Welke kabel vervangen bij het overbouwen van 1100 -> GTT

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Geert Claes

Gisteren was ik met kevin aan het praten over zijn project van een GTT-blok in zijn cabrio (1100) te steken. Welke kabels moeten er allemaal worden aangepast?
En kan het dat er een deel van de kabel door de chassisbenen helemaal naar voor loopt ( vertrekkende van ander het dashboard). Hoe krijgen we deze er dan uit? En de nieuwe er dan in?

Zijn er hier mensen die al eens een gelijkaardige operatie hebben uitgevoerd, en kunnen die dan meer duidelijkheid scheppen i.v.m. het aanleggen van de kabels
Riël
Über-Spammer

Veel omgelegd hoeft er niet, tenminste, erg veel kabels zitten er niet aan de gtt!

Alleen de kabeltjes van de dashboardlampjes van het blok (dus voor oliepeil en druk, turbodruk, koelvloeistoftemp, en kmteller en toerenteller). Voor de rest kun je de bekabeling van de 'auto' zo laten, lijkt me.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Geert Claes

Voor alle duidelijkheid, hier is het slachtoffer.

http://users.skynet.be/fa206667/r5_cabrio.htm
Riël
Über-Spammer

Sjiek man, beter nog een foto van onder de kap erbij!
Geert Claes

Het is niet mijn auto he, en ook niet mijn site, maar ik was nieuwschierig om te weten hoe het ineen zat.
kevinb
Contacteer:

[img]http://users.skynet.be/fa206667/images/ ... %20001.JPG[/img]
Zo, dit is de cabrio, hoe hij nu is..

[img]http://users.skynet.be/fa206667/images/ ... %20013.JPG[/img]
Hier kan niet mee geleeft worden... :p
Riël
Über-Spammer

Komt wel redelijk overeen toch? Ik zou het hele subframe van een gtt eronder hangen, gewoon de cabrio eroverheen tillen! Dan heb je gelijk alles goed. Je kan de bestaande electronica waarschijnlijk gewoon aansluiten, paar extra kabels zitten bij het gtt blok, voor het gtt dashboard. Wel ff kijken hoe je radiateur en intercooler kwijt gaat komen, en vergeet die benzineverdeler bij het passagiersvoorwiel niet :) Verder nog wat? Iemand?
kevinb
Contacteer:

Zo zou hij moeten worden, [img]http://users.skynet.be/fa206667/images/Renookes/1.jpg[/img]

en dan met de kleur van de focus...
[img]http://users.skynet.be/fa206667/images/ ... 72_IMG.JPG[/img]

en de motor, en de velgen, van de deze, snik, (R.I.P)

[img]http://users.skynet.be/fa206667/images/ ... /kevke.JPG[/img]
Mrtn
Car: R5GTT

Volgens mij nix, het zijn allebei caburateurmotoren en je gaat niet van carb naar inj, dus geen geleuter met geschakelde +jes aanleggen. De functies die het blok v/d GTT heeft zal niet in het kabelboompje van de 1.1 zitten, zoals turbodrukmeter en andere grappen......
Mrtn = Maarten
Steven
Car: M536

Nou kweenie ik denk dat je em toch nodig zult hebben, maargoed ik ben nie tzo'n electrisch wonder. Me eigen GT zit ook nog vol storinkjes :)

Hoezo is je blauwe rip?
Riël
Über-Spammer

Leg om dat ding! Als je je eigen gtt blok kent, dan is omleggen niet lastig. Ja alleen als je het zonder brug en dergelijke moet doen dan maar dat buiten beschouwing.
kevinb
Contacteer:

De blauwe dient als donor auto voor de cabrio, er zit een goed blok in, nieuwe alu intercooler, nieuwe koppakking van BB, een dump valve, en nog wat andere rommel, als ik de blauwe terug in orde maak, (wat op zich niet zo veel werk is, dorpels oplassen, en de blutsen er uithalen.)
Maar dan moet ik wel een paar onderdelen wéér gaan bij kopen, en dan word het me iets te kostelijk.
nog een set velgen enzo...$$ :(
Moet ook denken dat er hier dan voor 4 auto's verzekering en taksen betaald moeten worden, plus dan nog de afbetaling voor de focus, dan kan ik beter gaan werken voor de auto's. :(

Dus...
Het doet pijn aan men hartje, maar de gt, gaat naar de renohemel. snik, snik...
Maar in de plaats komt een cabrio-ke dat toch nog iets exclusiever is, en waar ik men tijd en geld weer voor een groot deel kan insteken dan. :D
Geert Claes

Geld zal er rap genoeg inzitten.

