Ok zoals de kop al zegt ben ik op zoek naar het schakel schema van de mistlampen van een clio 1. En wat moet ik hebben als ik dit wil inbouwen in een andere auto.
Ja het is voor een andere auto. Voor de corsa a van mijn zusje. ze vindt de standaard ronde mistlampen van een corsa niet mooi maar die van een clio wel.
Hoe ziet de schakeling er uit? wat moet ik hebben? en wie heeft hier ervaring mee (al dan niet renault).
Ik weet dat jullie me willen helpen, maar toch bij voorbaad dank.
Gr Frits
P.s. het electrisch schema van de corsa heb ik al wel.
[corsa]mistlampen clio
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
Laatst gewijzigd door Gerald op vr 10 jan 2003 12:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Project: GTT Blue Sport
-
- Moderator
- Car: MB
kun je niet gewoon de armaturen omwisselen?? (als dat lukt met de bumper natuuurlijk, maar dat probleem heb je toch). Mischien moet je ook even een ander wattage gebruiken zoals in de corsa gebruikt is.
Ik vind namelijk de vraag een beetje vreemd
Ik vind namelijk de vraag een beetje vreemd
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Oke dan.
Poging 2.
ik wil de mislampen van een clio 1 in een corsa A bouwen. de corsa heeft nu geen mistlampen.
hoe ziet het schakel systeem van een clio er uit en kan ik dit zonder problemen in een corsa bouwen?
Dus: wat heb ik nodig?
hoe ziet het schakelsysteem er uit?
welke problemen zijn er te verwachten?
en wie heeft er ervaring mee?
B.v.d. Frits
Poging 2.
ik wil de mislampen van een clio 1 in een corsa A bouwen. de corsa heeft nu geen mistlampen.
hoe ziet het schakel systeem van een clio er uit en kan ik dit zonder problemen in een corsa bouwen?
Dus: wat heb ik nodig?
hoe ziet het schakelsysteem er uit?
welke problemen zijn er te verwachten?
en wie heeft er ervaring mee?
B.v.d. Frits
-
- Moderator
kijk, dat woordje GEEN is wel van wezenlijk belang natuurlijk.
Wat ik zou doen:
Haal een kabelboompje van de corsa en sluit daat de clio lampen op aan.
Hoe wil je het eigenlijk gaan doen met de bumper.
veeleisende zus heb jij trouwens 
Wat ik zou doen:
Haal een kabelboompje van de corsa en sluit daat de clio lampen op aan.
Hoe wil je het eigenlijk gaan doen met de bumper.

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Probleem!
deze corsa heeft standaard geen mistlampen. en dus zo ver als ik het kan vinden ook geen bekabeling er voor.
mocht ik de kabels van een clio gebruiken wat mis ik dan of wat moet ik xtra hebben?
en dus automatisch hoe ziet het schakel systeem er uit.
Veel eisende zus? ja nou ja ik vind het ook niet erg om me er in te verdiepen hoe dat zit. de auto is nu bijna af op een paar kleine dingen na zal binnenkort wel eens een foto posten.
Gr. frits
deze corsa heeft standaard geen mistlampen. en dus zo ver als ik het kan vinden ook geen bekabeling er voor.
mocht ik de kabels van een clio gebruiken wat mis ik dan of wat moet ik xtra hebben?
en dus automatisch hoe ziet het schakel systeem er uit.
Veel eisende zus? ja nou ja ik vind het ook niet erg om me er in te verdiepen hoe dat zit. de auto is nu bijna af op een paar kleine dingen na zal binnenkort wel eens een foto posten.
Gr. frits
kan je niet gewoon heel simpel wat draden trekken, spanning erop, schakelaar op het dash en klaar?
Immer wieder die verdammte Holländer
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
dat was ook de bedoeling maar ik ben niet zo hanidg om zo maar ergens stroom op te zetten.
ik wil dus weten of er nog meer is dan alleen een lampje, schakelaar en wat draden? iets van een schakel relais of iets.
Daar zou ik het schema voor willen gebruiken. heeft iemand die voor me???
Gr. Frits
ik wil dus weten of er nog meer is dan alleen een lampje, schakelaar en wat draden? iets van een schakel relais of iets.
Daar zou ik het schema voor willen gebruiken. heeft iemand die voor me???
