[5GTT] en woon/werkverkeer

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
[rsi]peerke

De afstand woon/werk is voor mij maar 14 km (7 heen en 7 terug).

Voor een GTT'tje schijnen dit soort korte afstanden nogal belastend te zijn. Is dat ook het geval als je heel rustig rijdt???

Just curious..
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

In principe zijn dat soort ritjes voor elke auto slecht... Rijd je tussentijds ook wel eens langere afstanden waarbij de motor en de olie goed warm kan worden? Als dat regelmatig gebeurd, denk ik dat het wel meevalt.
Steven
Car: M536

Nou voor elke auto is het gewoon minder.. kun je niet beter gewoon fietsen?

En als je een GT voor woon- werkverkeer wilt gaan gebruiken met 7 km kun je nooit echt lekker met de turbo spelen (duurt gemiddeld wel een km of 10 voordat dat kan) dus kun je em net zo goed niet kopen.
Merijn
Über-Spammer

Maar 10 kilometer? Damn... Dan zat mijn olietemperatuurmeter nog echt niet rond de 90 graden...
Tom
Moderator
Car: MB

Nou, ik heb zelf een GT en dat is mijn enige auto. Voor mij is school ook ongeveer 7km rijden (al ga ik lang niet altijd met de auto naar school) en ik heb deze auto al 2 jaar...........En ik heb er nog nooit problemen mee gehad.

Feit is wel dat je dus NIET hard moet gaan rijden op die afstanden maar heel rustig. Dit moet je eigenlijk overigens bij iedere auto doen!!!!! Je olie komt ook zeker niet op temp. bij zo'n afstand. Ik denk dat die zo'n 50 a 60 graden zal zijn na die afstand en dat is dus nog veel te koud om te trappen.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Tom
Moderator

Merijn schreef:Maar 10 kilometer? Damn... Dan zat mijn olietemperatuurmeter nog echt niet rond de 90 graden...
bij 80 is ie toch ook wel warm genoeg. en gem. duurt het ong. een km of 12 voordat alles lekker warm is
Merijn
Über-Spammer

Hmmz... Ik reed pas bij 90 graden volle turbodruk... Overdreven dus?
Tom
Moderator

volgens mij is een motor bij 80 graden wel klaar om meer te presteren. Als je overigens bij 80 graden even op het gas gaat hangen is ie ook binnen no-time 90 dus.........
Steven

Nee nie toverdreven, das gewoon netjes.

Enneh ik ga na 10 km echnie plank op het gas hoor, ik gebruik em dan voor 1/4 en weer wat kms later voor 1/2 etc.

Verder hangt het ook sterk van de buiten temperatuur af.
Aan je oliedrukmeter kun je zien als ie rond de 2 bar is (zover dat klopt) kun je ook rustig een beetje met de turbo gaan rijden.

Ach ieder heeft ze eigen manier....
Merijn
Über-Spammer

Ahzo... Dan zitten we toch op dezelfe lijn... :D
clio_rally
Contacteer:

Steven (Fiets) schreef:Nee nie toverdreven, das gewoon netjes.

Enneh ik ga na 10 km echnie plank op het gas hoor, ik gebruik em dan voor 1/4 en weer wat kms later voor 1/2 etc.

Verder hangt het ook sterk van de buiten temperatuur af.
Aan je oliedrukmeter kun je zien als ie rond de 2 bar is (zover dat klopt) kun je ook rustig een beetje met de turbo gaan rijden.

Maar ja, wat is 10 km? Als ik 4 km door de stad heen rij en veel optrek en stop is de integrale echt makkelijk 90 graden (olie), maar ja, als ik bij mijn ouders ben (platteland) kan ik 20 km rijden voordat hij warm is...

Gijs
Bezemer Rally Team
http://www.Bezemer-Rally.nl

" 'cause quitters never win and winners never quit..."
Merijn
Über-Spammer

Dat zal het 'm zijn! ;) Ik woon tegenwoordig in the middle of fukking nowhere!
marco

ik gebruik mijn gt al 4 jaar lang iedere dag voor stad verkeer en zo,soms 7km dan 10km ,ik kar er overal mee naartoe want het is mijn enigste auto,en ik moet zeggen ik heb nog geen problems gehad :D ,volgens mij heeft het ermee te maken hoe je met je auto omgaat en hoe je hem zelf onderhoudt,mijn gt krijgt de nodige aandacht en is al heel veel aan vervangen,gewoon slijtage dan he van onderdelen,motorisch heb ik er nog niks aan gehad,een gt is zeer goed te gebruiken iedere dag ,alleen weet ermee om te gaan thats it,

greetz marco
Tom
Moderator

idd, zo lang jij met de auto omgaat zoals jij wil dat er ook met jou omgesprongen wordt is er niets aan het handje. Feit is alleen dat dat voor een hele hoop mensen toch vrij moeilijk is.
Riël
Über-Spammer

Steven (Fiets) schreef:Nee nie toverdreven, das gewoon netjes.

ja tjee als ik zo bezig moet zijn... Op een gegeven moment gaat echt de voet naar beneden, soms is de auto sneller warm als anders. Maar zo extreem nauw luistert het ook weer niet, bij redelijk lage temperaturen (60 graden ofzo) kan je blokje al best wat hebben, geen extreme doortrekkers ofzo, zolang je maar wat voorzichtigaan doet met de turbo. Hij kan beter wat sneller warm worden.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Tijn
Contacteer:

goede olie bereikt zijn optimale eigenschappen bij ongeveer 70 graden (daar is het wachten op) , dan mag je doen wat je wilt, tenzij iemand mij uit kan leggen waar we nog meer op wachten.
there is no spoon.
Steven

Ach zoals ik al zei, ieder heeft z'n eigen manier van warmrijden. :)

Je kan em ook starten en gelijk vol op de plank, issie ook snel warm :D
Anonymous

Tijn schreef:goede olie bereikt zijn optimale eigenschappen bij ongeveer 70 graden (daar is het wachten op) , dan mag je doen wat je wilt, tenzij iemand mij uit kan leggen waar we nog meer op wachten.
Weet ik niet, ben nu alleen een beetje opzoek naar een oliekoeler en de thermostaten die je daarvoor krijgt zijn over het algemeen afgeregeld op 90 graden.
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

Tijn schreef:goede olie bereikt zijn optimale eigenschappen bij ongeveer 70 graden (daar is het wachten op) , dan mag je doen wat je wilt, tenzij iemand mij uit kan leggen waar we nog meer op wachten.
Een leuk:
:(
:)
:D

Stoplicht?? Hoe groener hoe beter.

Gr. Frits
Floris
Contacteer:

ik gebruik hem ook helaas voor het woon/werkverkeer, maar ik leg toch zeker per dag meer dan 30 km af. Wel rustig aan (soms niet :p ) en zorgen dat de boel heel blijft!

:D
Plaats reactie