[19 16V] digitale olie meter

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
mark -19- 16v

bij mijn 19 16v heb ik een digitale olie meter die na starten een olie druk meter wordt als ik goed heb.

b\nu heb ik vandaag me olie bijgevuld en zag op mijn streepje van de peilstok dat ik maar een klein beetje over het laagste streepje heen ben.

nu staat mijn digitale meter als hij op contcact staan natuurlijk bijna in het rode hmmm.

nu is dus de vraag: als ik me olie bij ga vullen tot max dus het bovenste streepje dan zal die digitale meter dus aangeven dat k veel ste veel olie in me blok heb zitten.

kan het zijn dat ik ook een verkeerde peilstok heb een gele heb ik.
heb namleijk in een toppic gelezen dat er een updat van die stokken was
<b\>16V is a beat on a Runway<b>
mark -19- 16v

ff omhoog halen

niemand die hier antwoord op heeft?
<b\>16V is a beat on a Runway<b>
Bart V

Mark,

De update van de stokken was alleen voor de eerste typen F7P motoren met aluminium carterpan, deze hadden andere afmetingen waardoor er volgens de huidige pijlstok genoeg olie in zou zitten, maar in werkelijkheid was dit een liter te weinig. Het gevolg was dus dat als je oliepeil nog iets zakte je oliepomp mishapte, oliedruk even wegviel en je drijfstanglagers zonder smering kwamen. Later hebben ze een andere peilstok gemonteerd zodat het maximumpeil het mininumpeil werd, er kwam dus een liter bij. Jouw auto (phase 1 begin 91 toch??) Zal net als de mijne denk ik een stalen carterpan hebben. (check effe) Voor deze typen is de modificatie niet van toepassing geweest. Er moet 4.25 liter olie in gaan met filter. Je peilstok moet dan op maximun staan (duh) en je meter dus ook. Die meters gaan nog wel eens kapot, dus echt betrouwbaar zijn die ook niet. Eerst moet je zeker weten dat je de goede peilstok hebt, en daar kom je alleen achter door je olie te verversen en olie bij te vullen. Ik denk dat als je al die tijd met te weinig olie rondgereden had, er allang iets gebeurt was. Ik denk dus dat je meter (peilsensor) verrot is.

Succes
Plaats reactie