gtt motor revisie
Hey mensen ik heb besloten om mijn motor van mijn gtt zelf t gaan reviseren , omdat ik dan precies weet wat ermee is gebeurt en wat erin zit. Nou dit gaat dan mijn eerste motor revisie project worden , eens moet de eerste keer zijn he. Ik ben van plan om zoveel mogelijk te vervangen door goed spul dus het moet dadelijk een betere motor worden dan die van renault. Nou wie heeft er tips voor mij waar ik op moet letten bij de revisie , ik ben van plan om er mahle bussen in te zetten. Maar de lagers daar ben ik nog niet over uit wie heeft hier een goede raad voor.
Ik zou eerst maar eens kijken hoe de krukas eruit ziet. Mogelijk is het nodig deze af te laten slijpen omdat hij erg versleten is. In dat geval kan je bij het revisie bedrijf meteen passende ondermaat lager krijgen. En nog een tip: als je alles uit elkaar hebt heb je ook meteen de kans om je koppeling aan te pakken, en bijvoorbeeld om je vliegwiel af te draaien.
kop revisie, andere klep gelijders, die geschikt zijn voor loodvrij?
andere olie pomp
kop gelijk laten aanpassen. Olie druk ietsjes omhoog.
motor gelijk rijnigen (sludge) en geschikt maken voor volsyntheet (als de turbo daar iig tegenkan.)
andere olie pomp
kop gelijk laten aanpassen. Olie druk ietsjes omhoog.
motor gelijk rijnigen (sludge) en geschikt maken voor volsyntheet (als de turbo daar iig tegenkan.)
De motor gaat helemaal uitelkaar dus gereinigd wordt tie zeker de kop wil ik laten reviseren en nieuwe klepstoters. Er komt een helemaal nieuwe motor pakingset van renault in die wat door saturn is geregelt. Maar die ietsje hogere oliedruk kan je dat regelen met de olie pomp die er waarschijnlijk ook nieuw inkomt of moet er een olie pomp in die gewoon een hoger oliedruk levert. De krukas wil ik laten nakijken bij een revisie bedrijf weet nog niet hoe die uit ziet hij zit nog in de motor.
uh ik wil mijn kop ook reviseren en er gelijk geharde kleppen in zetten. Heeft iemand enig idee wat hier de prijzen ongeveer voor zijn als ik een goede kop aanlever. En ik hoor mensen vaker zeggen dat ze strakkere veren in hun kop doen. Wat voor effect heeft dit en wat zijn de voor en nadelen.
Met strakkere klepveren kan je iets meer toeren draaien voordat de kleppen gaan zweven (niet meer goed open en dicht gaan). Daarmee kan je dan je blok richting de 7000 toeren gaan opzwepen 
Edit: je moet wel opletten dat ze niet te strak worden, want dan worden de krachten op de stoterstangen te groot. Of je moet sterkere stoterstangen laten maken. Robert heeft bijvoorbeeld voor zijn R5 Alpine Turbo titanium klepstoters laten maken.
Zie ook dit topic: http://www.renault-tuning.com/en/forum/ ... t=titanium

Edit: je moet wel opletten dat ze niet te strak worden, want dan worden de krachten op de stoterstangen te groot. Of je moet sterkere stoterstangen laten maken. Robert heeft bijvoorbeeld voor zijn R5 Alpine Turbo titanium klepstoters laten maken.
Zie ook dit topic: http://www.renault-tuning.com/en/forum/ ... t=titanium
Laatst gewijzigd door Matijs op vr 17 jan 2003 12:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Revisie van mijn 16V kop was inclusief flowen 3200 gulden. Dit was ook inclusief uitbouwen en inbouwen. Zelfde kleppen, nieuwe klepgeleiders, kopvlakken, pakkingen. Dat was het zo'n beetje.
Strakkere veren is inderdaad voor hogere toerentallen dan standaard.
Strakkere veren is inderdaad voor hogere toerentallen dan standaard.
De klepzittingen aanpassen is ongeveer 100 euro. Wat nieuwe kleppen erin, veel meer hoef je niet te reviseren hoor. Flowen is denk ik niet perse nodig, aangezien je niet echt veel druk gaat verliezen in je kop... Ongeflowd ook weer beter voor 't mengsel.Ruud schreef:uh ik wil mijn kop ook reviseren en er gelijk geharde kleppen in zetten. Heeft iemand enig idee wat hier de prijzen ongeveer voor zijn als ik een goede kop aanlever. En ik hoor mensen vaker zeggen dat ze strakkere veren in hun kop doen. Wat voor effect heeft dit en wat zijn de voor en nadelen.
hallow die blauwe gtt van mij (ph1 met renix 209) zwiepte ik easy tot 7500Matijs schreef:Met strakkere klepveren kan je iets meer toeren draaien voordat de kleppen gaan zweven (niet meer goed open en dicht gaan). Daarmee kan je dan je blok richting de 7000 toeren gaan opzwepen![]()

