[R19 16V]Draagarm krom??
Het is mij opgevallen dat mijn rechter wiel iets naar achter staat, dus niet in het midden van de wielkuip zeg maar. Ik merk er niks van met rijden, want hij rijd, stuurt en remt kaarsrecht, vandaar dat het me nu pas (optisch) opvalt. Ik denk dat de vorige eigenaar een keer tegen een stoep gezeten heeft ofzo. Maar kan het zijn dat de draagarm en of veerpoot krom is ofzo?? Want hij spoort prima verder.
Ik wil het wel ff gaan fixen namelijk, maar weet iemand van julie uit ervaring wat er krom is?? Het wiel staat dus een klein stukje naar achter, het is niet veel, denk 2 cm ofzo. Als je het weet zie je het.
Greetz
Ik wil het wel ff gaan fixen namelijk, maar weet iemand van julie uit ervaring wat er krom is?? Het wiel staat dus een klein stukje naar achter, het is niet veel, denk 2 cm ofzo. Als je het weet zie je het.
Greetz
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
ik heb het ook. vorige week heb ik met de gladheid tegen een stoep aangezeten. de auto uit laten lijnen en daar viel het de monteur ook op.
hij gaf me toen als mogelijke oorzaken: veerpoot, draagarm of de homokineet.
Toen is er ook tegen me gezegd als je het niet merkt hoef je er niets aan te doen.
Wat je wel kan doen, is opmeten hoe groot de draagarm en alles is en dit vergelijken met de andere (rechte kant) kan je zien waar het in zit.
Gr. Frits
p.s. ik heb er geen last van en doe er nu nog niets aan.
hij gaf me toen als mogelijke oorzaken: veerpoot, draagarm of de homokineet.
Toen is er ook tegen me gezegd als je het niet merkt hoef je er niets aan te doen.
Wat je wel kan doen, is opmeten hoe groot de draagarm en alles is en dit vergelijken met de andere (rechte kant) kan je zien waar het in zit.
Gr. Frits
p.s. ik heb er geen last van en doe er nu nog niets aan.
Project: GTT Blue Sport
Waarschijnlijk dus de draagarm. De homokineet lijkt me sterk, dat zou je moeten merken met rijden lijkt mij.
Mijn velg was ook krom die daar zat, dus die heb ik naar achter verplaats. Daar moest 65 gram lood op :-D
Komen toch andere op dus boeit niet. Maar waarschijnlijk is de draagarm dus krom??? Ik ga er gewoon een andere opzetten en kijken of dat uitmaakt, ik kan er 1 voor weinig krijgen. Denk dat de veerpoot dan ook wel iets krom is.
Greetz
Mijn velg was ook krom die daar zat, dus die heb ik naar achter verplaats. Daar moest 65 gram lood op :-D
Komen toch andere op dus boeit niet. Maar waarschijnlijk is de draagarm dus krom??? Ik ga er gewoon een andere opzetten en kijken of dat uitmaakt, ik kan er 1 voor weinig krijgen. Denk dat de veerpoot dan ook wel iets krom is.
Greetz
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Zoals ik al zei, je hoeft er niets aan te doen. het kan wel maar hoeft niet.En zoals ze het me verteld hebben heb ik het op geschreven. Als het een fusee moet zijn zeg ik ook van kan wel.
Als we het dan toch over draagarmen hebben kan iemand me vertellen welke draagarmen van een clio 1 fase 1 gelijk zijn?? ik kan me voorstellen dat de draagarm van een 16 of willie anders zijn (zwaarder) maar voor de rest??
Ik moet dus hebben een draagarm voor een clio 1.8 RT. past daar ook de draagarm van een b.v 1.4 (s) op of niet??
Gr. Frits
Als we het dan toch over draagarmen hebben kan iemand me vertellen welke draagarmen van een clio 1 fase 1 gelijk zijn?? ik kan me voorstellen dat de draagarm van een 16 of willie anders zijn (zwaarder) maar voor de rest??
Ik moet dus hebben een draagarm voor een clio 1.8 RT. past daar ook de draagarm van een b.v 1.4 (s) op of niet??
Gr. Frits
Project: GTT Blue Sport
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
enig idee wat die dingen kosten voor een clio?? als iemand zo vriendelijk zou willen zijn om ook deze even op te zoeken.
B.V.D. Frits
B.V.D. Frits
Project: GTT Blue Sport
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Dat ik de draagarm van de sloop ga halen is logisch. Maar daarvoor moest ik eerst zeker weten dat dat zou passen enz. Er staan hier genoeg clioŽs op de sloop dus dat komt wel goed.Abel schreef:sloop..
Draagarm gebeurt eigenlijk nooit iets mee.
zal me ook niets verbazen dat die van een 5 het zelfde zijn als een clio.
Het ging me nu om de rubbers. Enig idee wat die dingen kosten?? Als ik de arm vervang kan ik net zo goed de rubbers ook vervangen toch?
Gr. Frits
Project: GTT Blue Sport
Hee Fritsie, ik heb nog wel een draagarm liggen van een fase 1 1.4, zijn volgens mij allemaal hetzelfde.
Als ik het me goed herinner is het de rechtse.
Die mag je van mij hebben in ruil voor een Mc. Flurry ofzo...
Ik had met m'n vorige wagen ook eens tegen een stoeprand aangezeten, maar toen was de draagarm niet krom, maar het hele subframe was krom.
Als je de onderkant van het subframe bekijkt, lopen en 2 brede balken naar voren zeg maar. Een balk was gewoon helemaal naar binnen gedeukt in het midden en stond m'n wiel dus iets van 5 cm naar achteren.
Als ik het me goed herinner is het de rechtse.
Die mag je van mij hebben in ruil voor een Mc. Flurry ofzo...


