*** Ja hoor, rijbewijsje ingevorderd ***
Gvd vanmiddag met een lasergun gepakt, op een autoweg waar een wegversmalling is, permanent. Snelheid moest dus van 100 naar 70 km/u en ik reed 121!!! 1 km minder en geen inbeslagname. Iemand een idee hoeveel dit grapje gaat kosten en hoe lang ik m'n rijbewijs kwijt ben????? Tis overigens de 1e keer.
Hee Zeeuw da's klote man ik weet niet wat je bedoelt met een permanente wegversmalling (weg werkzaamheden??)
check deze site ff http://www.snelheidscontroles.com en misschien is er op flitsservice.nl wat over te vinden.
succes ermee
Mzzl Paskie
check deze site ff http://www.snelheidscontroles.com en misschien is er op flitsservice.nl wat over te vinden.
succes ermee
Mzzl Paskie
he man vind ik echt k@t voor je
suc6 verder( fucking flikken afschieten die klojo's)
ik hoop dat ze het lezen,ga moordenaars en pedofielen oppakken,dieven en carjackers,maar blijf van de gewone sportieve mens af

suc6 verder( fucking flikken afschieten die klojo's)
ik hoop dat ze het lezen,ga moordenaars en pedofielen oppakken,dieven en carjackers,maar blijf van de gewone sportieve mens af

Dat je te snel reed ok... maar ik dacht laatst ergens te hebben gelezen dat een lasergun niet eens rechtsgeldig is. Was in een of ander tuningblad ofzo... maar iig de reden was de onnauwkeurigheid van zo'n meting. Dus die 1 km/u te snel vind ik zwaar onzin. Daar moet vast wel iets mee te doen zijn hoor. Hoe het verder allemaal werkt?! ik zou het niet weten, ben zelf nog helemaal clean namelijk 
-
- Über-Spammer
Laserguns zijn niet rechtsgeldig...
je kan en MOET een protest indienen.
....
....
das niet helemaal waar....Maik (WOOFER) schreef:Laserguns zijn niet rechtsgeldig...
....
totdat het hoger beroep is geweest in deze zaak is het nog WEL rechtsgeldig... helaas

-
- Über-Spammer
oh is dat zo??
want heel veel mensen die door een lasergun zijn gepakt en bezwaar hebben ingediend zijn er onderuit gekomen.
mzz vreemd.
ff goed navragen.
want heel veel mensen die door een lasergun zijn gepakt en bezwaar hebben ingediend zijn er onderuit gekomen.
mzz vreemd.
ff goed navragen.
dan zijn ze errug coulant! denk ik...
want in principe is een uitspraak niet bindend in afwachting van het hoger beroep... maar mij hoor je niet klagen als ze er onderuit kunnen komen
goed advies dus: GEWOON PROBEREN
want in principe is een uitspraak niet bindend in afwachting van het hoger beroep... maar mij hoor je niet klagen als ze er onderuit kunnen komen

