Half/Vol synthetisch: checken?

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Is er een mogelijkheid om na te gaan of er vol of half-synthetische olie in je blok zit? Ik heb, zoals jullie misschien wel gelezen hebben, een Williams gekocht. De vorige eigenaar vertelde me dat hij er 5w30 van Valvoline ingooide, nadat hij verschillende olien had geprobeerd. Met deze olie liep het blok het best: geen tikkende klepstoters, ook niet bij lage temperaturen.

Maar nu ben ik vergeten te vragen of dit vol of half synthetische olie is! Valvoline levert van beide types een 5w30 olie.

Kan ik dit (laten) checken?
gille
Contacteer:

Merijn schreef:Is er een mogelijkheid om na te gaan of er vol of half-synthetische olie in je blok zit? Ik heb, zoals jullie misschien wel gelezen hebben, een Williams gekocht. De vorige eigenaar vertelde me dat hij er 5w30 van Valvoline ingooide, nadat hij verschillende olien had geprobeerd. Met deze olie liep het blok het best: geen tikkende klepstoters, ook niet bij lage temperaturen.

Maar nu ben ik vergeten te vragen of dit vol of half synthetische olie is! Valvoline levert van beide types een 5w30 olie.

Kan ik dit (laten) checken?
vorige eigenaar ff opbellen kerel :wink: :wink:
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Is dat de enige oplossing? Dat kan ik inderdaad doen, ja... Maar het is misschien wel makkelijk om te weten hoe ik het uberhaupt kan checken. :)

Toch bedankt voor de tip! ;)
Steven
Car: M536

Kweenie of die olie wel okeej is voor je blok, beste kun je gewoon de hele boel vervangen door wat Reno voorschrijft of iets wat daarop lijkt. (volgens mij is 10W40 std, maar je kan dan wel 5W40 nemen, denk ik)

Weet je gelijk dat je goed zit :)
Riël
Über-Spammer

Of alles eruit, en je 5w30 volsyntheet erin gooien.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Anonymous

lijkt me ook het beste alles eruit en de goede erin,ben je er echt zeker van wat er in zit,toch :)
Anonymous

In de F7R en F7P blokken gaan met volsynthetische olie de klepstoters flink tikken. Pak gewoon ELF 10W40 synthese.
-Ray-
Contacteer:

al dat geneuzel over vol en half, kijk gewoon naar de gradatie van je olie, als die maar goed is.
Immer wieder die verdammte Holländer
clio_rally
Contacteer:

-Ray- schreef:al dat geneuzel over vol en half, kijk gewoon naar de gradatie van je olie, als die maar goed is.
Haha, natuurlijk. Vol syntheet of mineraal maakt nogal een verschil... Zeker zonde om in een motor die altijd op mineraal gereden heeft af te toppen met vol-syntheet, kun je zeker van zijn dat al je oliekeerringen gaan lekken...
:lol:
Gijs
Bezemer Rally Team
http://www.Bezemer-Rally.nl

" 'cause quitters never win and winners never quit..."
Plaats reactie