Waarneer hoort een carburateur koeler te gaan werken?
is dat bijv bij een bepaalde tempratuur van de motor? ,,want als ik gereden heb gaan hij zowat nooit aan ,,,en ik geloof dat hij altijd aan hoort te gaan als je je motor uitzet,,dus wie kan mij eff info geven over hoe en wat over de koeler
De sensor zit als je voor de auto staat bij een phase 1 links op 't spruitstuk onder de carb en bij een phase 2 rechts. Waarschijnlijk stuurt deze de fan niet aan. Hier zitten 2 kabeltjes op, kijk eens voor een andere sensor of hou de kabeltjes eens aanmekaar en kijk je of ie aanspringt. Verder even de voeding van de fan zelf checken (of er + en - goed opstaat) en even de fan rechtstreeks op de accu aansluiten om te kijken offie het nog doet. Normaal springt ie na vrijwel elke rit aan (ja geen ritjes van 100 meter).
oke,dan ik denk dat het dan wel daar aanligt,,want dit is namelijk al een andere carburateur koeler,,mijn vorige maakte rare geluiden,,daarna heeft hij het wel eff gedaan ,,dus ik denk dat het dan daar wel aan zal liggen,,bedankt voor de info.......PS dus als ik de 2 draadjes van de sensor tegen elkaar aan hou, als mijn contact aan staat ,hoort hij aan te gaan
Dat met die draadjes dat weet ik niet zeker... maar het lijkt mij de meest logische manier waarop die sensor werkt, net als bij de radiateur of je overdruksensor bij de intercoolerslang. Maar als ie aangaat met de draadjestruc, dan is je sensor idd kapoet. Of slecht contact!
Nu het kouder is springt hij bij mij ook minder op dan in de zomer. Zeker met die luchthapper in de motorkap.
Zoals riël zegt even de draadjes tegen elkaar houden, contact moet zelfs niet opstaan.
Dan weet je het zo!
Nou ik heb net eff gekeken,,en de draadjes waren lekker gaar,,maar als ik ze tegen elkaar aan deed ,,sloeg hij wel aan,,dus dat kan maar 1 ding betekenen,,en dat is dat die SENSOR stuk is ,waar die stekker op komt