goed advies dus: GEWOON PROBEREN

-
- Contacteer:
Rijbewijs ben je waarschijnlijk niet kwijt, zeker niet als het je eerste keer was, dan zijn ze vrij coulant. Gewoon normaal doen en dan moet het wel goed gaan. Zal je wel het een en ander gaan kosten, maar ja, you take your chances, you pay your price...
Gijs
Gijs
Bezemer Rally Team
http://www.Bezemer-Rally.nl
" 'cause quitters never win and winners never quit..."
tja, wet aanpassen en klaar is klara... de gun us WEL rechtsgeldig...edwinvr schreef:das niet helemaal waar....Maik (WOOFER) schreef:Laserguns zijn niet rechtsgeldig...
....
totdat het hoger beroep is geweest in deze zaak is het nog WEL rechtsgeldig... helaas![]()
Geloof dat de boete 327 euro is... Damn, tja ik rijd altijd te hard maar zelden 50+ km/u te hard. Ik gad nog ff wat gas bij om een auto in te halen.
Ff het volgende:
De agent die met de gun stond klokte mij op 125 km/u. Er is 4 km/u correctie en dus komen op 121 uit. Ik vraag vervolgens aan de agent die mij naar de kant haalt, geef mij maar een bewijs dat ik 121 reed. Hij zegt dat kan ik niet, ik geloof de agent op zijn woord. Hij zegt vervolgens, het is hetzelfde als bij door rood licht rijden. Ik zeg dat is niet zo want je rijdt of door rood of niet, of dat licht nu 1s op rood staat of 10s, dat doet er niet toe, tis of wel of niet door rood. MEt te hard rijden, je rijdt of te hard of niet. Rijd je te hard dan ben je de lul rijd je niet te hard dan niet. Tot zover klopt het met wat de agent zegt maar bij te hard rijden speelt de hoeveelheid te hard ook een rol. In dit geval speelt het een cruciale rol want 121 is 1 km/u teveel mbt inbeslagname van rijbewijs. Maw mij lijkt het juist cruciaal om een bewijs te kunnen overleggenw aaruit blijkt hoeveel te hard je gereden hebt want dat bepaalt nl de strafmaat/ boete. Waarom moet er nl wel een bewijs overlegt kunnen worden bij een flitsboete? Zelfde vb voor rijden zonder licht, je rijdt of met of zonder licht, klaar. Een boete voor de overtreding maar met flitsen lijkt het me logsich dat zij aantonen dat je zo en zo hard gereden hebt of is het rechtstelsel zo dat je altijd de agent moet geloven ofzo??
De agent die met de gun stond klokte mij op 125 km/u. Er is 4 km/u correctie en dus komen op 121 uit. Ik vraag vervolgens aan de agent die mij naar de kant haalt, geef mij maar een bewijs dat ik 121 reed. Hij zegt dat kan ik niet, ik geloof de agent op zijn woord. Hij zegt vervolgens, het is hetzelfde als bij door rood licht rijden. Ik zeg dat is niet zo want je rijdt of door rood of niet, of dat licht nu 1s op rood staat of 10s, dat doet er niet toe, tis of wel of niet door rood. MEt te hard rijden, je rijdt of te hard of niet. Rijd je te hard dan ben je de lul rijd je niet te hard dan niet. Tot zover klopt het met wat de agent zegt maar bij te hard rijden speelt de hoeveelheid te hard ook een rol. In dit geval speelt het een cruciale rol want 121 is 1 km/u teveel mbt inbeslagname van rijbewijs. Maw mij lijkt het juist cruciaal om een bewijs te kunnen overleggenw aaruit blijkt hoeveel te hard je gereden hebt want dat bepaalt nl de strafmaat/ boete. Waarom moet er nl wel een bewijs overlegt kunnen worden bij een flitsboete? Zelfde vb voor rijden zonder licht, je rijdt of met of zonder licht, klaar. Een boete voor de overtreding maar met flitsen lijkt het me logsich dat zij aantonen dat je zo en zo hard gereden hebt of is het rechtstelsel zo dat je altijd de agent moet geloven ofzo??
yepz, je moet oom agent blijkbaar op zn woord geloven... klopt ook van geen kanten m.i., maargoed. Je zou het in je beroep kunnen opnemen?! dat je geen "hard" bewijs heb van je overtreding, anders dan oom agent zn woord... tis maar een id
Ik heb ook eens gepakt door een lasergun en die agent zei dat ze met de gun 5 km aanhouden voor het meetverschil is toch 1 km verschil.
Maar je wordt niet zo zwaar bestraft voor een eerste overtreding, je krijgt alleen een boete van rond de 320 euro.
Maar je wordt niet zo zwaar bestraft voor een eerste overtreding, je krijgt alleen een boete van rond de 320 euro.
-
- Contacteer:
Bij alle meetmethodes houden ze volgens mij de standaard regel aan. Dat is tot 100km/h 3 km/h aftrekt en daarboven 3% eraf. In dit geval dus 0.03*124=3.72, wat uitkomt op 4 km/h aftrek. Dit doen ze voor flitskasten, lasers en mobiele controles...RO 16v schreef:Ik heb ook eens gepakt door een lasergun en die agent zei dat ze met de gun 5 km aanhouden voor het meetverschil is toch 1 km verschil.
Gijs
Bezemer Rally Team
Hier in Amsterdam moet je ook 51 km te hard rijden om je rijbewijs kwijt te raken en geen 50 km zoals de rest van Nederland, aja dat hebben de agenten gezegd dus of het helemaal waar is, is nog maar de vraag.clio_rally schreef:Bij alle meetmethodes houden ze volgens mij de standaard regel aan. Dat is tot 100km/h 3 km/h aftrekt en daarboven 3% eraf. In dit geval dus 0.03*124=3.72, wat uitkomt op 4 km/h aftrek. Dit doen ze voor flitskasten, lasers en mobiele controles...RO 16v schreef:Ik heb ook eens gepakt door een lasergun en die agent zei dat ze met de gun 5 km aanhouden voor het meetverschil is toch 1 km verschil.
Gijs
ik denk dan dat je je rijbewijs binnen 10 dagen weer terug krijgt..
je zult ook een transactievoorstel krijgen.. als je dit betaalt erken je dus schuld en je krijgt een kruisje achter je naam die een aardig tijdje ook daar blijft staan en tegen je wordt gebruikt indien je in de toekomst opnieuw in de fout gaat.. 9 van de 10 mensen betalen zo'n transactievoorstel niet en laten het zaakje voorkomen.. en dan moet justitie er voor zorgen dat jij binnen 2 jaar een dagvaarding krijgt en soms lukt dat ze niet eens
ik zou een op http://www.tuftufclub.nl kijken.. daar zijn zat mensen die je nog beter kunnen informeren..
ps. Boetebedrag: 327,00
je zult ook een transactievoorstel krijgen.. als je dit betaalt erken je dus schuld en je krijgt een kruisje achter je naam die een aardig tijdje ook daar blijft staan en tegen je wordt gebruikt indien je in de toekomst opnieuw in de fout gaat.. 9 van de 10 mensen betalen zo'n transactievoorstel niet en laten het zaakje voorkomen.. en dan moet justitie er voor zorgen dat jij binnen 2 jaar een dagvaarding krijgt en soms lukt dat ze niet eens