Ff een andere vraag. Waar moet nog allemaal op gelet worden bij zulke oppertaties. Past die voor de rest helemaal, of moeten er nog dingen aangepast worden wat carosserie ofzo betreft.
catrinus

Wat ik weet van een gtt is dat die een verstevegings plaat heeft in de dorpels. Tenminste dat vertelde de spuiter mij. Een normale 5 heeft dit niet. Die verstevegingsplaat zit in het achterste gedeelte van de dorpel. Dus dat gedeelte bij de achterscherm.
There will be plenty of time to rest when your dead
Tom
Moderator
Car: MB

aangezien de blauwe auto als donor dient zou het wel moeten lukken denk ik. Je kunt immers afkijken :p

Weet je wel zeker dat je de blauwe daarvoor wilt opofferen? Persoonlijk zou ik het niet doen.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Riël
Über-Spammer

Je mist de schijven achter ook.
Steven

Ik heb nog een complete GT achterbrug liggen inclusief klauwen :)
Floris
Contacteer:

welke kabel vervangen?

de sleepkabel :lol: :lol:
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

Als die blauwe toch weg gaat naar de sloop waarom pak je dan niet de kabels van die?? heb je alles wat nodig is. en dan het dashbord en de achterbrug??

dan ben je toch in een keer klaar? Of snap ik nu iets niet??.

Gr. Frits
Geert Claes

Voor alle duidelijkheid, in principe zijn alle nodige onderdelen dus aanwezig van die blauwe. Maar we moeten wel weten welke er wel en welke er niet vervangen moeten worden.
Riël
Über-Spammer

Ik zou gewoon alles omzetten. Ophanging enzo zal bij de gtt toch een slag beter zijn.
Geert Claes

ja ok, ik denk dat kevin dat wel van plan was met die ophanging, ik had het eerder over dingen zoals BV het subframe, welke delen kabelboom kunnen blijven dienen, welke niet, zulke zaken....
Moeten we het ganse dashboard overzetten of slechts bepaalde delen,.....

Alles wat je te binnen schiet dat anders is of kan zijn, dat zet je hier maar neer.
da-goof
Contacteer:

als je zo rigoreus te werk gaat vraag ik me af of je het niet beter om kunt draaien. Ik bedoel, een cabrio maken van die blauwe ipv de cabrio op te bouwen naar gtt. Ik zou idd die blauwe niet gaan slopen. Verkoop hem gewoon als je die cabrio hebt omgebouwd met her en der bijeen gekochte en geschraapte gtt onderdelen. moet toch niet al te moeilijk zijn dacht ik zo.
Riël
Über-Spammer

De kabelboom blijft gewoon liggen, daar hoef je nix aan te doen hoor, hoogstens een kabeltje bijtrekken of niet gebruiken. Voor het dashboard moet je es kijken of je de tellers van de gtt gewoon erin krijgt. Dan moet je dus die tellerkabel van de cabrio door die van de gtt vervangen (electrisch dus hé) Binnenin moet je dan nog kabeltje trekken voor de oliedrukmeter en de turbodrukmeter en that's it wat de kabeltjes betreft!
Geert Claes

