Upgrade voor m'n remmen, welk bedrijf?
Kent er iemand een goed bedrijf dat upgrades voor remmerij kan leveren?
Laatst gewijzigd door Anonymous op zo 29 dec 2002 19:49, 2 keer totaal gewijzigd.
Er is helaas geen actief forum...F 16Valve schreef:zoek een audi forum
Laatst gewijzigd door Anonymous op zo 29 dec 2002 19:50, 1 keer totaal gewijzigd.
waar ik op doelde dat er misschien een audi forum bestaat, daar misschien lui zijn met een rs2 met die specs die ook met de remmen hebben gezeten en het bij bepaalde bedrijven hebben laten doen of wat dan ook die info voor je hebben 
<-------So you know don't mess with a Reno------->
Als je over de juiste contacten beschikt kun je voor 1/3 tot de 1/2 van de genoemde prijs terecht bij firmaŽs als MOVŽIT, Brembo, Performance Friction, AP Racing, etc., etc., etc.
Los spullen bestellen en even naar een metaalbewerkend bedrijf voor een paar "caliper spacers" lijkt mij ook niet al te moeilijk.
Versterkte remslangen zijn onderandere te krijgen van "GOODRIDGE".
Succes...
vr/gr
Sp...
Los spullen bestellen en even naar een metaalbewerkend bedrijf voor een paar "caliper spacers" lijkt mij ook niet al te moeilijk.
Versterkte remslangen zijn onderandere te krijgen van "GOODRIDGE".
Succes...
vr/gr
Sp...
-
- Moderator
- Car: MB
Die remmen is denk ik lastig. Ik denk namelijk dat alle goede remmen voor dergelijke auto's niet goedkoop zullen zijn.
In de auto week van deze week staat ook een heel klein stukje (in een kadertje) over de RS2. Dit staat in de test van de 911 turbo tegen de RS6
In de auto week van deze week staat ook een heel klein stukje (in een kadertje) over de RS2. Dit staat in de test van de 911 turbo tegen de RS6
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
- Über-Spammer
http://www.k-tecracing.com/show_product.asp?id=27
hier misschien.
en deze remklauwen. ??
http://www.k-tecracing.com/show_product.asp?id=244
hier misschien.
en deze remklauwen. ??
http://www.k-tecracing.com/show_product.asp?id=244
de rs2 heeft toch standaard remklauwen met 4 zuigers dacht ik , met zwaar gedimensioneerde schijven
Voldoen deze dan niet, of zijn ze gewoon aan vervanging toe ?

Dahlback heeft zijn thuisbasis toch in Scandinavië ?
Fijn 600km + boottocht en dan nog door naar het betreffende adres ? Voor wat frictiemateriaal ? Lijkt me niet
En de post kost ook geld...
Die spullen van K-Tec zijn leuk voor een GT en niet voor een Audi S2 Avant
Dus ff opletten graag...
En inderdaad in remmen gaat de regel kwaliteit kost geld des te meer op !
Een RS2 heeft idd een Porsche remsysteem met 330mm schijven
(eigen produktie dacht ik ?!). ZeeuwŽs S2 met RS2 spec dus niet ! Hij beschikt over schijven van 278mm :-* . En met een dergelijk zware kombi met 300+pk heb je zo de remvloeistof aan het koken, en de blokken aan het roken...
Fijn 600km + boottocht en dan nog door naar het betreffende adres ? Voor wat frictiemateriaal ? Lijkt me niet

Die spullen van K-Tec zijn leuk voor een GT en niet voor een Audi S2 Avant

En inderdaad in remmen gaat de regel kwaliteit kost geld des te meer op !
Een RS2 heeft idd een Porsche remsysteem met 330mm schijven

-
- Über-Spammer
speedline, ik verwachtte geen audi op dit forum hihi 
sorry.

sorry.
Maik, je bent echt goed bezig hé, jeez! 
Enneh misschien heeft dahlback leuke tips en trics over aanpassen van bepaalde remmen. Die hebben volgens mij geen eigen schijven ontwikkelt, ze zijn daar meer aan het lego-en met audionderdelen.

Enneh misschien heeft dahlback leuke tips en trics over aanpassen van bepaalde remmen. Die hebben volgens mij geen eigen schijven ontwikkelt, ze zijn daar meer aan het lego-en met audionderdelen.
-
Dan zou ik voor de Mov-it remmen gaan. Dat zijn gewoon Porsche remmen, maar dan een stukje goedkoper.Menno schreef:op een RS2 zitten toch porsche remmen? zou best aardig moeten zijn lijkt me.
(porsche remmen= brembo, met porsche spec ?)
-
Toch wel technisch lego hè?Steven (Fiets) schreef: ze zijn daar meer aan het lego-en met audionderdelen.

