Upgrade voor m'n remmen, welk bedrijf?

Vragen en antwoorden m.b.t. het remsysteem
robert

GTI1-G60 schreef:De klauwen zijn ook 4 pots Brembo maar deze klauwen kosten nieuw Euro 490 ZONDER BLOKKEN!!!!

Voor iemand die interesse heeft in de Brembo klauwen, en niet schroomd om zelf verder te denken aan de bevestiging van de auto.
Kan die klauwen leveren dus 2x klauw met blokken.
Gewoon nieuw!
begrijp ik nu goed dat jij 2 van die nieuwe/ zo goed als nieuwe brembo klauwen wil verkopen? die van die op die foto?
GTI1-G60

robert schreef:
GTI1-G60 schreef:De klauwen zijn ook 4 pots Brembo maar deze klauwen kosten nieuw Euro 490 ZONDER BLOKKEN!!!!

Voor iemand die interesse heeft in de Brembo klauwen, en niet schroomd om zelf verder te denken aan de bevestiging van de auto.
Kan die klauwen leveren dus 2x klauw met blokken.
Gewoon nieuw!
begrijp ik nu goed dat jij 2 van die nieuwe/ zo goed als nieuwe brembo klauwen zonder blokken wil verkopen?
NEE, die remklauw van een Audi RS2 kost perstuk 490Euro!! Daar zitten geen blokken bij.

De remklauwen die ik bedoel kosten per 2 MET blokken kosten 450Euro.
Deze remklauwen zijn NAGELNIEUW en nog nooit gebruikt of gemonteerd!

Dus op de sloop 2x remklauw Audi Rs2 vinden is moeilijker dan 2 nieuwe kopen.

Oja de remblokken VOOR een AUDI rs2 kosten 590 GULDEN!
Foeke

@ GTI1-G60
komen ze uit de buurt???
<-------So you know don't mess with a Reno------->
GTI1-G60

F 16Valve schreef:@ GTI1-G60
komen ze uit de buurt???
Ja bij mij thuis heb er wel 1 setje op voorraad.
Is wel mooi om te hebben.
Laatst gewijzigd door GTI1-G60 op di 31 dec 2002 11:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Foeke

ah zo maar wat ik ook bedoelde is er 1 van de zaken in de buurt die dat spul verkoopt.

ps die foto's op je site lijken wel aldlan?
GTI1-G60

Ja hoor, als je wilt kun je langs komen om te zien...
Mail anders even gti1-g60@zonnet.nl

Niet Aldlan, maar Cammingaburen
Foeke

heb helaas geen remmen meer nodig heb net spul besteld, maar was opzich wat nieuwsgierig, woon zelf in nylan dus vlakbij
Anonymous

Op dit moment zitten er nog originele schijfjes onder van schrik niet 276mm!! Is dus drie keer nix. HEt risico van zelf experimenteren met haken, levert de nodige haken ogen op (persoonlijk gezien dan), dus daar begin ik liever niet aan. Kan wel gebruikte RS2 setje kopen maar dan zit ik compleet op voor en achter op minimaal 2000 euro... Ik merk al dat wanneer ik op een landweggetje redelijk doorrij 120 km/u en dan echt vol moet remmen dat het gewicht de auto de das omdoet, met name dus de remmen. Er zijn wat aftersales pakketjes te krijgen, Gr N schijven van Biesheuvel met blokken van Greenstuff. Volgens mij blijft dat dezelfde diameter dus is mijn vraag, schiet ik er wat mee op?? Movit is ook zeer interessant. Ik zou eens uit moeten zoeken of het mogelijk is grotere shit van bv een A8 ofzo over te kunnen zetten...
gille
Contacteer:

