Nee, dat niet, maar als je met een Group A cabarateur rijdt slobbert dat wel meer!Tom schreef:zoveel extreem (motor) getunede GTTŽs rijden er nu ook weer niet rond hier. En als je op 0,9 a 1,0 bar zou zitten lijkt me niet dat het verbruik ineens 1:5 zal worden
[R5 GTT ph2] Slecht starten..
Tom schreef:om het half jaar !!!!!! is dat niet een beetje erg vaak
Als je van je GTT houdt niet, goed onderhoudt is het halve werk toch?
dit is toch eigelijk alleen een grotere sproeier?Floris schreef:Nee, dat niet, maar als je met een Group A cabarateur rijdt slobbert dat wel meer!Tom schreef:zoveel extreem (motor) getunede GTTŽs rijden er nu ook weer niet rond hier. En als je op 0,9 a 1,0 bar zou zitten lijkt me niet dat het verbruik ineens 1:5 zal worden
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
ja ok, maar ik wilde alleen even aangeven dat verreweg de meeste GTTŽs in Nederland geen aanpassingen hebben waardoor ze ineens enorm zouden gaan zuipen. Ik denk dat het vooral te maken heeft met het feit dat ze niet meer al te nieuw zijn (carburateur) en omdat er regelmatig hard mee gereden word (en dat is niks gek, daar zijn ze tenslotte voor gemaakt).
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
ik houd ook van mijn GTT, maar ik heb de afgelopen 2,5 jaar nog geen van die onderdelen vervangen. Hij rijd echter nog steeds prima en heb nooit problemen op dat vlak.Floris schreef:Tom schreef:om het half jaar !!!!!! is dat niet een beetje erg vaak
Als je van je GTT houdt niet, goed onderhoudt is het halve werk toch?
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
**klop** **klop** (ongelakt eiken)Tom schreef:ik houd ook van mijn GTT, maar ik heb de afgelopen 2,5 jaar nog geen van die onderdelen vervangen. Hij rijd echter nog steeds prima en heb nooit problemen op dat vlak.Floris schreef:Tom schreef:om het half jaar !!!!!! is dat niet een beetje erg vaak
Als je van je GTT houdt niet, goed onderhoudt is het halve werk toch?

bij mijn vorige r5 (tr) heb ik in 90000kilometer dat ding nooit vervangen. En volgens mij de voorgangers ook niet (274000 kilometer)...Tom schreef:om het half jaar !!!!!! is dat niet een beetje erg vaak
de bougiekabels zou ik idd eens naar kunnen kijken. die zien er trouwens redelijk nieuw uit.. maar de kabel naar de bobine vind ik een stuk matiger. en die is ook zeker een halve meter te lang. dus daar moet ik nog ff naar kijken. heb er nog 1 achter in de auto liggen...
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Floris schreef:**klop** **klop** (ongelakt eiken)Tom schreef:ik houd ook van mijn GTT, maar ik heb de afgelopen 2,5 jaar nog geen van die onderdelen vervangen. Hij rijd echter nog steeds prima en heb nooit problemen op dat vlak.Floris schreef:Tom schreef:om het half jaar !!!!!! is dat niet een beetje erg vaak
Als je van je GTT houdt niet, goed onderhoudt is het halve werk toch?


Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Wie kent deze symtomen als ik de auto start, slaat hij gelijk aan.. loop een 3 tot 4 seconden en slaat uit opnieuw starten en blijven lopen. Soms slaat hij nog een keer uit maar als hij loopt geen problemen meer (misschien pas bij 5500 toerten)
Och hebben ze daar geen choke voor uitgevonden?
Heb ik idd ook elke morgen, misschien kan het een klein ietsie pietsie valse lucht zijn?

