Ruitensproeier probleempje R19

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Ra!ser0

Laatst deed de ruitensproeier van de bijrijders kant het niet goed. Klein straaltje dat op zo'n beetje 5 CM van de onderkant van t raam terechtkwam. :( de bestuurderkant doet t wel gewoon goed. :) Ik heb ff gekeken of t slangetje nog wel goed aangesloten zat, bleek dat r een hoek/vouw zat in dat slangetje. Ik heb die hoek eruit gewerkt, en de sproeier begon het wel een beetje beter te doen.

Maar het probleem is nu dat sinds ik dat hoekje eruit gehaald heb, het lang duurt voordat mijn ruitensproeier begint te werken (Beide kanten in dit geval). Het lijkt net of het slangetje leegloopt en deze eerst weer vol moet stromen.

Vraag: Moet die hoek/vouw die ik eruit gehaald heb er weer inkomen of is het misschien een ander probleem?
R19 S 1.7
Ra!ser0

BTW: Er zit net nieuwe vloeistof in, met anti-vries. Dus de vloeistof is niet op en niet bevroren :D
R19 S 1.7
Tom
Moderator
Car: MB

mischien is het pompje niet meer helemaal goed. Kijk hem even na zou ik zeggen. Die dingen zijn bij reno errug duur!!! (de mijne doen het ook niet)
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Marcel (mlg)
Contacteer:

Je kan ook een doorvebind stukje er tussen zetten met een terugslagklepje er in , dan stroomt de vloeistof ook niet terug .
Ra!ser0

Thx, ik zal eerst maar eens ff kijken hoe het met het pompje is. En anders maar ff op zoek naar zo'n tussenstukje.
R19 S 1.7
Plaats reactie