Zeeuw schreef:Op dit moment zitten er nog originele schijfjes onder van schrik niet 276mm!! Is dus drie keer nix. HEt risico van zelf experimenteren met haken, levert de nodige haken ogen op (persoonlijk gezien dan), dus daar begin ik liever niet aan. Kan wel gebruikte RS2 setje kopen maar dan zit ik compleet op voor en achter op minimaal 2000 euro... Ik merk al dat wanneer ik op een landweggetje redelijk doorrij 120 km/u en dan echt vol moet remmen dat het gewicht de auto de das omdoet, met name dus de remmen. Er zijn wat aftersales pakketjes te krijgen, Gr N schijven van Biesheuvel met blokken van Greenstuff. Volgens mij blijft dat dezelfde diameter dus is mijn vraag, schiet ik er wat mee op?? Movit is ook zeer interessant. Ik zou eens uit moeten zoeken of het mogelijk is grotere shit van bv een A8 ofzo over te kunnen zetten...
op veiligheid staat geen prijs kerel,ik zou gaan voor die RS2 spul,ben je ineens zeker
groetjes :wink: :wink:
clio_rally
Contacteer:

gille (mountainbike) schreef:
Zeeuw schreef:Op dit moment zitten er nog originele schijfjes onder van schrik niet 276mm!! Is dus drie keer nix. HEt risico van zelf experimenteren met haken, levert de nodige haken ogen op (persoonlijk gezien dan), dus daar begin ik liever niet aan. Kan wel gebruikte RS2 setje kopen maar dan zit ik compleet op voor en achter op minimaal 2000 euro... Ik merk al dat wanneer ik op een landweggetje redelijk doorrij 120 km/u en dan echt vol moet remmen dat het gewicht de auto de das omdoet, met name dus de remmen. Er zijn wat aftersales pakketjes te krijgen, Gr N schijven van Biesheuvel met blokken van Greenstuff. Volgens mij blijft dat dezelfde diameter dus is mijn vraag, schiet ik er wat mee op?? Movit is ook zeer interessant. Ik zou eens uit moeten zoeken of het mogelijk is grotere shit van bv een A8 ofzo over te kunnen zetten...
op veiligheid staat geen prijs kerel,ik zou gaan voor die RS2 spul,ben je ineens zeker
groetjes :wink: :wink:
Hoezo dit? Als je een setje van Movit voor de RS2 kunt krijgen zit je sowieso beter dan origineel en heb je echte kwaliteit. Deze setjes komen met schijven, blokken en zelfs stalen remleidingen. Ik weet wel zeker dat je hiermee iets duurder, maar veel beter uit bent...

Gijs
Bezemer Rally Team
http://www.Bezemer-Rally.nl

" 'cause quitters never win and winners never quit..."
robert

GTI1-G60 schreef:Ja hoor, als je wilt kun je langs komen om te zien...
Mail anders even gti1-g60@zonnet.nl

Niet Aldlan, maar Cammingaburen

Nou zo gezegd zo gedaan.
ff langsgeweest om te zien en te passen, het zou net moeten passen.
Dus zeg geen nee, dan krijg je er 2!

Vorige week lekker aan de steunen lopen klussen, want steuntjes om een 4pots brembo *overkill* op een '81 renault 5 tl ;) te zetten die zijn niet leverbaar.
Ik heb de steuntjes netjes laten verzinken en geel passiveren, dan zijn ze teminste niet na een paar weken verroest. Ik heb het zo gefixed dat de orginele remslang er nog op past. (jaja hardeleidingen enzo weet ik wel)

Oja en ik hou Tijn verantwoordelijk hiervoor :lol:
(met zn commentaar ;) )

[img]http://picserver.student.utwente.nl/get ... p?id=47304[/img]

[img]http://picserver.student.utwente.nl/get ... p?id=47305[/img]
Robert dB.

errug netje robert, toch weer 2kg gewichtsbesparing :D.

Wat voor schijven (diameter?!) heb je eigenlijk?
Tom
Moderator
Car: MB

Dit is toch Robert die ook in Zoetermeer was afgelopen vrijdag?? Zijn wel enorm gave klauwen!!
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
canonballman

VAKWERK! kan er niets anders van zeggen!

