Megane coupe 16V (remmerij vervangen)
-
- Car: Megane coupe ph1 16V
- Contacteer:
Hoe zit het dan met de tegendruk?
die heeft die wel nodig,toch????
die heeft die wel nodig,toch????
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
-
- Contacteer:
Nieuwe update:Sinds kort zitten er ook aez 7 spaaks 205/45 r15 banden en velgen onder.Volgende week komt er een nieuwe raamband op.zodra die klaar is maak ik nieuwe foto's.
-
- Car: Talisman sedan
- Contacteer:
Ben benieuwd chris. Laat es wat zien! 

Cleaned Style
Projecttopic
Projecttopic
-
- Contacteer:
ohh maar die gaat ook weg,daar wordt voor gezorgt
ik wil die peco toch harder zn werk laten doen.

ik wil die peco toch harder zn werk laten doen.

-
- Contacteer:
hier alvast 3 pic's,er volgen nog meer (met raamband)
http://home.planet.nl/~vrien324/r19metvelgen3.jpg
http://home.planet.nl/~vrien324/r19metvelgen2.jpg
http://home.planet.nl/~vrien324/r19metvelgen1.jpg
http://home.planet.nl/~vrien324/r19metvelgen3.jpg
http://home.planet.nl/~vrien324/r19metvelgen2.jpg
http://home.planet.nl/~vrien324/r19metvelgen1.jpg
Veerpoten van een 16V eronder, dan heb je ook meteen een betere wegligging.
Oja, ik weet dat smaken verschillen, maar heb je er al eens over nagedacht om de achterkant van de auto kaal te maken?? Ik denk dat dat erg vet staat. Die uitlaat en die velgen staan erg mooi.
Greetz
Oja, ik weet dat smaken verschillen, maar heb je er al eens over nagedacht om de achterkant van de auto kaal te maken?? Ik denk dat dat erg vet staat. Die uitlaat en die velgen staan erg mooi.
Greetz
-
- Contacteer:
thx you
ik ga je advies in sirieuze overweging nemen,wegligging is wel vereist in de bochten.
De plannen waren om hem 3 a 4 cm te verlagen
12 is leuk,maar vliss is de stad der drempels,dus beetje rekening houden moet ik wel,en ook met wat ik nog van plan ben

ik ga je advies in sirieuze overweging nemen,wegligging is wel vereist in de bochten.
De plannen waren om hem 3 a 4 cm te verlagen
12 is leuk,maar vliss is de stad der drempels,dus beetje rekening houden moet ik wel,en ook met wat ik nog van plan ben

-
- Contacteer:
bij 3 a 4 cm kunnen de ouwe schokdempers er nog onder blijven,bij meer als 4 cm dan moet ik rondom nieuwe schokdempers er onder doen,en dan zal dat nog wel eens lang gaan duren denk ik.die schokdempers geven ze niet echt weg. 
maar moet zegen dat ik er wel over aan het denken ben,en dan meteen koni adjustebel er onder,Dan zal dat wel ff duren voor die er onder gaan,met varlagen zan dat wel oplopen in prijs

maar moet zegen dat ik er wel over aan het denken ben,en dan meteen koni adjustebel er onder,Dan zal dat wel ff duren voor die er onder gaan,met varlagen zan dat wel oplopen in prijs

Voor een 19 is 3 a 4 cm sowieso niet veel. Die dingen staan echt veels te hoog op hun poten! 
Denk dak die van mijn minimaal 6 cm ga verlagen.
Wat ook helpt is ipv 195/45/15 195/50/15 monteren. Zijn goedkopere banden en de auto lijkt lager te zijn. Die van mij staat bijvoorbeeld helemaal niet zo hoog. (met 195/50/15 dus).
Enige nadeel vindt ik dat je achter alleen met de torsi kunt verlagen. heb je voor lekker stugge dempers, heb je achter nog steeds die dweilen van een torsiestaven...

Denk dak die van mijn minimaal 6 cm ga verlagen.
Wat ook helpt is ipv 195/45/15 195/50/15 monteren. Zijn goedkopere banden en de auto lijkt lager te zijn. Die van mij staat bijvoorbeeld helemaal niet zo hoog. (met 195/50/15 dus).
Enige nadeel vindt ik dat je achter alleen met de torsi kunt verlagen. heb je voor lekker stugge dempers, heb je achter nog steeds die dweilen van een torsiestaven...
-
Dan koop je achter toch ook andere sportdempers....
Hehe, zelfde toeter-peco als dat ik onder me clio16v heb hangen 
Volgens mij heb je toen met de ALV nog bij me in de auto gezeten chris, toen we op zoektocht waren naar geld
Of was jij dat niet?

Volgens mij heb je toen met de ALV nog bij me in de auto gezeten chris, toen we op zoektocht waren naar geld

Of was jij dat niet?
Don't walk the grass... smoke it
-
Quote uit een mailtje van improve:jeroen.k schreef:Mag jij me vertellen waar ik die kan kopen1Marcel dLC schreef:Dan koop je achter toch ook andere sportdempers....
Geachte Marcel,
Veren zijn geen probleem, maar om complete sets te vinden bestaande uit veren
en dempers wordt een stuk moeilijker.
Hier een paar prijzen:
- APEX veren, 30mm, normaal 121,-- euro, onze prijs 91,-- euro
- Bilstein dempers sport
* voorzijde, per stuk, 132,--
* achterzijde, 80,-- euro
- KONI dempers sport
Aanbod is niet groot maar hoop dat je er toch iets aan hebt.
M vr gr, Frans Niezink
http://www.improve-tuning.nl
-
Is uit een mailtje vanm september ofzo...
[offtopic]
Kom je die kap nog eens halen....
[/offtopic]
[offtopic]
Kom je die kap nog eens halen....

