten en deze heen en weer draait dan zie je dat de olie niet sirculeert.
zal toch echt de pomp zijn.
vorige week is ie ook bij mij vervangen in de williams want het ging ook erg zwaar en maakte veel geluid.
nieuw is zo'n pomp volgens mij +/- 175 euro ex montage.
arradi schreef:iedereen bedankt voor de info, dan zal ik toch op zoek gaan naar een pomp, ik heb het bij de dealer nagevraagd was incl.de btw rond de 250 euro.
ga anders ff bij veban informeren...
dat zal waarschijnlijk schelen in de kosten.