Als je zo een paar stalen onderdelen wil laten verzinken en geel passiveren:

-waar doe je dat dan?
-wat zijn ongeveer de kosten, bijv. jouw steunen?
Of is het zo duur dat je eigenlijk een kennisje moet hebben in zon bedrijf? :wink:

groeten, Reinier
robert

Robert dB. schreef:errug netje robert, toch weer 2kg gewichtsbesparing :D.

ja nadat ze eerst ruim 5 kg zwaarder zijn geworden :(. Die mercedes klauwen die ik er nu op heb zijn A-groot maar B-van gietijzer en C- ze zijn te slap (buigen open) en D- hebben veel vrije slag maar E-ze waren gratis.

ap racing 295x25.4 mm

De gt1-g60 man heeft zelfs 305 mm schijven :p, hij heeft echt naar velgen moeten zoeken die eromheen passen. Bij mij ging het wat makkelijker, al moet k wel de balanceerloodjes verplaatsen.
Abel
Über-Spammer

Heel mooi. ziet er echt profi uit.
robert

canonballman schreef:VAKWERK! kan er niets anders van zeggen!

Als je zo een paar stalen onderdelen wil laten verzinken en geel passiveren:

-waar doe je dat dan?
-wat zijn ongeveer de kosten, bijv. jouw steunen?
Of is het zo duur dat je eigenlijk een kennisje moet hebben in zon bedrijf? :wink:

groeten, Reinier
dank u dank u.

ik laat het altijd doen bij wentink in de orionstraat (geloof ik)in de binckhorst te denhaag. 070-3850443
Kosten varieren wat, het hangt er beetje af of het ergens *tussendoor* kan. Geen haast helpt ook altijd.
Dit was E20,-
Je moet het wel netjes schoon aanleveren. Omdat het galvansch is (met electrische velden enzo) worden putjes, gaatjes en hoekjes van binnen niet zo best bedekt, maar puntjes en buitenhoekjes weer heel goed.
Gewoon construktiestaal gaat heel goed, gietijzer gaat eigenlijk niet.
Laatst gewijzigd door robert op di 21 jan 2003 12:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Anonymous

dat ziet er goed uit zeg...
che

Ik moet dus morgen als het goed is ook nieuwe remschijven (achter) en ik vraag me nu dus af waar ik deze het best kan halen?

Het liefst vandaag of morgen nog, gewoon goede remmen voor een zacht prijsje... (voor de verandering..)

Iemand enig idee in de buurt van Rotterdam??

Thanx

Hoe zit dat trouwens met de handrem waar rechtsachter niet reageert terwijl ie wel is bijgesteld, kan dat liggen aan de remschijven??
Abel
Über-Spammer

che schreef:Ik moet dus morgen als het goed is ook nieuwe remschijven (achter) en ik vraag me nu dus af waar ik deze het best kan halen?

Het liefst vandaag of morgen nog, gewoon goede remmen voor een zacht prijsje... (voor de verandering..)

Iemand enig idee in de buurt van Rotterdam??

Thanx

Hoe zit dat trouwens met de handrem waar rechtsachter niet reageert terwijl ie wel is bijgesteld, kan dat liggen aan de remschijven??
Gtt en clio 16V hebben achter toch de zelfde remmen?

voor remschijven beste denk ik naar brezan. en daar bij gelijk maar nieuwe wiel lagers bestellen. deze moeten in de schijven geperst worden. Nieuwe remblokjes er bij en de remklauwen goed schoonmaken en bewegende delen in smeren met kopervet
Xedrah

Een achterwiellager voor een 5GTT is tegen de 70 euro per stuk. Inclusief BTW dat wel.
Abel
Über-Spammer

tja recycelen wil niet echt. misschien oude schijf stuk slijpen.

zo zou ik het iig doen. samen vervangen.
Job-turbo
Contacteer:

Je kan je oude lagers er ook wel uitpersen en weer gebruiken. Maar ik zou voor nieuwe gaan anders loop je de kans dat je over een halfjaar weer kan :(
Tijn
Contacteer:

robert schreef:
Oja en ik hou Tijn verantwoordelijk hiervoor :lol:
(met zn commentaar ;) )
nou hoor...

zat een groot deel van de vrije slag niet ook in de rembekrachtiger ?
there is no spoon.
robert