Zelf gebruik ik nu 4pots Brembo 305x28.
Dit zijn lose klauwen, en je moet dan een haak maken die op je fuseestuk komt.
Nu ken ik de Renault techniek niet zo goed, maar als Renault gebruikt maakt van een losse klauw die je op de fussee schroeft, moet het misschien wel mogelijk zijn om dit ook te gebruiken.
Je moet een minimale ET halen van 28-30.
Tevens zijn er maar enkele 16inch wielen die het kunnen hebben.
Dus je zou ook deze klauw met een kleiner schijf kunnen monteren. 288x28 of id.
[img]http://members1.chello.nl/~a.bruinenber ... embokl.jpg[/img]
[/img]
Dit zijn lose klauwen, en je moet dan een haak maken die op je fuseestuk komt.
Nu ken ik de Renault techniek niet zo goed, maar als Renault gebruikt maakt van een losse klauw die je op de fussee schroeft, moet het misschien wel mogelijk zijn om dit ook te gebruiken.
Je moet een minimale ET halen van 28-30.
Tevens zijn er maar enkele 16inch wielen die het kunnen hebben.
Dus je zou ook deze klauw met een kleiner schijf kunnen monteren. 288x28 of id.
[img]http://members1.chello.nl/~a.bruinenber ... embokl.jpg[/img]
[/img]
Ziet er goed uit andre 

Past het ook in een 15 inch velg?GTI1-G60 schreef:Is zoiets onder een Renault te gebruiken?
Duur is het niet namelijk!
Het is ook onder een Renault te gebruiken, ik heb voor m'n Clio een set van AP racing liggen ook 305 mm schijven alleen dan met 6-zuiger klauwen dus wat meer stop kracht.GTI1-G60 schreef:Is zoiets onder een Renault te gebruiken?
waarom nie upgrade naar de originele rs2 remmen,moet toch wel ergens te vinden zijn,inplaats te liggen expermenteren met andere stuf,simpel een RS2 op een sloop zoeken
-
- Contacteer:
grotere remmen scheelt ook nog al eens als ze staan te flitsen

Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
6 zuiger is ook leuk, maar met deze Brembo klauw durf ik niet meer voluit te remmen.RO 16v schreef:Het is ook onder een Renault te gebruiken, ik heb voor m'n Clio een set van AP racing liggen ook 305 mm schijven alleen dan met 6-zuiger klauwen dus wat meer stop kracht.GTI1-G60 schreef:Is zoiets onder een Renault te gebruiken?
-of mijn naafbreekt
-of mijn overweight body knalt door de gordel
-of mijn ogen vliegen uit de kas.
Kosten van deze remklauwen samen met schijven (4x100 en 305x28) en blokken zou op een 700Euro komen.
Moet je zelf haaken, en remleidingen maken.
Of er een schijf is die past op een renault die heeft geloof ik 98mm ipv 100mm afstand.
2x Remklauwen met blokken kosten ongeveer Euro 450 Euro.
Denk dat je duurder uit bent!gille (mountainbike) schreef:waarom nie upgrade naar de originele rs2 remmen,moet toch wel ergens te vinden zijn,inplaats te liggen expermenteren met andere stuf,simpel een RS2 op een sloop zoeken
Spul dat schaars is of speciaal vragen ze woeker prijzen voor.
Zal niet uitmaken VW of Renault zolang als er speciaal of leuker dan op staat is het rete duur.
tuurlijk maa dan heb je de originele remmen voor die brok pk's.RS2 spec. dus RS2 brake's .GTI1-G60 schreef:Denk dat je duurder uit bent!gille (mountainbike) schreef:waarom nie upgrade naar de originele rs2 remmen,moet toch wel ergens te vinden zijn,inplaats te liggen expermenteren met andere stuf,simpel een RS2 op een sloop zoeken
Spul dat schaars is of speciaal vragen ze woeker prijzen voor.
Zal niet uitmaken VW of Renault zolang als er speciaal of leuker dan op staat is het rete duur.
op veiligheid staat geen prijs.
En waar heb je ze vandaan?GTI1-G60 schreef:6 zuiger is ook leuk, maar met deze Brembo klauw durf ik niet meer voluit te remmen.RO 16v schreef:Het is ook onder een Renault te gebruiken, ik heb voor m'n Clio een set van AP racing liggen ook 305 mm schijven alleen dan met 6-zuiger klauwen dus wat meer stop kracht.GTI1-G60 schreef:Is zoiets onder een Renault te gebruiken?
-of mijn naafbreekt
Kosten van deze remklauwen samen met schijven (4x100 en 305x28) en blokken zou op een 700Euro komen.
Moet je zelf haaken, en remleidingen maken.
Of er een schijf is die past op een renault die heeft geloof ik 98mm ipv 100mm afstand.
2x Remklauwen met blokken kosten ongeveer Euro 450 Euro.

