[GTT phase 2] speakers voorportieren
-
- Moderator
- Car: MB
van die voorspeakers weet ik nu dus de exacte diameter, maar ik had nog even een ander vraagje. Is er in de GTTph2 ergens plaats om een 20mmkwadraat kabel door het schutbord te voeren?? (zoja waar) en waar kan ik anders het beste een gat boren?
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Ik heb zelf een infinity Kappa 65.3 in de voorportiere en die passen er niet zomaar in!!!Edwin5gtt (Punttang) schreef:De standaard maat van de speaker in de voordeuren is dus 16.5 cm zoals Roy al zei.
Als je die er in zet dan krijg je ook meer bas als je een 13cm er in zit dus komt de speaker beter tot zijn recht.
Ja wat voor merk das naar ieder zijn wensen.
Een Infinetie Cappa serie zou best goed kunnen gaan.
Is met een relatief laag vermogen veel geluid.
Als je er dan een versterker op zet zou ik een ander merk pakken. Dan zou ik zeker gaan voor een composetje. Suc6 met de koop.
Men neme een speakerakje en die zaag je in waar de speaker tegen het bakje aan komt, dan pas past het composetje.
MZZLS

Je hebt aan de bestuurderskant, thv het startrelais onder dat plastic geval een paar draden die lopen door een rubber in het schutbord heen je interieur in. Zeg maar naast je kachelventilator. Je komt daar ergens boven je pedalen uit dan.Tom schreef:van die voorspeakers weet ik nu dus de exacte diameter, maar ik had nog even een ander vraagje. Is er in de GTTph2 ergens plaats om een 20mmkwadraat kabel door het schutbord te voeren?? (zoja waar) en waar kan ik anders het beste een gat boren?
Ik heb daar mijn + kabel voor de versterkers doorheen geduwd. Als je bij je pedalen maar wel even netjes uitkijkt dat je niks blokkeerd daar..succes!
Renault, créateur de GTT !!!
Tadaa, deze tip had ik nodig, de ingang naar je cabine zit onder je ruitenwissermotor.Goose schreef:Je hebt aan de bestuurderskant, thv het startrelais onder dat plastic geval een paar draden die lopen door een rubber in het schutbord heen je interieur in. Zeg maar naast je kachelventilator. Je komt daar ergens boven je pedalen uit dan.
Ik heb daar mijn + kabel voor de versterkers doorheen geduwd. Als je bij je pedalen maar wel even netjes uitkijkt dat je niks blokkeerd daar..succes!
Toen ik dit las ben ik snel naar beneden gerend met een draad, ff beetje geklooid en voila draad getrokken van interieurschakelaar naar de fan.
Steven heeft nu eindelijk een handgeschakelde fan, joepie

Thnx Kermit!
-
- Moderator
Nou, heb vandaag even het een en ander in de auto gebouwd, maar nu stuit ik op een klein (irritant) probleempje. Wanneer ik namelijk van liedje wissel via de cd speler dan hoor ik tijdens de tussenpauze tussen de liedjes via de versterker een soort gezoem (dat zich uiteindelijk laat horen via de speakers). Ook wanneer je bijv. een cd in de radio doet dan hoor ja als het ware het motortje van de cd speler door je speakers. Heeft iemand een idee hoe dit zou kunnen komen???
alvast bedankt,
alvast bedankt,
-
- Moderator
volgens mij is de massa vrij aardig ja, maar ik zal het nog eens kontroleren.
en Rob>> hebben jullie nog goede setjes 16,5 cm speakers in de winkel voor in de voorportieren?? Anders kom ik morgen even kijken
en Rob>> hebben jullie nog goede setjes 16,5 cm speakers in de winkel voor in de voorportieren?? Anders kom ik morgen even kijken
gewoon een ontstoordertje er tussen doen..de meeste r5jes hebben ook storing door dynamo..gezoemd dat bij gasgeven omhoog en omlaag meegaat..errug irritant. Beetje audiowinkel heeft daar een ontstoorder voor.
doe je toch iets verkeerd,heb nu al 3 5jes gehad en nog nooit storing gehad...tyberium schreef:gewoon een ontstoordertje er tussen doen..de meeste r5jes hebben ook storing door dynamo..gezoemd dat bij gasgeven omhoog en omlaag meegaat..errug irritant. Beetje audiowinkel heeft daar een ontstoorder voor.
gewoon alles goed doen en dan kom je een heel eind.
-
- Contacteer:
juist in mijn 5 je ook nooit problemen gehad (gtx)
en tja ik gaat het hopelijk in de at ook nie krijgen
want dat spul gaat wel wat kosten
en tja ik gaat het hopelijk in de at ook nie krijgen
want dat spul gaat wel wat kosten
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
-
- Contacteer:
Om storing tegen te gaan is gewoon een kwestie van
de signaal kabels niet langs de voedings kabels leggen of niet laten kruisen.Een goede massa is natuurlijk ook belangrijk.
Als iemand die speaker bakjes voor zijn deuren nog nodig heeft,ik heb nog een doos vol.
de signaal kabels niet langs de voedings kabels leggen of niet laten kruisen.Een goede massa is natuurlijk ook belangrijk.
Als iemand die speaker bakjes voor zijn deuren nog nodig heeft,ik heb nog een doos vol.

Kan het kloppen dat als je de signaalkabels langs de voedingskabels hebt liggen je de frequentie opvangt van de motor? Als je zeg maar het toerental hoort in de vorm van een piep door de boxen?
Juist, dit bedoel ik!martin rs schreef:als je gas geeft en hij staat niet hard hoor je een piep en hoe meer gas hoe hoger de toon.

ik denk dus de dynamo en het is echt een fluit over je speakers??? dan hebben we beide hetzelfde probleem en het is bij mij niet afhankelijk van mijn volume van de radio. staat ie hard dan hoor je em niet staat ie zacht hoor je em wel. jij dus ook hetzelfde???
Zeker weten... hier hetzelfde probleem... Vroeger had ik een walkman. Als ik mijn bandje aan het terugspoelen was, en ik zat in de tram, hoorde je ook een bepaalde frequentie... In de auto ook.
-
- Moderator
hier heb ik toch absoluut geen problemen mee in mijn 5je. Linksvoor trilt alleen wel een beetje de laatste tijd bij nummers met zware bas. Ik denk dat er een schroefje ofzo is los getrild. Zal van de week eens even kijken
Conclusie; De voedingskabels en de Signaalkabels (speakerkabels) omleggen?Merijn schreef:Heb ik ook...
Ik vind het vreemd, je hebt het dus al zo liggen en hebt nog steeds dezelfde resonantie... Waar zou het aan kunnen liggen? misschien aan de bekabeling onder de motorkap? (wie weet raad?)
Helpt niets om te ontstoren. Er zijn filters verkrijgbaar voor deze problemen (kost bijna niets). Heb het ooit ook in een golf gehad.martin rs schreef:denk er nu aan zo een grote condensator te kopen met zo een display erop. wel duur maar geeft meer vermogen en ontstoord ook hoop ik.
-
- Contacteer:
het type bougies wat er gemonteerd isFloris schreef:Ik vind het vreemd, je hebt het dus al zo liggen en hebt nog steeds dezelfde resonantie... Waar zou het aan kunnen liggen? misschien aan de bekabeling onder de motorkap? (wie weet raad?)
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
wat voor soort kabels heb je liggen?Floris schreef:Ik vind het vreemd, je hebt het dus al zo liggen en hebt nog steeds dezelfde resonantie... Waar zou het aan kunnen liggen? misschien aan de bekabeling onder de motorkap? (wie weet raad?)