Sja, ik heb de bekrachtiger 'scherp' afgesteld, nog ietsjes scherper en het vrijloopgaatje komt niet meer vrij. Meer kan niet, ja een grotere dia natuurlijk. maar datdoeik niet, want dan moet je weer harder trappen.
Ik verwacht nog wat harder pedaal door een andere drukbegrenzer achter. *vanavond montage*
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Contacteer:

robert schreef:Sja, ik heb de bekrachtiger 'scherp' afgesteld, nog ietsjes scherper en het vrijloopgaatje komt niet meer vrij. Meer kan niet, ja een grotere dia natuurlijk. maar datdoeik niet, want dan moet je weer harder trappen.
Ik verwacht nog wat harder pedaal door een andere drukbegrenzer achter. *vanavond montage*
geil!!
hoe me ff op de hoogte robert
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
Menno

Mooi man, dikke remmen onder je auto:
[img]http://www.xtramedium.org/picturedir/rem.jpg[/img]
330x30 :)
Laatst gewijzigd door Menno op zo 13 mar 2005 14:59, 1 keer totaal gewijzigd.
rev it like a rental
robert

aan die klodder daar te zien vindt jij het ook een heeel mooi remmetje ;)
Tijn
Contacteer:

robert schreef:Sja, ik heb de bekrachtiger 'scherp' afgesteld, nog ietsjes scherper en het vrijloopgaatje komt niet meer vrij. Meer kan niet, ja een grotere dia natuurlijk. maar datdoeik niet, want dan moet je weer harder trappen.
twee hoofdremcylinders er op, weg die bekrachtigers

[zeurmodus]
vroeger, toen de mannen van staal waren en de boten van hout .....
[/zeurmodus]
there is no spoon.
canonballman

aan die klodder daar te zien vindt jij het ook een heeel mooi remmetje

:lol:
robert

Tijn schreef: twee hoofdremcylinders er op, weg die bekrachtigers

vroeger, toen de mannen van staal waren en de boten van hout .....
jaja en voor het mooie al dat blik eromheen weg en een impreza daar voor in de plaats. I know mooier kan altijd nog.
spir@l
Car: 5 GT Turbo
Contacteer:

ja, en vroegah toen had je nog geen heuvels, alleen maar kuihlah....

sorry, deed me effe aan die reclame denken.
Maar zitten die "BerenKlauwen" er al onder Robert??
robert

yep ze zitten eronder, en voorlopig remt het nog voor geen meter. Daar heb ik naar gekeken. De remblokken staan een graadje scheef op de schijf, zodat de blokken de schijf nog niet overal raken.
Tis maar heel weinig, eigenlijk niet eens zichtbaar.
Dammn, hoe kan dat nou, ik heb die beugel niet voor nix uit een perfect haaks stuk hoekijzer gemaakt. Ik denk dat de schijf zelf iets scheef is af gesleten.
Duzz voorlopig alleen zachtjes inremmen, zodat de blokken netjes gaan aanliggen.
Ik merk wel dat het al steeds beter wordt :D
Robert dB.

robert schreef:....yep ze zitten eronder, en voorlopig remt het nog voor geen meter....

...Duzz voorlopig alleen zachtjes inremmen, zodat de blokken netjes gaan aanliggen...

...Ik merk wel dat het al steeds beter wordt :D...
Nou als het zo snel gaat zal het wel meevallen :D
GTI1-G60

robert schreef:
Robert dB. schreef:errug netje robert, toch weer 2kg gewichtsbesparing :D.

ja nadat ze eerst ruim 5 kg zwaarder zijn geworden :(. Die mercedes klauwen die ik er nu op heb zijn A-groot maar B-van gietijzer en C- ze zijn te slap (buigen open) en D- hebben veel vrije slag maar E-ze waren gratis.

ap racing 295x25.4 mm

De gt1-g60 man heeft zelfs 305 mm schijven :p, hij heeft echt naar velgen moeten zoeken die eromheen passen. Bij mij ging het wat makkelijker, al moet k wel de balanceerloodjes verplaatsen.
Super Robert!
Erg netjes gedaan, kon het niet beter zelf.... :lol:
En dat van de loodjes....told you! :wink:

Voor de liefhebbers!
2x Remklauw Brembo Euro450,-
En misschien dat jullie dan Robert lief aan moeten kijken om de beugels...!
Plaats reactie