(Clio16V) Klotsende geluiden in auto??

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Tim B.

Hoi,

In mn Clio hoor je bij remmen en optrekken een enorme hoeveelheid vloeistof door de auto "heenklotsen", het brengt een aardig hard geluid met zich mee. Met deze kou hoor je zelfs de stukken ijs erdoor. Bij optrekken stroomt het naar achter en bij remmen naar voren. Het lijkt uit de bodem te komen, tis niet het geluid van benzine uit de tank in ieder geval. Weet iemand waar dit door komt? Misschien 1 of ander iets voor waterafvoer verstopt? Ik ga dr volgende week even naar kijken....

Gr. Tim
Super 5 Devil

Is het niet dat het regenwater in de deuren is? De afvoergaatjes onder in de portieren willen wel eens dichtslibben. Kijk daar eens even naar. Succes!
Rally is NOT a crime!
My only limit, is the limit of my car!
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Contacteer:

vraag 1 heb je een schuif kantel dakje?

het water kan in je deuren of je dorpels zitten dus ff al de afvoer gaatjes nalopen
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
Patrick L.

Das toevallig, dat heeft mijn Clio ook, klotsende geluiden. Het zit bij denk ik aan de rechterkant, ik vermoed het gedeelte achter het achterscherm. Ik denk dat er aan die kant een schade heeft gezeten en dat er ergens een kitnaat lekt ofzo. Binnenkort haal ik het binnenpaneel eens los, kijken wat ik tegenkom...
Tim B.

Sven 5 A T (VLIEGTEUG) schreef:vraag 1 heb je een schuif kantel dakje?

het water kan in je deuren of je dorpels zitten dus ff al de afvoer gaatjes nalopen
Jep, open dakje erin. Het zit niet in de deuren, die klotsen niet. Ik dacht inderdaad ook eerder aan de dorpels. Maar daar zit dan geen waterafvoer in? :)
Riël
Über-Spammer

Geen dronken vrienden bij je toevallig..?

[edit]
Ohnee, klotsende

:D
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Bart V

Tim B. schreef:

Jep, open dakje erin. Het zit niet in de deuren, die klotsen niet. Ik dacht inderdaad ook eerder aan de dorpels. Maar daar zit dan geen waterafvoer in? :)
In je skirts zit een waterafvoer, bij mijn 19 wel ten minste, mischien moet je daar nog eens goed kijken.

Greetz
Tim B.

Riël schreef:Geen dronken vrienden bij je toevallig..?

[edit]
Ohnee, klotsende

:D
Hehe...toen ik naar de topictitel keek ik wist dat er zo'n reply zou komen!! ;)
Riël
Über-Spammer

Hehe.. viel me mee dat ik die mocht doen.. :)

Maar trug naar het geluid... euh, al het nuttige is al gezegd. Maar idd kan je waterafvoer verstopt zijn.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Mrtn
Car: R5GTT

Waarschijnlijk bij je achterschermen.
JJ heeft dat ook
Mrtn = Maarten
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Contacteer:

Tim B. schreef:

nou je wterafvoer van je dakje gaat meestal naar je dorpels en je dorpels zijn beschermd met een wax coating die deze is gesmolten van de zomer en heeft de gaatjes verstopt
de gaatjes zijn rechthoekig en zitten in de "dunne vels rand"
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
Super 5 Devil

Bedoel je met dorpels de kokerbalken??
Rally is NOT a crime!
Anonymous

als ik het zo lees lijkt het of het in je koker balk zit ,want als je het ijs hoort schuiven is dat de enigste plek met een beetje "ruimte".
Super 5 Devil

En als dat zo is dan zou ik dr maar heel rap wat aan doen, want tussen roest en rot zit bij Renault weinig verschil tijd...
Rally is NOT a crime!
Patrick L.

Waar kan ik nu het beste op letten, waar zitten de "gaatjes" en waterafvoer? Ik heb btw ook een kanteldakje.
Tim B.

fabio schreef:als ik het zo lees lijkt het of het in je koker balk zit ,want als je het ijs hoort schuiven is dat de enigste plek met een beetje "ruimte".
Jep, ik denk ook de dorpels. Maar es ff nakijken of ik een "verstopping" kan vinden. Normaal gesproken stroomt het volgens mij wel weg als ik een tijdje heb gereden, maarja, logisch dat stukken ijs niet door een klein (verstopt?) gaatje kunnen natuurlijk...
Tim B.

Nou het is opgelost, gaatje in de kokerbalk geboord en alles liep er zo uit. Gelukkig helder water en geen roestwater. Als het wat droger is de kokerbalken even ML'en.
Patrick L.

Dan ga ik dat ook maar eens doen, het klotst bij mij ook in mij Clio.
Patrick

Patrick L. schreef:Dan ga ik dat ook maar eens doen, het klotst bij mij ook in mij Clio.

heb ik je toch gezegd wat je moest doen he :evil:

( :wink: )
5 GT TURBO '87, 5 GT TURBO '89, 5 GT TURBO EVO '87, E.B.S. GT TURBO '87
Patrick L.

patrick 21TURBO schreef:
Patrick L. schreef:Dan ga ik dat ook maar eens doen, het klotst bij mij ook in mij Clio.
heb ik je toch gezegd wat je moest doen he :evil:
( :wink: )
Dat wist ik al, had al een tip van iemand van RTC, maarre toch bedankt he :wink:
Plaats reactie