Gr. Frits
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
dat lampje zit bij een corsa in de schakelaar van de mistlampen. en die heb ik al wel.robclio16V schreef:Niet vergeten om er een relais tussen te zetten en eigenlijk is een lichtje op je dashbord ook verplicht.....
waar kan ik dat relais vinden?? ergens onder de motor kap?? geef eens een hint!!
Gr. Frits
-
- Moderator
maar je hebt toch al een schema dat bij de auto past!!!!! dan doe je gewoon dezelfde lamjes in de clio-mistlampen als volgende de corsa word voor geschreven en dan werkt het wel denk ik
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Ok maar ik heb geen relais van de corsa!Tom schreef:maar je hebt toch al een schema dat bij de auto past!!!!! dan doe je gewoon dezelfde lamjes in de clio-mistlampen als volgende de corsa word voor geschreven en dan werkt het wel denk ik

En als ik het dan zo origineel wil houden is er de minste kans op problemen. maar misschien moet ik het ook gewoon maar gokken?
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Als ik het redt om vrijdag te komen zou ik het heel prettig vinden als je dat voor me zou willen doen. en als ik er aan denk neem ik het schema van de corsa ook wel mee dan.
ik ga onder tussen eens kijken op de sloop voor een origineel renault relais en lampjes.
Alvast bedankt iedereen.
Gr. Frits
ik ga onder tussen eens kijken op de sloop voor een origineel renault relais en lampjes.
Alvast bedankt iedereen.
Gr. Frits
Ik zou gewoon het schema van de corsa aanhouden (wat zo goed als hetzelfde zal zijn als dat van de clio) en daar dus de clio lampen op aansluiten. In zowel de corsa als de clio mistlamp zal wel een H3 55 watt lamp gebruikt worden, dus kwa "wattage" oftewel de stroom die er gaat lopen is er dan geen verschil.
btw: Ik vind die grote ronde standaard dingen wel grappis op een corsa, maar over smaak valt niet te twisten natuurlijk :-D
Succes
btw: Ik vind die grote ronde standaard dingen wel grappis op een corsa, maar over smaak valt niet te twisten natuurlijk :-D
Succes
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Ok even een kleine update:
Ondertussen heb ik gevonden op de sloop:
1 set mistlampen met achterplaat
de kabels tot aan de koplampen.(zoals bij een clio zit, tot aan rechterkoplamp dus.
Maar dan. waar zit het schakel relais voor de mistlampjes?? als ik deze heb kom ik er verder wel uit denk ik.
Gr.Frits.
P.s. FotoŽs komen na het weekeind
Ondertussen heb ik gevonden op de sloop:
1 set mistlampen met achterplaat
de kabels tot aan de koplampen.(zoals bij een clio zit, tot aan rechterkoplamp dus.
Maar dan. waar zit het schakel relais voor de mistlampjes?? als ik deze heb kom ik er verder wel uit denk ik.
Gr.Frits.
P.s. FotoŽs komen na het weekeind
dat is geen speciaal relais ofzo, het is gewoon een 5 polig maakrelais. Maar dat relais bevind zich waarschijnlijk in de zekeringskast onder je hanschoenenvakje. Maar voor de duidelijkheid, je kan dus ook bij wijze van spreken het relais van je achteruitverwarming of grootlicht gebruiken, dat zijn ook maakrelais.
Succes
Succes
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Zoals beloofd een paar fotoŽs van de corsa.
[img]http://members1.chello.nl/~g.bennink/ge ... antoud.JPG[/img]
voor de operatie
[img]http://members1.chello.nl/~g.bennink/ge ... corsa2.JPG[/img]
en na de operatie
[img]http://members1.chello.nl/~g.bennink/ge ... corsa4.JPG[/img]
en hier moeten straks de mistlampjes in.
Gr. Frits
[img]http://members1.chello.nl/~g.bennink/ge ... antoud.JPG[/img]
voor de operatie
[img]http://members1.chello.nl/~g.bennink/ge ... corsa2.JPG[/img]
en na de operatie
[img]http://members1.chello.nl/~g.bennink/ge ... corsa4.JPG[/img]
en hier moeten straks de mistlampjes in.
Gr. Frits
-
- Car: Talisman sedan
- Contacteer:
De vriendin kijkt wel kwaad.... 
Cleaned Style
Projecttopic
Projecttopic