Ik had met m'n vorige wagen ook eens tegen een stoeprand aangezeten, maar toen was de draagarm niet krom, maar het hele subframe was krom.
Als je de onderkant van het subframe bekijkt, lopen en 2 brede balken naar voren zeg maar. Een balk was gewoon helemaal naar binnen gedeukt in het midden en stond m'n wiel dus iets van 5 cm naar achteren.
Dat zal ongetwijfeld wel uitmaken.robclio16V schreef:Hij spoorde zeker niet meer nee.
Erg hard reed ik niet eens, ik denk iets van 20 ofzo, maar dat oude subframe had geen stabilisatorstang onderlangs lopen, misschien dat dat er iets mee te maken had.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Dat is een deal. neem de volgende keer maar mee naar de FNO dan regelen we dat.
ik heb helaas nog geen kans gekregen om het vanonder een brug te bekijken. het kan best zijn dat er ook een stukje subframe krom is. ik weet dus niet waar het in zit.
Van het weekeind heb ik wel de veerpoot en alles er onder uit gehad (verlagen) maar verder geen gekke dingen tegen gekomen. dus ik verdenk de draagarm.
Gr. Frits
ik heb helaas nog geen kans gekregen om het vanonder een brug te bekijken. het kan best zijn dat er ook een stukje subframe krom is. ik weet dus niet waar het in zit.
Van het weekeind heb ik wel de veerpoot en alles er onder uit gehad (verlagen) maar verder geen gekke dingen tegen gekomen. dus ik verdenk de draagarm.
Gr. Frits
Project: GTT Blue Sport
Hoeveel cm staat jouw wiel ongeveer naar achteren???Frits schreef:Dat is een deal. neem de volgende keer maar mee naar de FNO dan regelen we dat.
ik heb helaas nog geen kans gekregen om het vanonder een brug te bekijken. het kan best zijn dat er ook een stukje subframe krom is. ik weet dus niet waar het in zit.
Van het weekeind heb ik wel de veerpoot en alles er onder uit gehad (verlagen) maar verder geen gekke dingen tegen gekomen. dus ik verdenk de draagarm.
Gr. Frits
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
hoe hij er nu bij staat weet ik niet, na het verlagen, maar donderdag toen ie is uitgelijnd was het een vinger. dus ± 1,5/2 cm. ik heb er ook geen last van maar wil het gewoon weer goed hebben.
ik moet de boel binnen kort toch weer een keer loshalen vanwege minder goede bouten en dan gelijk dit oplossen.
Gr. Frits
ik moet de boel binnen kort toch weer een keer loshalen vanwege minder goede bouten en dan gelijk dit oplossen.
Gr. Frits
Project: GTT Blue Sport
Is dat de triangel? Als die dan krom is zou ie het subframe niet mee hebben getrokken? Je kan er een goede onder houden dan zie je 't meteen.
Heb ff gekeken, en idd de draagarm is ietsje krom. Een andere is al onderweg, dus dat kan ik ook weer fixen. Zo te zien was het subframe nog kaarsrecht, denk niet dat er een harde klap mee gemaakt is. Als het subframe krom zou zijn denk ik dat de sporing ook niet meer goed zou zijn.
Greetz
Greetz
als het geen harde klap is geweest, hoe kan dan een kort stuk ijzer krom zijn? terwijl de grote nog recht is?
misschien is er een nieuw/ander subframe geplaats en zijn de draag armen niet vervangen...
is maar een idee, komt me gewoon gek voor dat de draag arm alleen krom is en verder niets. Dat geloof ik niet. klein = sterker dan groot.
nu, ik hoop voor je dat het zo simpel is als je stelt dat het is.
Suc6
misschien is er een nieuw/ander subframe geplaats en zijn de draag armen niet vervangen...
is maar een idee, komt me gewoon gek voor dat de draag arm alleen krom is en verder niets. Dat geloof ik niet. klein = sterker dan groot.
nu, ik hoop voor je dat het zo simpel is als je stelt dat het is.
Suc6
Ah abel, de rubbers kunnen ook heel wat opvangen..
Tja, ik vervang die arm en dan zien we wel weer. Je ziet dat die arm gewoon iets krom is. Ik kan het pas echt beoordelen als die andere draagarm erop zit. Ik denk dat de bevestigingspunten van de draagarm aan het subframe sterker zijn dan de draagarm zelf. Dus zal het zwakste punt krom buigen, en dan is dan dus net na de bevestiging aan het subframe.
Greetz
Greetz
-
- Berichten: 1384
- Lid geworden op: zo 6 jul 2003 23:05
- Locatie: Alkmaar (N-H) Real Name: Melvin
- Contacteer:
Is het een beetje te doen om een subframe te vervangen en wat moet er dan allemaal los en vast?
Wat is ook aan te raden om nieuw te monteren qua rubbers enzo?
Wat is ook aan te raden om nieuw te monteren qua rubbers enzo?
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
gaat toch wel het makkelijkste als de motor eruit is. Beste kan je gewoon subframe met motor-en-al eronder vandaan schroeven, en dan motorsteunen los van frame, en frame incl toebehoren wisselen.
Kwa rubbers hoeft er eigenlijk niet veel vervangen te worden. Waar je ff op moet letten zijn de draagarmrubbers, zijn die nog heel, zit er geen speling op de bussen. En natuurlijk ff de motorsteunen nalopen, daar kan je dan ook mooi bij.
Kwa rubbers hoeft er eigenlijk niet veel vervangen te worden. Waar je ff op moet letten zijn de draagarmrubbers, zijn die nog heel, zit er geen speling op de bussen. En natuurlijk ff de motorsteunen nalopen, daar kan je dan ook mooi bij.