Hier uit de buurt?
-
- Contacteer:
Ik zou eens goed naar de movit's kijken, die gasten leveren echte kwaliteit. Je kunt het goed bij Sandtler krijgen. Verder maakt porsche inderdaad zijn eigen geboorde schijven. De grap van hun schijven is dat de gaten niet echt geboord zijn, ze zijn al in de schijven meegegoten. Dit zorgt ervoor dat de gaten niet zo snel uitscheuren als normaal (normaal levert boren altijd wat 'stress'-puntjes in de schijf op). Voor de integrale is dit eigenlijk de mooiste upgrade. Movit klauwen met deze porsche schijven, misschien ook iets voor je audi...
Gijs
Gijs
Bezemer Rally Team
http://www.Bezemer-Rally.nl
" 'cause quitters never win and winners never quit..."
http://www.Bezemer-Rally.nl
" 'cause quitters never win and winners never quit..."
of je wielen blokkeren. dat kan natuurlijk ook.GTI1-G60 schreef:6 zuiger is ook leuk, maar met deze Brembo klauw durf ik niet meer voluit te remmen.
-of mijn naafbreekt
als je met gewone remmen je wielen aan het blokkeren krijgt, zal je met mega-remmen helemaal niet harder kunnen remmen. Tuurlijk, minder pedaaldruk, minder fading enzo, maar niet hogere G's of krachten.
Hogere rem G's liggen meer aan banden en schokdempers.
Klopt helemaal, maar met de originele remmen van de golf lukt het je niet makelijk om de boel aan het blokkeren te krijgen.robert schreef: of je wielen blokkeren. dat kan natuurlijk ook.
als je met gewone remmen je wielen aan het blokkeren krijgt, zal je met mega-remmen helemaal niet harder kunnen remmen. Tuurlijk, minder pedaaldruk, minder fading enzo, maar niet hogere G's of krachten.
Hogere rem G's liggen meer aan banden en schokdempers.
Zeker niet op hoge snelheden.
Bij hoge snelheden, remmen vanaf 200 naar 0 geeft dit spul niet op!
JE gewone standaard remmen, vinden het prima en laten je glijden na de 120km/h.....!
Okee, je hebt het zweet in je handen bij een rempoging vanaf 200 naar 0 maar wel eens leuk om te doen.
Wat veel belangrijker is dat je veel meer gevoel in je rem krijgt!
Je kunt veel beter doseren en het blokkeren tegen gaan.
Maar even brut op de rempedaal stampen is er niet meer bij.
Bumperklevers.....daar moet je mee uitkijken.
Achterliggers zijn NIET gewend dat een auto zo hard kan remmen!!!
(heb al diverse keren mensen met theeschoteloogjes op mij af zien komen)
De remmen van een S2 zijn 5x130 met de maat 304x32.
De klauwen zijn ook 4 pots Brembo maar deze klauwen kosten nieuw Euro 490 ZONDER BLOKKEN!!!!
Voor iemand die interesse heeft in de Brembo klauwen, en niet schroomd om zelf verder te denken aan de bevestiging van de auto.
Kan die klauwen leveren dus 2x klauw met blokken.
Gewoon nieuw!
Maar het is een grote klauw, dus je hebt wel een flink wiel nodig!
Zelf heb ik eerst een wiellagerhuis genomen, met homokineet erin.
En dan maar passen! Gewoon in de bankschroefzetten en rustig bekijken.
De juiste adapter (haak) laten maken of zelf doen.
(had gelukkig iemand die dit al had gedaan voor mij)
En dan opzoek naar het juiste wiel.
Dat is opzich wel leuk, want ik ben heel wat zaken in Leeuwarden afgeweest, met giga rem op een wiellagerhuis en gewoon passen.
Praatjes van de verkoper "dat past wel hoor!" nou prima dan...."dus niet!"
Heb zelf een wiel 7x16 ET35 met een speciale spacer van 7mm met naafcenteering.
ZOdat ik op die ET28 uit kom.
Het balanceerlood is wat ze op motorfietsen gebruiken loodstrip dat vlak is, en op de meter is te krijgen.
Anders past het niet.
Op de foto die ik heb gepost, moet je maar even goed kijken. Daar zit het lood bij de remklauw, en dat is normaal lood dat is platgeslagen.......en dat kon net.