zonder choke slaat hij niet aan... echt 2 of 3 x starten eerder loopt hij niet..Riël schreef:Och hebben ze daar geen choke voor uitgevonden?Heb ik idd ook elke morgen, misschien kan het een klein ietsie pietsie valse lucht zijn?
Ik pomp altijd ff 3 of 4 keer met me gas, sjook uit, starten en lopen als een zonnetje. Sputtert af en toe omdat hij koud is met rijden maar dat is maar 2 straatjes lang.
Ik las helemaal boven in dit topic over verschillende ontstekingen die ik geprobeerd heb en dat er verschil in verbruik zit.
Dit klopt, ontsteking van jelmer erin en dan rijd hij 1 op 15, 3 ontstekingen van me zelf varieren van 1 op 1, 1 op 3 en 1 op 6 met rustig rijden. Nu heb ik een gloednieuwe ontsteking en die rijd 1 op 10 en dan moet ik wel op me rechter voet letten. Anders gaat hij naar de 1 op 6 a 7 als ik het gas goed gebruik. Wat ik altijd doe dus. Rick gt turbo zijn ontsteking loopt ook 1 op 10.
Ik las helemaal boven in dit topic over verschillende ontstekingen die ik geprobeerd heb en dat er verschil in verbruik zit.
Dit klopt, ontsteking van jelmer erin en dan rijd hij 1 op 15, 3 ontstekingen van me zelf varieren van 1 op 1, 1 op 3 en 1 op 6 met rustig rijden. Nu heb ik een gloednieuwe ontsteking en die rijd 1 op 10 en dan moet ik wel op me rechter voet letten. Anders gaat hij naar de 1 op 6 a 7 als ik het gas goed gebruik. Wat ik altijd doe dus. Rick gt turbo zijn ontsteking loopt ook 1 op 10.
voor het starten en als het nodig beetje pompent gas blijven geven als hij af wil gaan slaan...
ff 30 sec motor laten lopen en weg rijden.
Een goed vol geladen accu helpt ook veel met starten. Als mijn accu bijna leeg is loopt hij ook beroerder na het starten.
ff 30 sec motor laten lopen en weg rijden.
Een goed vol geladen accu helpt ook veel met starten. Als mijn accu bijna leeg is loopt hij ook beroerder na het starten.
Voor dat je de motor start,,,pomp je eerst een paar keer,en dan start je hem
Wat ik altijd deed, hoe koud het ook was: choke half omhoog, starten zonder gas te bij te geven en 9 van de 10 keer liep 'ie in 1 keer.
Zelfs na 6 weken stilgestaan te hebben, sloeg 'ie na 3 keer starten probleemloos aan.
Zelfs na 6 weken stilgestaan te hebben, sloeg 'ie na 3 keer starten probleemloos aan.
Ten 1e mijn 5 gtt en nu mijn 11 turbo starten op identieke wijze''s winters: 1 startpoging is nooit genoeg, of je moet inderdaad wat benzine er in pompen met het gas, lijkt me beter om rustig op de 2e poging te wachten. Maar ieder z'n manier..
Ten 2e het gemiddeld verbruik; sinds een tijdje ben ik mezelf aan het aanwennen om wat beheerster en zuiniger te rijden, met name dus om de kosten wat te drukken maar als je dit eens zelf probeert zul je misschien verstelt staan van het resultaat. Merk maar eens hoeveel koppel je moter toch nog heeft bij minimaal gas en wat je eigenlijk (niet) opschiet als je overal voluit rijdt. Bovendien mijn iets minder sterke moter van de 11, die overigens hetzelfde is vebruikt normaal 1 op 10 à 11, ga je het sportiever aanpakken dan stijgt het verbruik best fors natuurlijk, dit is goed te zien als je een verbruiksmeter hebt net als de 11 turbo. Beetje accelleren vergt al snel 15-16 liter op de honderd dus reken maar effe. Als je dit dus constant volhoudt is je tank dus echt wel snel kort. Echter het verbruik op hogere snelheid valt relatief wel mee als je maar niet heel de tijd hoeft te acceleren, natuurlijk.
Tenslotte, tot twee keer toe heb ik hetzelfde euvel gehad waardoor het verbruik kan uitschieten (en lekker gevaarlijk): het membraam van de acceleratiepomp op de carburateur scheurt uit en de benzine stroomt weg. Je kunt het amper merken aan het rijgedrag maar zeker wel aan het bovenste metertje (en de benzinegeur)
Conclusie volgens mij kun je een fabrieksopgave niet vergelijken met je eigen rijstijl (en afstellingen), 1 op 10 is redelijk zeker als het je niet te veel moeite kost.
Ten 2e het gemiddeld verbruik; sinds een tijdje ben ik mezelf aan het aanwennen om wat beheerster en zuiniger te rijden, met name dus om de kosten wat te drukken maar als je dit eens zelf probeert zul je misschien verstelt staan van het resultaat. Merk maar eens hoeveel koppel je moter toch nog heeft bij minimaal gas en wat je eigenlijk (niet) opschiet als je overal voluit rijdt. Bovendien mijn iets minder sterke moter van de 11, die overigens hetzelfde is vebruikt normaal 1 op 10 à 11, ga je het sportiever aanpakken dan stijgt het verbruik best fors natuurlijk, dit is goed te zien als je een verbruiksmeter hebt net als de 11 turbo. Beetje accelleren vergt al snel 15-16 liter op de honderd dus reken maar effe. Als je dit dus constant volhoudt is je tank dus echt wel snel kort. Echter het verbruik op hogere snelheid valt relatief wel mee als je maar niet heel de tijd hoeft te acceleren, natuurlijk.
Tenslotte, tot twee keer toe heb ik hetzelfde euvel gehad waardoor het verbruik kan uitschieten (en lekker gevaarlijk): het membraam van de acceleratiepomp op de carburateur scheurt uit en de benzine stroomt weg. Je kunt het amper merken aan het rijgedrag maar zeker wel aan het bovenste metertje (en de benzinegeur)
Conclusie volgens mij kun je een fabrieksopgave niet vergelijken met je eigen rijstijl (en afstellingen), 1 op 10 is redelijk zeker als het je niet te veel moeite kost.
Ik heb tot nu toe 1 op 12.5 gehaald met een teller die te weinig aangaf. Aerodynamisch is er zeker veel te halen bij een gtt. Eerst al die slecht aansluitende stukken er af. verlagen. 1 ruitenwisser. en je bent al een aardig end. En het blok kan ook een hoop aan veranderen. met de afstelling alleen al. Hoever wil je gaan als je onder de 3000 omw/min blijft gebruikt het motortje niet veel. Tammere nokkenas erin.
Presaties moet je dan niet meer naar kijken.
Derby
Presaties moet je dan niet meer naar kijken.
Derby
Ik heb dat ook al gehad membraam bij accel pomp kapot dat kost idd ook aaardig wat beznine maar ik heb mijn carb vooerzien van een reviasie setje en merkte er eigenlijk weinig verschil mee. Het grootste verschil zit hem in de ontstekingen is mijn ervaring. Nu zal mijn gtt ook wel zuiniger dan 1 op 10 lopen als ik de kop laat reviseren want die is niet helemaal 100% momenteel.5drive schreef: Tenslotte, tot twee keer toe heb ik hetzelfde euvel gehad waardoor het verbruik kan uitschieten (en lekker gevaarlijk): het membraam van de acceleratiepomp op de carburateur scheurt uit en de benzine stroomt weg. Je kunt het amper merken aan het rijgedrag maar zeker wel aan het bovenste metertje (en de benzinegeur)
Conclusie volgens mij kun je een fabrieksopgave niet vergelijken met je eigen rijstijl (en afstellingen), 1 op 10 is redelijk zeker als het je niet te veel moeite kost.
ooit eens ergens gelezen:
in de eerste min. na starten is het verbruik 40l op 100km. In de drie min die daar op volgen is het 30/25 op 100km . Na 5 min is het verbruik is het verbruik terug gelopen tot 17/13 op 100km. pas na 15 min is het het normale verbruik. Dit voor een 4 cil 2.0 liter motor.
Derby
in de eerste min. na starten is het verbruik 40l op 100km. In de drie min die daar op volgen is het 30/25 op 100km . Na 5 min is het verbruik is het verbruik terug gelopen tot 17/13 op 100km. pas na 15 min is het het normale verbruik. Dit voor een 4 cil 2.0 liter motor.
Derby
klopt
Ik heb een chrysler le baron cabrio gereden
en na het starten was het even hangen op zeventig, naar 50 en dan in een paar minuten langzaam naar de gebruikelijke 18/20
Ook bij optrekken 90, 70, 30 :-D zuip zuip
Ik heb een chrysler le baron cabrio gereden

