[clio] Side skirts
-
- Moderator
- Car: Megane
Ja mijn vraag is dus hoe je het beste side skirts kan bevestigen??? met een speciale kit of zo????
Who can help me?????
Who can help me?????
Laatst gewijzigd door Patrick RS op ma 13 jan 2003 23:10, 2 keer totaal gewijzigd.
misschien in je eigen profieletje kijken om al je eigen posts te bekijken?! is maar een idtje...Mrtn schreef:kheb t een x zo uitgebreid mogelijk verteld/opgeschreven. kan het zelf niet meer terug vinden, maar zal vast wel door iemand op te speuren zijn.

-
- Contacteer:
zelf even zoeken kan ook geen kwaad 

ITdAnGeR is nu beter bekend als: Rob_16V_Zwolle
Get used to it
or else ......... 
Get used to it

Dat is een ideetjeedwinvr schreef:misschien in je eigen profieletje kijken om al je eigen posts te bekijken?! is maar een idtje...Mrtn schreef:kheb t een x zo uitgebreid mogelijk verteld/opgeschreven. kan het zelf niet meer terug vinden, maar zal vast wel door iemand op te speuren zijn.
Mrtn = Maarten
De skirts waren compleet met klemmen, de middenpunten van die klemmen heb ik afgetekend op de dorpels zodat deze er goed op kwamen te zitten.
(Als de sloopauto er nog staat ken je daar ook de maten van overnemen)
Draad M6 past in deze klemmen.
Vervolgens had ik 'jack-nugles'in de dorpel gezet.
Dit zijn busjes met draad erin die je kunt aanknijpen met een popnageltang met een tapeind.
Je boort dus de gaten in je dorpel (de dikte van die jack-nugles) waar je deze jacks indrukt en aanknijpt. Dan pak je een stukje draadstang (2cm) die je ongeveer 1 cm in jack-nugle draait.
Als je dit bij allemaal hebt gedaan, kun je je skirt erop drukken. Doordat deze M6 precies past in die klemmen ken je 'm goed aandrukken.
VERGEET alleen absoluut NIET dat als je de gaten hebt geboord deze in de menie te zetten, bovendien heb ik er voor het indrukken van deze busjes nog vuil-en waterafstotende vaseline (van Shell (merk) bruin plakkerig spul) tussen gesmeerd en na het indraaien van de draadstangetjes weer, tegen het roesten. De onderkant van de skirt moet je dan nog even vastpoppen en de bovenkant van de skirts (waar de bovenkant tegen de dorpel leunt) even netjes kitten.
Zo zitten ze goed vast, roest niet weg en staat netjes.
Gevonden
(Als de sloopauto er nog staat ken je daar ook de maten van overnemen)
Draad M6 past in deze klemmen.
Vervolgens had ik 'jack-nugles'in de dorpel gezet.
Dit zijn busjes met draad erin die je kunt aanknijpen met een popnageltang met een tapeind.
Je boort dus de gaten in je dorpel (de dikte van die jack-nugles) waar je deze jacks indrukt en aanknijpt. Dan pak je een stukje draadstang (2cm) die je ongeveer 1 cm in jack-nugle draait.
Als je dit bij allemaal hebt gedaan, kun je je skirt erop drukken. Doordat deze M6 precies past in die klemmen ken je 'm goed aandrukken.
VERGEET alleen absoluut NIET dat als je de gaten hebt geboord deze in de menie te zetten, bovendien heb ik er voor het indrukken van deze busjes nog vuil-en waterafstotende vaseline (van Shell (merk) bruin plakkerig spul) tussen gesmeerd en na het indraaien van de draadstangetjes weer, tegen het roesten. De onderkant van de skirt moet je dan nog even vastpoppen en de bovenkant van de skirts (waar de bovenkant tegen de dorpel leunt) even netjes kitten.
Zo zitten ze goed vast, roest niet weg en staat netjes.
Gevonden

Mrtn = Maarten
had een helder momentMrtn schreef:Dat is een ideetje
/me ziet hetMrtn schreef:Gevonden

-
- Moderator
ik heb het gelezen maar volgens mij geld dit niet voor de clio, weet iemand hoe dit zit voor de clio???
-
- Contacteer:
gewoon vast maken met RVS parkers of schroeven 
afkitten en klaar lijkt me toch??

afkitten en klaar lijkt me toch??

ITdAnGeR is nu beter bekend als: Rob_16V_Zwolle
Get used to it
or else ......... 
Get used to it