Waarom kevin de blauwe afbeekt ipv verkoopt moet je aan hem vragen, maar momenteel ziet hij er niet meer zo uit als op de foto. En kevin zei ook dat zijn dorpels aan de roestige kant waren. En aan beide kanten achteraan zit nu een serieuze bluts voor het wiel. De voorbumper is tijdelijk vervangen door een zwarte gebarste bumper, maar dat is denk ik alleen omdat de andere verbouwt word.
hitman

jongens dit lijkt(motorisch dan)op mijn aankomend projectje:ik ben van plan,om zo snel mogelijk aan mijn clio iets te veranderen.
namelijk om in mijn clio 1.1 een gtt motor te bouwen,dus ga vooral door met dit topic :D heb ik ook veel aan haha.vooral i.v.m bekabeling en onderstel :wink:

groetjes tom

p.s. als iemand dit al eens bij een clio gedaan heeft PM me dan want het duurt niet zo heel lang meer voor ik ga beginnen,en zou hier wel wat meer achtergrond info over willen krijgen :)
mijn clio zegt pssssjjt

a computer is like an airconditioning,it stops working when you open windows
Geert Claes

tof, dan gaat het een wolf worden in plaats van een schaap.

Ik denk dat ik je auto ken, was je deze zomer niet in maasmechelen? Ik denk dat je naast mijn clio stond. Het zou wel een leuk projectje zijn om een GTT blok in een clio te leggen. 8)
Gerald
Über-Spammer
Contacteer:

Inderdaad zijn wij (tom en ik) in maasmechelen geweest.

Als hij er aan begint zal ik ook nog wel eens aanwezig zijn en houden we jullie vanzelf op de hoogte.

Gr. Frits
Mrtn

Het dashboard van een GTT is veel mooier en oogt veel luxer dan die van een 1.1, deze heeft dat maandlandschapplastic. de kabeltjes van het klokkenpaneel moet je dus omgooien. Verder moet je de steunen van de GTT gebruiken, steunen van een 1.1 zijn anders van vorm waardoor je GTT blok er niet goed in komt te hangen. Verder moet je ook die assen gebruiken, bovendien moet je bij beide auto's de stekkerbezetting van het blok even controleren (linksvoor onder de koplamp), als deze niet verschillen ken je plug en playen. Alleen zal er in het kabelboompje van de 1.1 die naar de dash loopt minder functies hebben als de GTT, zoals toerenteller, temp. meter, turbodruk etc. Aanleggen duidt het advies...
Mrtn = Maarten
Steven

Waarom niet in 1x hele subframe eronderuit met de hele aandrijflijn er nog aan en die onder die cabrio stoppen....

Dat lijkt me wat makkelijker, dan kun je ook mooi de kabelbomen goed bekijken.
Geert Claes

Dat is inderdaad een optie.
Dit topic werpt zijn vruchten af denk ik
Zo komen we er wel

:D :D :D :D :D :D
Mrtn

Steven (Fiets) schreef:Waarom niet in 1x hele subframe eronderuit met de hele aandrijflijn er nog aan en die onder die cabrio stoppen....

Lijkt mij niet makkelijker
Mrtn = Maarten
Gerald
Über-Spammer
Contacteer:

waarom niet?? vertel leg uit a.u.b.

je moet toch het versterkte subframe van een gtt hebben of zie ik dat verkeerd?? dus waarom niet compleet overbouwen dan?

Gr. Frits
Steven

Mrtn schreef:
Steven (Fiets) schreef:Waarom niet in 1x hele subframe eronderuit met de hele aandrijflijn er nog aan en die onder die cabrio stoppen....

Lijkt mij niet makkelijker
Maar dat is het uiteindelijk wel, enige probleem is dat je even onder de auto moet zijn om dat subframe los te maken.
Daarna kun je gewoon met 2-4 man even de carroserie optillen (of je ben creatief met rijdende krikken) en het boeltje eronder vandaan trekken.

Das bijna even veel werk als takelen en dit heet als voordeel dat het zo ongeveer plug&play is.
da-goof
Contacteer:

Dat wordt nogal een "projectje" als ik het zo lees. Motor+subframe overbouwen, de halve kabelboom aanpassen, dashboard aanpassen of overbouwen, de stoelen zullen ook wel uitgewisseld worden, de wagen moet gespoten worden, dus dan zullen er ook wel gtt bumpers op komen en die plastic kappen op de zijkant er vanaf. (jezus wat een zin)
Kortom, het komt bijna neer op volledig strippen en dan weer opbouwen volgens gtt specs. Dat kost de nodige tijd, maar lijkt me wel een ontzettend leuk project. Maar evengoed blijf ik het jammer vinden dat die blauwe gtt eraan moet geloven.
Plaats reactie