en na het starten was het even hangen op zeventig, naar 50 en dan in een paar minuten langzaam naar de gebruikelijke 18/20

Ook bij optrekken 90, 70, 30 :-D zuip zuip
milieu wetgeving in amerika ?
volgens mij hebben ze daar geeneens een ministerie/afdeling voor.
Ik denk dat het enige is wat bestaat en lijst met giftige stoffen die je niet zomaar overal weg mag pleuren en dan heb je het wel gehad.
Het was wel echt een pornobak eerste klas *droomt weg* mooi was die tijd...
volgens mij hebben ze daar geeneens een ministerie/afdeling voor.
Ik denk dat het enige is wat bestaat en lijst met giftige stoffen die je niet zomaar overal weg mag pleuren en dan heb je het wel gehad.
Het was wel echt een pornobak eerste klas *droomt weg* mooi was die tijd...
-
- Berichten: 331
- Lid geworden op: do 11 jul 2002 21:16
- Locatie: Assen
Ik ben naar de Ardennen geweest en kon met een volle
tank uit Bastone zo naar huis rijden.
Nou had ik de co schoef wel een slinger gegeven.
En hing de auto wat in de achteras.(Was dus lager.)
Maar ik heb er wel zo 1 op 14 mee gereden
.
En dat beviel me prima!
Wat ook natuurlijk meespeelt is dat de motor constant
op bedrijfs temp. was.
Want met de choke en koude motor zuipen die C blokjes wel wat.
tank uit Bastone zo naar huis rijden.
Nou had ik de co schoef wel een slinger gegeven.

En hing de auto wat in de achteras.(Was dus lager.)
Maar ik heb er wel zo 1 op 14 mee gereden

En dat beviel me prima!
Wat ook natuurlijk meespeelt is dat de motor constant
op bedrijfs temp. was.

Want met de choke en koude motor zuipen die C blokjes wel wat.

Getting as fast as i can in a renault powerd brick on wheels.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
niet mauwen gewoon gas ( das misschien ook wel een idee op GAS gaan rijden kost minder )geven en als de tank leeg is gewoon weer vol gooien , en denken een hobby mag geld kosten , screepAbel schreef:
