Tokkend geluid

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
My_Key

het volgende probleem had ik gisteren, ik kwam van de sportschool af en wilde weg rijden. Toen ik moest sturen kwam er een hard tokkend (hol tikkend) geluid ergens vandaan. Omdat ik er nogal van schrok ben ik meteen uit gestapt. Banden waren ok, geen stenen op de weg. Toch maar laten staan en mijn broer gebeld. Toen we voor de tweede keer gingen rijden tokte hij misschien 2 keer, vervolgens alle bochten ruim genomen en zachtjes naar huis gereden. Toen we thuis waren moesten we toch bepalen waar het geluid vandaan kwam, maar het was niet meer te horen !!!

Heeft iemand hier ervaring mee, kan het door de kou komen ???? Steekas e.d hebben we laatst nog nagekeken.
dus......zodoende
Mrtn
Car: R5GTT

en toch zal het waarschijnlijk je steekas zijn.

kheb t zelf ook met mn linker as, die tokt in mn versnellingsbak. Hij blijft maar tokkelen tot het beter weer wordt.
Mrtn = Maarten
martin rs

heb ik ook alleen bij de bachten naar links en als ik gas geef niet als ik vaart minder heel vreemd maar rij er al een jaar mee rond. zal de as wel zijn vel het verder niet op et stuur. volgens de dealer niks aan de hand
My_Key

ik heb het dus ook idd alleen met bochten naar links. Maar doet hij het bij jou altijd of is het als je een stukje hebt gereden over ???
dus......zodoende
Mrtn

bij mij doet ie t als ik naar links ga en dan met een pittig gangetje 'm die bocht door sleur.

Dan is het bij jou je rechteras :wink:
Mrtn = Maarten
My_Key

ok dan , dan zullen we direct eens ff het wiel eraf gooien en alles nog een keer controleren. alvast bedankt :)
dus......zodoende
martin rs

nee gaat niet over blijft geoon tikken. zit er bij jou wel een originela as onder bij mij niet namelijk
Ruud

uhe stomme vraag meschien maar heb je stuurbekrachtiging. Zo ja dan is het meschien een drooglopende stuurbekrachtigings pomp.
martin rs

nope geen sturbekrachteging bij mij in ieder geval.
My_Key

ik heb ook geen stuurbekrachtiging, dus daar kan het niet aan liggen
dus......zodoende
martin rs

nee het is echt de as die kan iets te lang zijn das bij mij het geval want ik heb geen originele eronder
My_Key

weet je wat ik zo raar vind, toen ik aan kwam rijden was alles goed. Nooit problemen gehad. En toen ineens dat geluid.
dus......zodoende
Mrtn

dingen gaan nu eenmaal stuk :(
Mrtn = Maarten
Plaats reactie