-
- Moderator
dus met goeie kit af kitten is dus een optie van met boren en schroeven ben ik toch bang voor roest??????
-
- Moderator
waar moet ik de bouten en moeren dan door doen ik snap er geen fuck van er is zeker niemand die pics heeft van dit
je moet als eerst de klemmen van die skirts bekijken. als de clio ook pinnetjes op de dorpels heeft is het hetzelfde. alleen de diameter moet je dan ff bekijken. dan zoek je uit, d.m.v. meten waar deze pinnetjes op de dorpel hoorde te zitten. op deze plekken op de dorpel boor je een gat, de maat van deze jack-nugles. in deze jack-nugle draai je een draadstang, op deze manier fake je het pinnetje op de dorpel. dan is het in principe een kwestie van de skirt erop te drukken. kweet niet waar en hoe de clio-skirt nog meer vastzit.
Dan ben je d'r toch???
Dan ben je d'r toch???
Mrtn = Maarten
-
- Moderator
^^^^^^^^^^^^^^
-
- Moderator
is dit een idee???
[img]http://pixfun.com/dbimages/photos/zfpuz ... dFyjQ.JPEG[/img]
Rood : bouten
groen: kit
[img]http://pixfun.com/dbimages/photos/zfpuz ... dFyjQ.JPEG[/img]
Rood : bouten
groen: kit
-
- Moderator
kijk hier heb ik wat aan dan weet ik ongeveer hoe ik het moet bevestigenTim B. schreef:Dat is bijna hoe het zit ja. Alleen bij deze skirts kan je ook nog een schroef aan de binnenzijde bevestigen, dus alleen als de deur open is zeg maar. In de deurlijst dus.
-
- Moderator
-
- Moderator
[img]http://www.pixfun.com/dbimages/photos/z ... booSO.JPEG[/img]
paars=jack-nugles
groen=kit
lichtblauw=popnagel
paars=jack-nugles
groen=kit
lichtblauw=popnagel
ik heb ze er ook afgehaald (R5 GTX) om de rotte plekken in de dorpels aan te pakken. Dat is nu gebeurd, en ik ben ook van plan om bovenin een laagje kit te spuiten, dan sluit hij mooi af.
Maar kan ik dat ook voor de onderkant doen, of moet dat een beetje kieren (ivm waterafvoer?)
Maar kan ik dat ook voor de onderkant doen, of moet dat een beetje kieren (ivm waterafvoer?)
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Ik zou wat ruimte laten, je krijgt ze nooit 100% waterdicht, dus zou het water er in blijven staan. Heb je de klemmetjes ervoor al gehaald? Duur hejpp_GTX schreef:ik heb ze er ook afgehaald (R5 GTX) om de rotte plekken in de dorpels aan te pakken. Dat is nu gebeurd, en ik ben ook van plan om bovenin een laagje kit te spuiten, dan sluit hij mooi af.

5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
klemmetjes?
Mijn originele klemmetjes zitten er nog op hoor. En die heb ik niet kapot gemaakt. Ik hoop dat ik hem zo weer erop kan schuiven zodat hij vast zit.
Waarom nieuwe klemmetjes? Moet je hem er eigenlijk gewoon overheen drukken dan. Je kunt hem toch op dezelfde manier weer erop zetten als dat hij eraf kwam?
Laat even snel weten , want dan ga ik die nog gauw even halen/bestellen.
Mijn originele klemmetjes zitten er nog op hoor. En die heb ik niet kapot gemaakt. Ik hoop dat ik hem zo weer erop kan schuiven zodat hij vast zit.
Waarom nieuwe klemmetjes? Moet je hem er eigenlijk gewoon overheen drukken dan. Je kunt hem toch op dezelfde manier weer erop zetten als dat hij eraf kwam?
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Aan de sideskirt zitten kunstof pennetjes, die in die klemmetjes vallen. Bij mij was dat lam geworden (verroest/ouderdom), maar als je ze eraf haalt schaven de klemmetjes wat kunstof eraf (het zijn weerhaakjes) Na montage houden ze dan niet meer zo goed. Ik heb niet alle klemmen vernieuwd, dus hangt bij mij dat ding halflosjpp_GTX schreef:klemmetjes?

De klemmen kostten toen Fl. 10,- per stuk. 5 per kant is 100 gulden voor 200 gram blik!!
Gewoon ff kijken hoe beschadigd de kunstof pennen zijn. Als ze erg beschadigd zijn zou ik nieuwe klemmen gebruiken. Eventueel iets platter knijpen met een tang, dan "bijten" ze beter (als de klemmen nog goed zijn, zou ik dat sowieso doen).
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
Nou bij mij zitten alle klemmen nog op de sideskirt, bij het eraf halen bleven ze er aan zitten.
En ik kan ook wel zeggen dat ze nog heel goed vastzitten aan de sideskirt ook. Dus ik hoef ze alleen maar op de pinnetjes op de dorpel te schuiven en klaar is kees.
Dus gelukkig maar dat ze er nog vast op zitten. Anders inderdaad een dure grap.
En ik kan ook wel zeggen dat ze nog heel goed vastzitten aan de sideskirt ook. Dus ik hoef ze alleen maar op de pinnetjes op de dorpel te schuiven en klaar is kees.
Dus gelukkig maar dat ze er nog vast op zitten. Anders inderdaad een dure grap.
-
- Moderator
nou ik heb geen klemmetjes geen boutjes moertjes helemaal nix en ik ga ze zaterdag bevestigen,
Hoe ?? weet ik nog nie maar genoeg connexie's bij reno dus we zien wel hoe ik heb wat voorbeelden en ik ga kijken wat er van gaat komen
Hoe ?? weet ik nog nie maar genoeg connexie's bij reno dus we zien wel hoe ik heb wat voorbeelden en ik ga kijken wat er van gaat komen
-
- Moderator
zo ik ben vandaag lekker bezig geweest met mijn skirts ze zitten nu op mijn auto ik van alle adviesen een beetje genomen, ik heb voornamelijk popnagels gebruikt en kit, ik denk zoals het nu zit dathet goed zit.
-
Maak maar foto's zou ik zeggen Pat...beoordelen wij wel of het goed zit

-
- Moderator
Robert dB. schreef:Maak maar foto's zou ik zeggen Pat...beoordelen wij wel of het goed zit![]()

maar ik ben nog nie klaar ik ga pas pics maken als het klaar is dur mee gespoten skirts en misschien ook muh bumpers

of elke week naar fnz komen

-
- Moderator
na dan hier alvast een pic speciaal gemaakt door chris:Robert dB. schreef:Maak maar foto's zou ik zeggen Pat...beoordelen wij wel of het goed zit![]()
[img]http://www.clubs.nl/ClubsData/163805/incoming/ClioS.jpg[/img]
-
- Car: Talisman sedan
- Contacteer:
Dat zijn errug vette skirts!
Staat errug ruig, nu de bumpers nog in kleur en dan
Staat errug ruig, nu de bumpers nog in kleur en dan

Cleaned Style
Projecttopic
Projecttopic