het gaat eindelijk gebeuren: mijn geplande motor ombouw word in werking gesteld .
zondag word het gtt blok opgehaald,dus dat wil zeggen dat ik zowieso zaterdag nog heb om het oude 1.1 blokje te demonteren.dit ga ik gewoon allemaal zelf doen.
en zoals dat misschien wel het mooiste is komt er ook een foto reportage hierover
heb denk ik misschien nog wat tips tussendoor nodig over het een en ander,maarja daar is dit forum voor he
groeten tom
Laatst gewijzigd door hitman op ma 28 jul 2003 19:29, 7 keer totaal gewijzigd.
mijn clio zegt pssssjjt
a computer is like an airconditioning,it stops working when you open windows
Beters, suc6 man! Ga je het blokkie nog wel een beetje kietelen? Want 120 pk is nog altijd minder dan de 16v hè! Daar moet je natuurlijk wel overheen gaan
hitman schreef:waarschijnlijk 16v voor,dus word ook nog gezocht: 16v fusee lichamen voor beide kanten
Ik zou dan ook meteen opzoek gaan naar een achteras van een clio 16V, deze heeft dubbele torsie en schijfremmen welke dus je wegligging en remvermogen zeer ten goede komen.
ja dat denk ik ook: uiterlijk is nu aardig af,maar als je voor het stoplicht staat tegenover bv. een gti dan sta je daar met je 50pk en een flink lawaai uit de uitlaat toch een beetje sip te kijken
mijn clio zegt pssssjjt
meteen maar ff wat vragen:
-motor steunen zijn van beide type motoren gelijk?
-subframe van clio kan behouden blijven?
-achteras van 16v betekend ook meteen brede achterschermen?
groeten tom
mijn clio zegt pssssjjt
hitman schreef:ja dat denk ik ook: uiterlijk is nu aardig af,maar als je voor het stoplicht staat tegenover bv. een gti dan sta je daar met je 50pk en een flink lawaai uit de uitlaat toch een beetje sip te kijken
w8 maar tot dat 1400 erin hangt. Dan zul jij niet meer sip kijken
Clio is toch hangend, niet staand zoals het GTT blok? Volgens mij dus niet hetzelfde. Kweet niet hoe je subframe uitkomt met de gaten voor de (staande) motorsteunen?? Desnoods zelf boren. Sterk genoeg is ie wel!! Achteras van een 16V is volgens mij niet breder als een normale (alleen schrijf), de Williams volgens mij juist weer wel.
een ding snap ik niet. De Gtturbo is nooit geleverd met een katalysator. En als er dan op je huidige kenteken staat dat er een kat onder moet zitten? En ook moet je CO nog steeds onder een half procent zitten. Hoe doen jullie dat dan met de ombouw? Moet volgens mij nog steeds aan de milieu-eisen van een clio 1.1 voldoen.
klopt, dat word idd lastig aangezien het CO percentage van een gtt veel hoger licht dan dat van jouw 1.1 injectie met kat. Ik weet niet hoe laag je het CO van een gtt kan krijgen met de CO schroef, maar ik denk dat jouw clio niet hoger dan 0.5 % mag zitten, en een gtt zal waarschijnlijk tussen de 1 en 2 % mogen zitten.(weet dit niet zeker hoor) Je zal sowieso (tijdelijk) voor de apk een kat moeten monteren, dit zal wel iets schelen voor je CO, maar of het genoeg is??
Als je wilt kan ik die waardes wel opzoeken, heb een boek op mn werk waar alle gegevens in staan.
CO is geen enkel probleem. GTT'tje heeft een stelschroef, dus als 't motortje gewoon goed voor elkaar is, kan je 'm gewoon op 0% afstellen. Als de clio in kat heeft, zal die voor de APK in principe nog steeds aanwezig moeten zijn. Maar over 't algemeen wordt daar niet echt naar gekeken, als je CO maar ok is.
IK ben benieuwt of het een beetje lukt en wat voor problemen je tegen komt.Ik ga binnenkort ook de auto van mijn vriendin ombouwen clio 1.2 energy>1.4 gtt.Ze rijdt teveel kilometers dus heb ik een clio diesel voor haar gekocht.
Maar als je problemen hebt kan je me altijd ff belen
ik heb al meerdere ombouw projecten gedaan,en kan je misschien hier en daar een beetje helpen.
Succes.