-
dit is toch een Renault forum??? 

-
hi,
de 2.9 is van de Corrado.
Maar waarom ga je niet voor een Renaultblok?? Is toch veel makkelijker inbouwen, want de rest is ook al Renault. En ik vind echt niet dat er uit zo'n 2.9 veel pk's komen. Vind het een beetje een suffe motor. Neem dan die 1.8T van VW. Dat is een veel fijner blok. En die bouwen ze ook in een Lupo in, dus zal die ook wel in jouw auto passen.
de 2.9 is van de Corrado.
Maar waarom ga je niet voor een Renaultblok?? Is toch veel makkelijker inbouwen, want de rest is ook al Renault. En ik vind echt niet dat er uit zo'n 2.9 veel pk's komen. Vind het een beetje een suffe motor. Neem dan die 1.8T van VW. Dat is een veel fijner blok. En die bouwen ze ook in een Lupo in, dus zal die ook wel in jouw auto passen.
-
update nothing beats het geluid van een vr6 maar ik heb een nieuw idee ik wacht tot de blokken uit een velsatis goedkoper zijn en bouw er dan zo een in
if it isn't possible it is not impossible
-
In een Corrado VR6 ligt inderdaad een 2900 versie.
standaard. Heb ooit zon auto een beurt gegeven en een paar uur mee gereden. Is redelijk snel naar de 100, maar niks sneller als een goede (standaard) GTT bijvoorbeeld. Boven de 100 blijft zon ding wel goed gaan, vanzelfsprekend, harder als een GTT.
Maar jullie hebben het wel over 24 kleppen, maar ik weet haast zeker dat dat gewoon een 12 klepper is. Wel DOHC, maar gewoon 2 kleppen per cil.
Als ik het fout heb dan hoor ik dat graag.
standaard. Heb ooit zon auto een beurt gegeven en een paar uur mee gereden. Is redelijk snel naar de 100, maar niks sneller als een goede (standaard) GTT bijvoorbeeld. Boven de 100 blijft zon ding wel goed gaan, vanzelfsprekend, harder als een GTT.
Maar jullie hebben het wel over 24 kleppen, maar ik weet haast zeker dat dat gewoon een 12 klepper is. Wel DOHC, maar gewoon 2 kleppen per cil.
Qua zuipen valt het best wel mee hoor, stadsverkeer wel maar snelweg valt het goed mee. Heb ze beiden gehad, helaas, hoewel de Golf best wel een fijne auto was.
- Geert Claes
Tja ik heb toch ook al verhalen gehoord van dat zuipen hoor gunther
Dit ombouwen van de motor zijn dus praktijken waar wij belgie niet eens aan moeten denken
Dit ombouwen van de motor zijn dus praktijken waar wij belgie niet eens aan moeten denken

2.8 europees 2.9 amerikaans. D8 ik. Ach ja je hebt ze in 2800 en 2900. Of zoiets.canonballman schreef:In een Corrado VR6 ligt inderdaad een 2900 versie.
-
Niks Amerikaans........
Een Corrado is zwaarder als een Golf. VW kon het niet maken om een iets snellere gezinsauto (Golf) te hebben als hen sportcoupe (Corrado).
Vroeger was een golfje gti ook al sneller als de zwaardere scirocco met dezelfde motor.
Die 2900 zitten in ALLE Corrado VR6en
Een Corrado is zwaarder als een Golf. VW kon het niet maken om een iets snellere gezinsauto (Golf) te hebben als hen sportcoupe (Corrado).
Vroeger was een golfje gti ook al sneller als de zwaardere scirocco met dezelfde motor.
Die 2900 zitten in ALLE Corrado VR6en
-
En oud klasgenoot had een 2800 VR6 in zn Golf 2, is daarmee naar de RDW keuring gegaan, en is gewoon goedgekeurd. Het is niet easy, maar zeker niet onmogelijk om het legaal te krijgen.
Golf 2 met VR6 is ooit standaard zo geleverd en heeft dus type goedkeuring.canonballman schreef:En oud klasgenoot had een 2800 VR6 in zn Golf 2, is daarmee naar de RDW keuring gegaan, en is gewoon goedgekeurd. Het is niet easy, maar zeker niet onmogelijk om het legaal te krijgen.
Een clio VR6 heeft geen type goedkeuring, dus dat krijg je nooit betaalbaar voor elkaar.
Tja, ik vind 174 pk wel errug weinig uit een 2.8 of 2.9. :-*
Het wordt pas serieus als je 100 pk per liter hebt. Maar dat zal een VR6 atmosferisch nooit halen. Nou ja, zeg nooit nooit, maar het zal een hell of a job zijn. Mijn 2 liter blok zit al op meer dan 180 pk met minimale aanpassingen! De in- en uitlaatkanalen van de VR6 zijn echt waardeloos gegoten, daarom is het specifieke vermogen ook zo laag, dat ding heeft een efficientie van jan met de korte achternaam.
Ik zou echt nooit een VR6 willen. Wel veel zuipen, maar niet presteren.
Het wordt pas serieus als je 100 pk per liter hebt. Maar dat zal een VR6 atmosferisch nooit halen. Nou ja, zeg nooit nooit, maar het zal een hell of a job zijn. Mijn 2 liter blok zit al op meer dan 180 pk met minimale aanpassingen! De in- en uitlaatkanalen van de VR6 zijn echt waardeloos gegoten, daarom is het specifieke vermogen ook zo laag, dat ding heeft een efficientie van jan met de korte achternaam.
Ik zou echt nooit een VR6 willen. Wel veel zuipen, maar niet presteren.
Volgens mij vraagt iemand inbouwtips-n-tricks en vraagt diegene niet naar de discussie of een VR6 wel of niet een kloteblok is.
Merijn.V schreef:Volgens mij vraagt iemand inbouwtips-n-tricks en vraagt diegene niet naar de discussie of een VR6 wel of niet een kloteblok is.
Volgens mij worden er wel meer dingen in dit topic besproken wat niet gevraagd word dus.........
Jongens Cliomaniac heeft toch al gezegd dat hij op zoek gaat naar een 2.0 16v turbo dus het hele verhaal vr6 is voorbij.
@Cliomaniac - voor het inbouwen van het Vel Vatis blok wordt op het moment meer dan 15.000 euro gevraagd dat is wel met versnellingsbak en nieuwe motor en die is dan getund naar + 260 pk, koppel weet ik niet maar standaard leverd hij al 250 n/m bij 1900 tpm dus getund zal dat heel wat meer zijn.
@Cliomaniac - voor het inbouwen van het Vel Vatis blok wordt op het moment meer dan 15.000 euro gevraagd dat is wel met versnellingsbak en nieuwe motor en die is dan getund naar + 260 pk, koppel weet ik niet maar standaard leverd hij al 250 n/m bij 1900 tpm dus getund zal dat heel wat meer zijn.
waarom bouwt hij er geen 21Turbo blok in,kun je ook naar +-250 pk en 400 nm koppel tunen,is ruimschoots genoeg voor een koekeblik(clio)no offence