ik zou een op http://www.tuftufclub.nl kijken.. daar zijn zat mensen die je nog beter kunnen informeren..
ps. Boetebedrag: 327,00
'T heeft ook in de autoweek gestaan, ongeveer 2/3 weekjes geleden. Deze zaken kunnen ontvankelijk worden verklaard omdat de lasergun niet in de wet is beschreven als zodoende een meetapparaat. En wat niet in de wet staat..........
Bovendien zijn er nu zaken gaande dat de betreffende agent die A heeft geflits, de bekeuring aan A moet uitschrijven en niet dat agentje B dat doet.
Voor bezwaarbrieven (aangeraden door AW en T&D) ga naar http://www.tuftufclub.nl.
Doen hoor!!!!
Bovendien zijn er nu zaken gaande dat de betreffende agent die A heeft geflits, de bekeuring aan A moet uitschrijven en niet dat agentje B dat doet.
Voor bezwaarbrieven (aangeraden door AW en T&D) ga naar http://www.tuftufclub.nl.
Doen hoor!!!!
Mrtn = Maarten
Ik ben enkele maanden geleden geflitst met de smart, toen rijbewijs 14 dagen kwijt en 700 euro boete . Vorige week is dit voorgekomen voor de politierechtbank en ... nogmaals 495 euro boete en 1 maand rijverbod ... :-* :-* fucking justice
die boete's in belgie slaan inderdaad nergens opbruno @af schreef:Ik ben enkele maanden geleden geflitst met de smart, toen rijbewijs 14 dagen kwijt en 700 euro boete . Vorige week is dit voorgekomen voor de politierechtbank en ... nogmaals 495 euro boete en 1 maand rijverbod ... :-* :-* fucking justice
Gvd is niet meer normaal man...Kijk dat je te hard rijdt ok maar dat je wanneer je hasj handelt je met een schikking van 300 euro naar huis mag en dat dus minder is dan de bekeuring die ik nu ga krijgen, vind ik dus echt zot.bruno @af schreef:Ik ben enkele maanden geleden geflitst met de smart, toen rijbewijs 14 dagen kwijt en 700 euro boete . Vorige week is dit voorgekomen voor de politierechtbank en ... nogmaals 495 euro boete en 1 maand rijverbod ... :-* :-* fucking justice
en alleen omdat ik 103 reed in de bebouwde kom ... Kreeg wel een mooi artikeltje in de krant met als kop : 'snelle Smart' Wisten zij veel dat er een chiptuning opzat met een top van 175/uur ...
Heb ik maar even verzwegen in de rechtbank ...

bruno @af schreef:en alleen omdat ik 103 reed in de bebouwde kom ... Kreeg wel een mooi artikeltje in de krant met als kop : 'snelle Smart' Wisten zij veel dat er een chiptuning opzat met een top van 175/uur ...Heb ik maar even verzwegen in de rechtbank ...
hmm zelfde overtreding als mij zeg maar.. het dubbele wat toegestaan is + 3 km

750 euro + 6 maanden rijontzegging waarvan 4 voorwaardelijk met een proeftijd van 2 jaar

Vriend van mij 3 dagen geleden:
Net 2 dagen zijn rijbewijs, mag dan natuurlijk ff in allemaal snelle autos rijden van een paar mensen. Toen mog ie ff de snelweg op met een Opel Astra 2.0 GSI reed ie 203 km/h
Zat er later politie achter em die em op 173 km/h geklokt heeft, want ze konden em niet verder bijhouden
Dus na 2 dagen zijn bewijsje alweer minimaal 10 dgn kwijt + voorkomen in Arnhem
Dat is dus gewoon het risico dat je neemt als je zo hard wil gaan rijden.
Jesper
P.S. wel een record gevestigd onder de mensen die ik ken!
Net 2 dagen zijn rijbewijs, mag dan natuurlijk ff in allemaal snelle autos rijden van een paar mensen. Toen mog ie ff de snelweg op met een Opel Astra 2.0 GSI reed ie 203 km/h
Zat er later politie achter em die em op 173 km/h geklokt heeft, want ze konden em niet verder bijhouden

Dus na 2 dagen zijn bewijsje alweer minimaal 10 dgn kwijt + voorkomen in Arnhem

Dat is dus gewoon het risico dat je neemt als je zo hard wil gaan rijden.
Jesper
P.S. wel een record gevestigd onder de mensen die ik ken!

??
-
- Contacteer:
denk wel meer, ik reed 165 op de A28,waar 120 was toegestaan en dit koste mij 252 euroF 16Valve schreef:Klote he
denk dat het toch wel een 300 pleuro gaat kosten

twee weken laten werd ik gelaserd op de A7 na correctie 160 km. dit koste maar 152 euro.

5-gteetje is vanaf vandaag Gt-neetje. Dus geen gte meer in bezit .
Eikels
En dan in de linkerbalk naar boetebase zoeken. Kan je precies kijken wat je krijgt. Behalve volgens mij als je voor moet komen.
En dan in de linkerbalk naar boetebase zoeken. Kan je precies kijken wat je krijgt. Behalve volgens mij als je voor moet komen.