Ik ben me vraagbaak kwijt maar ik had er wel in gelezen dat de oplaadstroom van een standaard dynamo rond de 60 zat ofso??? Die van een r5 diesel rond de 70 dacht ik.
Mijn vraag is nu aangezien ik best wel wat ICE-plannen heb voor de toekomst : kan ik me dynamo upgraden voor een andere, bv een die van een diesel of iets beters?? (Ander model renault of merk?)
Een optima is leuk voor korte trek stroompies ma het opladen van gel-accu's is trager dan van zuur-accu's. En het feit in alle audio werelden is: de voeding is 1 van de belangrijkste dingen.
Wie kan me een leuk ideetje geven? Ik heb een goed werkende originele dynamo hier al liggen, een yellow optima en 2 maal een 1Farad Condensator.
[r5gtt] Dynamo 'upgrade'
Hier bij ons in de buurt is een bedrijf dat startmotoren en dynamo's enz... reviseert . Zij kunnen een dynamo voorzien van een andere soort windingen (meer , dikker , ??) waardoor deze krachtiger wordt . Je kan misschien eens informeren bij een soortgelijk bedrijf in je buurt ... 
Op de sloop eens zoeken naar een andere. Het passend krijgen is meestal wel te doen.
Maar wat me net te binnen valt, een vriend van me heeft een corrado, en daar doen ze spelen met de poelies
ik weet niet of een dynamo daar tegen kan, maar theoretisch moet het toch wat uitmaken als je die wat meer toeren gaat laten draaien?
Maar wat me net te binnen valt, een vriend van me heeft een corrado, en daar doen ze spelen met de poelies

je kunt een poging bij de renault dealer doen om een Group n dynamo te bestellen. Deze leverd volgens de catalogus 75a. Dit is het bestelnummer volgens de catalogus: 77 11 066 756.
There will be plenty of time to rest when your dead