Kik nou eens wat ik vindt op het Corrado forum.
http://www.slook.nl/corrado/main.php3?o ... _id=240236
en wie staan ertussen met een reactie Job-turbo en Rubberburner.
http://www.slook.nl/corrado/main.php3?o ... _id=240236
en wie staan ertussen met een reactie Job-turbo en Rubberburner.
Laatst gewijzigd door RO 16v op ma 23 dec 2002 16:49, 1 keer totaal gewijzigd.
lol 
mag ik het ook eens proberen met me GT Turbo??

mag ik het ook eens proberen met me GT Turbo??
Immer wieder die verdammte Holländer
Het is allemaal leuk gedacht.
Maar de clio/GTT zijn redelijk in de groep van de Golf1 te plaatsen.
Dus tot een 1000kg eigengewicht.
Een VR6 motor is VEEL te zwaar!
Je auto zal alleen maar rechtuit willen.
Deze ombouw werd ook in de golf1 gedaan.
De RDW keurt ze niet meer goed! De rijtest kom je niet door, alleen al vanwege de asbelasting op de vooras!
Dus jammer maar helaas.
En met 174/192pk ben je nog niet echt vlot.
Dus kun je beter je geld gebruiken om een turbo ombouw te bouwen.
De RDW keurt ze niet meer goed! De rijtest kom je niet door, alleen al vanwege de asbelasting op de vooras!
Dus jammer maar helaas.
mooie site man!!GTI1-G60 schreef:Het is allemaal leuk gedacht.
Dus jammer maar helaas.

Immer wieder die verdammte Holländer
Bedankt voor de complimenten.
Probeer nog deze winter een nieuwe site te maken.
Want er is ondertussen al weer veel verandert aan de auto.
Efin, te veel om op te noemen.
(motor opnieuw ingebouwd,remmen,schroefset,wielen ect)
[img]http://members1.chello.nl/~a.bruinenber ... lystad.jpg[/img]
F16, kan zijn in kom uit Leeuwarden.
Maar zaterdag voor het laatst gereden.
(kon het niet laten)
En daarna de auto weer gewassen, en in de garage...over winteren.
(ja met de hand!!! en ook vanonderen!!)
Probeer nog deze winter een nieuwe site te maken.
Want er is ondertussen al weer veel verandert aan de auto.
Efin, te veel om op te noemen.
(motor opnieuw ingebouwd,remmen,schroefset,wielen ect)
[img]http://members1.chello.nl/~a.bruinenber ... lystad.jpg[/img]
F16, kan zijn in kom uit Leeuwarden.
Maar zaterdag voor het laatst gereden.
(kon het niet laten)
En daarna de auto weer gewassen, en in de garage...over winteren.
(ja met de hand!!! en ook vanonderen!!)
De compresoren van Merc zijn niet de juiste om te gebruiken.RO 16v schreef:@ GTI-G60 zeker mooie site alles is mooi omschreven.
Heb je er al eens aan lopen denken om een compersor van een benz er op te zetten??
Deze hebben geen olie smering, en je moet er een kleinere poelie op plaatsen om een beetje druk te krijgen.
Laten ze daar nu heel slecht tegen kunnen.
Dus moet je alweer een echte Eton/rotex komen.
Die zijn flink duur, kun je beter met de Glader blijven rijden.
Persoonlijk vind ik het geluid van de Glader gewoon super.
Helaas hoor je dit buiten de auto nog het beste.....en dat hoor ik nou net niet.
Daar heb je gelijk in die dingen van Merc gaan niet lang mee, maar het geeft wel een berg koppel.GTI1-G60 schreef:De compresoren van Merc zijn niet de juiste om te gebruiken.RO 16v schreef:@ GTI-G60 zeker mooie site alles is mooi omschreven.
Heb je er al eens aan lopen denken om een compersor van een benz er op te zetten??
Deze hebben geen olie smering, en je moet er een kleinere poelie op plaatsen om een beetje druk te krijgen.
Laten ze daar nu heel slecht tegen kunnen.
Dus moet je alweer een echte Eton/rotex komen.
Die zijn flink duur, kun je beter met de Glader blijven rijden.
Persoonlijk vind ik het geluid van de Glader gewoon super.
Helaas hoor je dit buiten de auto nog het beste.....en dat hoor ik nou net niet.
De motor die er bij jou nu in ligt is dat een 8v of een 16v of is het een echte GTI G-60, want dat zijn erg snelle blokies.