Vraag over katalysator

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
catrinus

Hoi allemaal,

Ik ben dus bezig met mijn projectje en daar komt een volvo motor in. Hij komt uit een volvo 440 met katalysator. Eigenlijk wil ik die katalysator onder mijn gtt hangen maar deze ligt nu al een dik half jaar op de werkbank. Is dit slecht voor een katalysator. Wat kan er met zo`n ding gebeuren als hij zo lang niet gebruikt is?
Ik ga namelijk alleen de katalysator gebruiken en de rest van de dempers laat ik weg. Maar mocht de katalysator stuk zijn dan hou ik alleen de tussendemper eronder. En nu wil ik geen commentaar krijgen van " laat dat ding weg want het vreet vermogen" want das al oude koek en het standaard goedkope tuningspraatje.

Gr cat
There will be plenty of time to rest when your dead
Menno

daar kan een kat best tegen, tegen dat stil liggen. No problemo.

Hou d'r bij 't monteren wel ff rekening mee dat zo'n ding fors heter kan worden dan een demper, dus moet ie een beetje vrij hangen.

Verders wel een gaaf plan, een schone GT, goed bezig KATrinus
rev it like a rental
catrinus

bedankt menno, Het beste kan ik dus het gedeelte onder de katalysator en er omheen issoleren.
canonballman

Mag ik vragen waarom je die Cat :wink: eronder wil?

Ben je heel erg milieubewust, of heb je een andere reden? Ben wel benieuwd eigenlijk?

En dit is een serieuze vraag. Toen ik het las dacht ik eigenlijk ook: laat toch weg dat ding.

groeten Reinier
catrinus

hahahaha ik milieu bewust :p. Nee het heeft wel een reden maar, waarvoor ik die kat eronder doe hou ik ff voor me.
canonballman

Ah toe... vertel het me. PM het me maar..

Ja ik ben HEEL nieuwsgierig geworden nu!

Vlammendover? :)
catrinus

hahahahaha vlammen dover :P Nee dat niet. Komt iets anders om vlammen te maken :D. maar ik zal je wel pm`en. Tis volgens sommigen onzin wat ik vertel dus daarom zet ik het niet op het forum.
Tom
Moderator
Car: MB

ja, geef daar eens even een hele goede reden voor............waarom het onzin is
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Derby

is idd een leuk idee/projecct is vast nog niet eerder gedaan expres de kat er onder laten zitten. Maar je wil dus de originele kat er onder laten zitten. anders is een metaal kat een beter alternatief. Leveren trouwens goed geld op zo'n kat.

derby
Plaats reactie