canonballman schreef:Ik zou geen chargekoeler gebruiken. Wordt erg duur denk ik.
Lijkt me beter om de GT koeler ergens te plaatsen, of desnoods een ander formaat koeler.
Zag toevalig laatst dat er onder een VW Sharan/ Seat Alhambra/ Ford Galaxy TDi een hele lange, lage intercooler zat, die ONDER de gewone radiateur is gemonteerd. Evt, is dat misschien een oplossing?
En anders een beetje creatief met een zaag aan de gang ZO groot is die GTT I-cooler nou ook weer niet.
Klopt, op men werk ligt er een intercooler klaar van een galaxy, is een beetje geblutst maar lekt niet.
Is een mooie oplossing, en kan je idd mooi ergens verstoppen!
Ik heb hier thuis ook zo`n vw intercooler liggen. Denk dat ik hem niet gebruik aangezien de originele intercooler van de volvo ook schijnt te passen. Maar idd tis een mooie langwerpige intercooler. Kun je mooi in je bumper verwerken
There will be plenty of time to rest when your dead
en hoeveel tienden van millimeters scheelt dat in de wielbasis? de driehoek wordt 1.5 cm langer, dus dat zal 1 mm wielbasis schelen ofzo (langer welteverstaan)?
wet van ruk: hoe langer de wielbasis hoe beter de wegligging ?
Van een langere wielbasis krijg je alleen meer rechte-lijn-stabiliteit, heeft nix met bochten te maken...
is idd een leuk projeckt maar kom je dan niet bij de eerst volgende apk keuring in de probleemen omdat het kenteken bewijs dan niet meer klopt omdat daar nog steeds een 1.1 motor vermeld wordt???
----------------------------------------------------
Rij nooit sneller als je beschermengel vliegen kan!!
2x Renault 5GTT phII / Renault Clio Williams / Renault 21 TQ / Renault 5 SD
Maarten GTT schreef:is idd een leuk projeckt maar kom je dan niet bij de eerst volgende apk keuring in de probleemen omdat het kenteken bewijs dan niet meer klopt omdat daar nog steeds een 1.1 motor vermeld wordt???
Nope, je krijgt alleen problemen als je van een vier naar zes cilinder gaat. Of van diesel naar benzine etc etc.
Er zit ook een maximum aan de vermogenstoename in %. Een herkeuring op 't circuit in lelystad is dan nodig. Ik ben bang dat de 1.1 te weinig vermogen had om daaromheen te zeilen, maar, who cares?
de auto is al een keer omgekeurt van grijs naar geel kenteken.klinkt raar maar op kenteken is mijn auto een 1.2 die niet aan de voorgeschreven emissie eisen van die wagen hoedt te voldoen.
ach ja van een 1.2(kenteken)naar een 1.4 is toch niet zo een groot verschil
tom
mijn clio zegt pssssjjt
a computer is like an airconditioning,it stops working when you open windows
Maarten GTT schreef:is idd een leuk projeckt maar kom je dan niet bij de eerst volgende apk keuring in de probleemen omdat het kenteken bewijs dan niet meer klopt omdat daar nog steeds een 1.1 motor vermeld wordt???
Nope, je krijgt alleen problemen als je van een vier naar zes cilinder gaat. Of van diesel naar benzine etc etc.
Blijkbaar is het in Nl. een makkie om een andere motor in je auto te leggen,
Ik loop hier al 2 maanden te zoeken waar ik moet zijn om m'n papieren te laten aanpassen van 1.1 naar 1.4 en niemand weet blijkbaar wat je moet doen.
Op de keuring zeggen ze dat je bij de renault- dealer moet zijn, en bij de Renault dealer weten ze het blijkbaar ook niet ?????
man, man, man... :-*
Heb vandaag de papieren van de cabrio is te goed bezien ,en blijkbaar is het geen renault meer maar een EBS,
Zal ik die firma is moeten opzoeken denk ik
Aan de ombouw zelf ben ik nog niet begonnen,
Wil eerst écht wel zeker zijn dat de wet hier in België het toelaat.
Is me iets te veel werk om alles om te bouwen, en dan bij de keuring komen, en niet meer op de baan te mogen.
ik moet eerst de auto van me ouders aan het lopen maken zodat ik zelf een andere auto heb om in de rijden.
dan pas kan ik de motor eruit halen en de gtt erin leggen
mijn clio zegt pssssjjt
wat dat keuren betreft, misschien kan je toch beter je chassis nummer van die blauwe ineens mee overbouwen
off topic
ik heb waarschijnlijk 1 van de dagen nog een adresje voor een ander dak voor je cabrio. Ik bel je wel als ik meer weet. Die starter daar ben ik nog niet uit, die kerel had andere uren als ik.
/off topic
Frits schreef:het lijkt verdacht veel op een miniatuur van een EBS of iets
Gr. Frits
De auto staat bij men grootmoeder, die woont op de buiten, in een bos, en als ik er op bezoek kom vraagt ze altijd of ik de regenpijp afvoeren op het dak is wil nazien.
Dat heb ik dan gisteren gedaan, en vond ik een goede kans om eens een foto van boven te nemen.
Is zoeens iets anders niet?
[img]http://users.skynet.be/fa206667/images/ ... 003_19.JPG[/img]
foto van op het dak dus..
Foto's van de ombouw komen er zeker!,
en hoe meer hoe liever, heb zelf nu ook een digi cam besteld, moet voor de moment nog steeds langs men broertje lopen.
En kan dus niet alles op de plaat vastleggen.
zoals het er nu naar uitziet ga ik zaterdag beginnen met het demonteren van het motorblok.ja ja weet het nu pas
maar ja dat krijg je als alle auto(pa/ma en mijn vervangende auto) er ineens mee stoppen.
p.s. de 21 loopt weer,was startrelais van de startmotor.
tom
mijn clio zegt pssssjjt