ik heb een koppakking van improve tuning. Een spesso koppakking. Ben er erg tevreden over. Dit is een aan 2 kanten met metaal beklede koppakking. Word in de racerij gebruikt. Een aanradertje.
There will be plenty of time to rest when your dead
Jep:
SPESSO koppakking
Door dubbele metaal laag hoger mechanisch en thermisch belastbaar.
- dikte 1,9mm (originele dikte)
fl. 169,--
Ik heb deze koppakking ook gebruikt bij mijn 7500 toeren
Nee 't is inderdaad een prima koppakking. Ik zou die ook nemen. Was voor mij incl. btw en verzenden 87 euro dacht ik. Ohja zoals catrinus zei bij improve tuning bestellen http://www.improve-tuning.nl gewoon even een emailtje naar die kerel.
SPESSO koppakking
Door dubbele metaal laag hoger mechanisch en thermisch belastbaar.
- dikte 1,9mm (originele dikte)
fl. 169,--
Ik heb deze koppakking ook gebruikt bij mijn 7500 toeren

die iets hogere olie druk regekl je met de pompzelf. er zit nl een veer in die ook erg aan slijtage onderhevig is. deze vernieuwen en een of 2 ringetjes er bij inzetten voor meer veerdruk.Ruud schreef:De motor gaat helemaal uitelkaar dus gereinigd wordt tie zeker de kop wil ik laten reviseren en nieuwe klepstoters. Er komt een helemaal nieuwe motor pakingset van renault in die wat door saturn is geregelt. Maar die ietsje hogere oliedruk kan je dat regelen met de olie pomp die er waarschijnlijk ook nieuw inkomt of moet er een olie pomp in die gewoon een hoger oliedruk levert. De krukas wil ik laten nakijken bij een revisie bedrijf weet nog niet hoe die uit ziet hij zit nog in de motor.
Ik denk dat bij een goede pomp de oliedruk prima is. Te hoge kan ook erg slecht zijn voor pakkingen, keeringen turbo, slangen etc. Een beetje verstopte carterventilatie kan al voor te hoge oliedrukproblemen zorgen toch? Een gewone oliepomp in goede staat doet zijn werkt perfect. Ik zou niet voor hogere druk gaan.
lees ook eens mijn verhaal op dit forum:
gt turbo krukas probleem hier staan erg veel bruikbare tips in.
gt turbo krukas probleem hier staan erg veel bruikbare tips in.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
Nouw nadat de expert naar mijn motor heeft gekeken heeft hij mij afgeraden om deze motor nog te reviseren. Omdat hij nu al 2 keer is kapotgelopen waarbij de eerste keer een totale vastloper. Als moet bijna nieuw de kop is niet meer bruikbaar en de krukas moet geslepen worden. Dit gaat heel veel geld kosten en dan kan niet gegarandeert worden dat dat het blok goed blijft. Omdat er al eens wat forse krachten op het blok zijn uitgeoefend. Hij stelde voor om een ander goed lopen gtt blok in orde te maken wat nog nooit kapot gelopen is geweest en nu nog lekker loopt. Wie heeft voor mij een ander idee of een goed lopend orgioneel gtt fase 2 blok. Meschien weet iemand nog wel een kopmpleet 480 turbo blok te liggen.
Ruud schreef:Meschien weet iemand nog wel een kopmpleet 480 turbo blok te liggen.