[/offtopic]
-
- Moderator
- Car: MB
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Als je ooit nog eens een Megane wil, zou ik neit al teveel uitgeven aan deze.chris-r19 schreef:bij 3 a 4 cm kunnen de ouwe schokdempers er nog onder blijven,bij meer als 4 cm dan moet ik rondom nieuwe schokdempers er onder doen,en dan zal dat nog wel eens lang gaan duren denk ik.die schokdempers geven ze niet echt weg.
Een redelijk goedkope oplossing is wat Bart al zei, een set veerpoten van een 19-16v inclusief achterdempers en daar eventueel nog lagere veren onder zetten (standaard zijn deze al iets van een cm 3-4 lager)
-
- Contacteer:
dit is ook een clio pecooxje schreef:Hehe, zelfde toeter-peco als dat ik onder me clio16v heb hangen
Of was jij dat niet?

deze lag in een vergeet hoekje,dus ik zag peco en rvs er op staan,ik heb meteen de chefmonteur aan zn mouw getrokken en gevraagt of die er onder zou passen,dat was geen probleem,wel veel laswerk,maar het resultaat is voor mij zeer zeker geslaagd,ook kwa geluid.
Laatst gewijzigd door chris-mc op di 14 jan 2003 22:04, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Contacteer:
hmm kijk dat ziet er beter uit,ik vraag me alleen af tot hoe ver ik kan gaan zonder te moeten uitbouwen,205 is vrij breed dus ik vraag me af of ik hem wel meteen 6 cm kan verlagen.
Persoonlijk Chris vind ik hem zo niet echt mooi.
Ik hou er meer van als de auto voor wat lager staat als achter.
Maar had het ff snel gedaan.
Ik heb zelf op mijn Coupé een schroefset voor.
Kun je lekker makkelijk experimenteren hoe laag je hem wil hebben.
En achter de torsie zo bij stellen dat de banden niet in de kasten verdwijnen.
Eventueel om aanlopen te voorkomen kun je de randen van de wielkasten nog om laten rollen.
Ik hou er meer van als de auto voor wat lager staat als achter.
Maar had het ff snel gedaan.
Ik heb zelf op mijn Coupé een schroefset voor.
Kun je lekker makkelijk experimenteren hoe laag je hem wil hebben.
En achter de torsie zo bij stellen dat de banden niet in de kasten verdwijnen.
Eventueel om aanlopen te voorkomen kun je de randen van de wielkasten nog om laten rollen.
Dacht je dat????jeroen.k schreef:Enige nadeel vindt ik dat je achter alleen met de torsi kunt verlagen. heb je voor lekker stugge dempers, heb je achter nog steeds die dweilen van een torsiestaven...

Heb jij nog nooit met echt verlaagde torsies gereden.
Reken maar dat die dingen stug worden..... tot het springerige aan toe
Mrtn = Maarten
-
- Contacteer:
Ik neem jullie meningen wel een beetje in 8,als ik hem gelijk vloers verlaag heb je weer dat die achterover leunt als je er wat achterin ligt,zoals een woofer met de nodige versterkers
vandaag is er een nieuwe raamband op gegaan,meteen maar de ruitenwisserbladen vervangen,die waren aan vervanging toe dus........
http://home.planet.nl/~vrien324/r19metraamband.jpg

vandaag is er een nieuwe raamband op gegaan,meteen maar de ruitenwisserbladen vervangen,die waren aan vervanging toe dus........
http://home.planet.nl/~vrien324/r19metraamband.jpg
Jeroen waarschijnlijk heb jij ook 2 torsiestaven achter???? Ik denk dat een achter as met 4 torsie staven al wat meer stevigheid bied. De r19 modellen met 1.7 of grotere motoren hebben dat standaard, dus mischien kan je eens kijken op de sloop. Ik zag er 1 staan op marktplaats voor 50 euro van een 16V.jeroen.k schreef:We zullen zien als die verlaagd gaat worden!
Greetz
Daar heb ik al wel aan zitten denken idd. mede om de schijfremmen achter van een 16v. Ff vraagje tussendoor daarover...
Als ik een achteras van een 16v monteer met schijfremmen, dan moet er ook een remdrukregelaar van een 16v op? En als ik dan voor ook 16v remmen wiil, wat moet ik daarvoor aanpassen? (dus aan de wielophanging enzo, sportdempers en veren komen er sowieso op, dus dat hoeft niet lijkt me).
Als ik een achteras van een 16v monteer met schijfremmen, dan moet er ook een remdrukregelaar van een 16v op? En als ik dan voor ook 16v remmen wiil, wat moet ik daarvoor aanpassen? (dus aan de wielophanging enzo, sportdempers en veren komen er sowieso op, dus dat hoeft niet lijkt me).
Je zal voor de achterremmen idd wel wat moeten sleutelen. Er zit namelijk een lastafhankelijke drugregelaar/verdeler op, dus je moet zien dat je alles erbij krijgt, dan is het niet moeilijk. Zorg ook dat je de rembooster en hoofdcylinder van een 16V krijgt, want deze zijn groter als die van een gewone 19. De voorremmen kan je zonder aanpassingen overzetten. Het is wel aan te raden, want ik kwam met mijn 1.7pmi toch echt wel remkracht tekort met mn trommeltjes achter. 16V remt echt als een idioot.
Succes
Succes