hoi ik heb een vraag en die is als volgt
ik moet mijn kachelradiateur vwervangen van mijn renault 19.
moet ik daar echt helemaal mijn dashboard voor uit bouwen?
ik hoop dat iemand mij het even kort uit kan leggen.
bij voorbaat dank.
kachelradiateur r19
- Geert Claes
Ik vrees dat er toch een groot deel van uw dashboard los zal moeten gemaakt worden. Ik heb er geen ervaring mee bij een R19
Ik heb het wel al eens gedaan bij de GTT van Mark, en op het werk, maar dat zijn alleen spleetoogauto's, en daar moet in bijna alle gevallen een deel van het dashboard los.
ik heb ff een link naar het topic van toen wij die van mark vervangen hebben
http://www.renault-tuning.com/en/forum/ ... elradiator
Ik heb het wel al eens gedaan bij de GTT van Mark, en op het werk, maar dat zijn alleen spleetoogauto's, en daar moet in bijna alle gevallen een deel van het dashboard los.
ik heb ff een link naar het topic van toen wij die van mark vervangen hebben
http://www.renault-tuning.com/en/forum/ ... elradiator
ik heb er ook het hele dashboard voor uitgebouwd.
maar ik vind het dashboard uitbouwen van een 19 niet zo'n enorm karwei.
ik heb er ongeveer een dag over gadaan.
en dat in rustig tempo.
wees blij dat je geen citroen xantia hebt daar is het pas een kut karwei.
maar ik vind het dashboard uitbouwen van een 19 niet zo'n enorm karwei.
ik heb er ongeveer een dag over gadaan.
en dat in rustig tempo.
wees blij dat je geen citroen xantia hebt daar is het pas een kut karwei.
SEIZE SOUPAPES CABRIO
-
Ik heb ooit een collega van me bij Reno dealer een kachelradiateur zien vervangen ZONDER das-demontage, maar vraag niet hoe!
Beste is toch gewoon je dash uitbouwen.
Beste is toch gewoon je dash uitbouwen.
Ga eens bij de renault garage lang, die kunnen je vast wel vertellen hoe het moet en hebben er ook ervaring mee. Als blijkt dat het idd kan zonder je dash uit te bouwen sla je jezelf voor de kop als je daar achteraf achter komt.
Succes
P.S Maak wat foto's als het kan :-D
Succes
P.S Maak wat foto's als het kan :-D
-
Dat ging gepaard met KRAKEN en wringen en buigen van dashboard.
Als je een ouw hok hebt kun je dat wel doen, maar als het een 16v is ofzo, dan zou ik het netjes doen en gaan voor 100 procent heelhouden. Gewoon een zaterdag voor uittrekken.
Als je een ouw hok hebt kun je dat wel doen, maar als het een 16v is ofzo, dan zou ik het netjes doen en gaan voor 100 procent heelhouden. Gewoon een zaterdag voor uittrekken.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Trek er bij een 19 16v maar rustig 1,5 dag voor uit.
Mijn maatje Jeroen (Automonteur, rijdt ook 19 16v) heeft de mijn ook vervangen bij ons op de zaak. Hij was vrijdag middag om 16.00uur begonnen (tot 21.00uur)en was zaterdag om de zelfde tijd ongeveer klaar.
Inderdaad het hele dashboard moet er uit als je het netjes doet. Gelijk je ventilatie roosters en slangen ontbladeren.
Je kan ook alleen de onderkant los halen, Een man dan het dashboard omhoog trekken de andere gelijk de radiateur vervangen en hopen dat ie goed zit.
Veel Succes
Mijn maatje Jeroen (Automonteur, rijdt ook 19 16v) heeft de mijn ook vervangen bij ons op de zaak. Hij was vrijdag middag om 16.00uur begonnen (tot 21.00uur)en was zaterdag om de zelfde tijd ongeveer klaar.
Inderdaad het hele dashboard moet er uit als je het netjes doet. Gelijk je ventilatie roosters en slangen ontbladeren.
Je kan ook alleen de onderkant los halen, Een man dan het dashboard omhoog trekken de andere gelijk de radiateur vervangen en hopen dat ie goed zit.
Veel Succes
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
het dashboard van de 19 16v is vrij makkelijk eruit te krijgen het zijn 4 moeren die los moeten en bij de deuren aan allebei de kanten de massa ff los gooien stuur eraf halen en je kan het hele ding eruit halen let wel op dat je kabels naar de accu en naar je verlichting aan de voorkant ook ff los maakt
ik heb in 2.5 uur mijn dashboard vervangen voor een andere en had dit nog nooit gedaan.
suc6
ramon 16V
ik heb in 2.5 uur mijn dashboard vervangen voor een andere en had dit nog nooit gedaan.
suc6
ramon 16V
ik heb gisteren nog een oud reno collega gesproken die vervangt een kachel radiateur van een 19 en een half uur.
gaskabel loskoppelen.
rempedaal losmaken van de rembekrachtiger zodat hij helmaal naar beneden kan.
onderkant van het dashboard losmaken (waar het paneeltje van de kachel zit en je kunt hem er met wat gevring wel uithalen.
gaskabel loskoppelen.
rempedaal losmaken van de rembekrachtiger zodat hij helmaal naar beneden kan.
onderkant van het dashboard losmaken (waar het paneeltje van de kachel zit en je kunt hem er met wat gevring wel uithalen.
SEIZE SOUPAPES CABRIO